Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Twenty eight of Port lincoln

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Twenty eight of Port lincoln

    Groeten Stef

  • #2
    Volgens mij geen van beide,port lincoln heeft een gele buik en de twenty eight een groene maar de twenty heeft een rode voorhoofdsband en de portlincoln niet dus tja wat is het dan wel?
    Ik heb in Onze vogels gekeken van juli 2009 daar staat een artikel in over deze soorten.blz236.
    Mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Hallo Pasmat. Ik kan U geen pb zenden; U mij wel. Zodra ik uw address ontvang zal ik even een foto van een 28 opsturen die ik ten overvloede heb gezien op het gazonnetje bij mijn zoon in Margaret River, WA. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

      Opmerking


      • #4
        Hoi Kees

        Ik heb je zojuist een mail gestuurd.

        groet

        Stef
        Groeten Stef

        Opmerking


        • #5
          Het lijkt mij een Barnardparkiet.
          mvrgr

          Piet

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
            Volgens mij geen van beide,port lincoln heeft een gele buik en de twenty eight een groene maar de twenty heeft een rode voorhoofdsband en de portlincoln niet dus tja wat is het dan wel?
            Ik heb in Onze vogels gekeken van juli 2009 daar staat een artikel in over deze soorten.blz236.
            Mvg,
            kingfisher
            kruizing tussen de 2 soorten mischien

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Piet
              Het lijkt mij een Barnardparkiet.
              Is het groen van een barnard niet feller en volgens mij is ook de gele dwarsstreep op de buik anders?
              Maar een idee hoor.
              Mvg,
              kingfisher
              Mvg,
              Kingfisher.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                Is het groen van een barnard niet feller en volgens mij is ook de gele dwarsstreep op de buik anders?
                Maar een idee hoor.
                Mvg,
                kingfisher
                De kleur van Barnardparkieten is wel variabel. Ook de kleur van de buikvlek varieert van geel tot lichtoranje, vaak gevlekt. De mannen zijn het felst gekleurd, het diepste groen.
                Verder wordt er door sommige auteurs een ondersoort beschreven(whitei) die bleker van kleur is, zie de standaardeisen Overige Australische Parkieten 2010 van de NBvV.

                Het is in ieder geval een Barnardiussoort maar zeker geen Port Lincoln of Twenty Eight. Een Cloncurry is het ook niet want die is in het geheel veel groener vooral op rugdek en kop.

                Ik houd het op een Barnardparkiet
                mvrgr

                Piet

                Opmerking


                • #9
                  reactie

                  Van Kees uit NZ las ik het volgende over deze vogel.

                  de vogels in Australie hebben allemaal een naam!. de 28 heet bij jullie Australische ringnek. is de enige vogel met een nummer (dat ik weet)

                  Ik heb er ook nog een foto bij gekregen maar die zal de vraagsteller ook wel ontvangen hebben.

                  Hier wel een internet plaatje: http://www.flickr.com/photos/kookr/2500226249/
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                    Van Kees uit NZ las ik het volgende over deze vogel.

                    de vogels in Australie hebben allemaal een naam!. de 28 heet bij jullie Australische ringnek. is de enige vogel met een nummer (dat ik weet)

                    Ik heb er ook nog een foto bij gekregen maar die zal de vraagsteller ook wel ontvangen hebben.

                    Hier wel een internet plaatje: http://www.flickr.com/photos/kookr/2500226249/
                    Beste Henk3 en Kees,

                    het plaatje op flickr toont ook een Barnardparkiet, zie het bijgaande onderschrift:

                    This is the sub-species "Mallee Ringneck" Barnardius zonarius barnardi, or Barnardius barnardi by Clements 5.

                    Het is absoluut geen Twenty-Eightparkiet of Port Lincoln want deze hebben zwarte koppen waarbij de 28 een rood voorhoofdsbandje heeft. De naam australische ringnek wordt in Nederland niet gebruikt.
                    mvrgr

                    Piet

                    Opmerking


                    • #11
                      reactie

                      Hoi Piet,

                      Je moet er vanuitgaan dat ik er al helemaal geen verstand van heb hoor.

                      die internet plaat kreeg ik door australische ringnek in te typen dus die is maar bijzaak.

                      Veel succes met uitpluizen ik denk niet dat ik er veel zinnigs aan kan bijdragen verder.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Hoi Henk,

                        ik bedoel er ook absoluut niks persoonlijks mee hoor. Je hoeft je ook niet te verontschuldigen.

                        Verder stop ik met uitpluizen want ik ben er zeker van dat de vogel op de oorspronkelijke foto van Stef een Barnardparkiet is.
                        mvrgr

                        Piet

                        Opmerking


                        • #13
                          reactie,

                          Hee Piet, weet ik wel hoor. Maar ik dacht ik gooi het ff in de kring.

                          Maar als je zeker van je zaak bent hoef je ook niet meer te pluizen. Mooi werk.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Bijgevoegde Bestanden
                            m.vr.gr. Harry

                            Opmerking


                            • #15
                              mvrgr

                              Piet

                              Opmerking

                              Working...
                              X