Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rood oog zwart oog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rood oog zwart oog

    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

  • #2
    Aangezien je roodoog mannen kreeg uit die ene kruising van een split roodoog man met een zwartoog pop kan roodoog geen geslachtsgebonden mutatie zijn en dus ook niet gekoppeld aan grijsrug/masker.
    Blijft over: toeval.

    Volgens deze link vererft roodoog wel geslachtsgebonden:


    "daarom paren veel kwekers een roodoog mannetje aan een zwartoog popje, alle jonge mannetjes zijn dan zwartoog masker grijs split roodoog en de popjes roodoog masker grijs."

    Uit je kruising split roodoog man maal zwartoog pop hadden dus enkel zwartoog (deels split roodoog) mannen en deels roodoog poppen moeten vallen.

    Opmerking


    • #3
      rood oog

      Oorspronkelijk geplaatst door Henk69
      Aangezien je roodoog mannen kreeg uit die ene kruising van een split roodoog man met een zwartoog pop kan roodoog geen geslachtsgebonden mutatie zijn en dus ook niet gekoppeld aan grijsrug/masker.
      Blijft over: toeval.

      Volgens deze link vererft roodoog wel geslachtsgebonden:


      "daarom paren veel kwekers een roodoog mannetje aan een zwartoog popje, alle jonge mannetjes zijn dan zwartoog masker grijs split roodoog en de popjes roodoog masker grijs."

      Uit je kruising split roodoog man maal zwartoog pop hadden dus enkel zwartoog (deels split roodoog) mannen en deels roodoog poppen moeten vallen.
      juist en dat is nou het vreemde bij mij gebeurt het juist anders om de poppen zouden rood oog moeten zijn en niet de mannen.

      zou ik te maken kunnen hebben met een crossing over.
      net als bij katten waar alleen maar de kater rood kan zijn maar soms ook een rode poes geboren word.
      met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

      Opmerking


      • #4
        leg je probleem eens uit op een andere site van zebravinken

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
          juist en dat is nou het vreemde bij mij gebeurt het juist anders om de poppen zouden rood oog moeten zijn en niet de mannen.

          zou ik te maken kunnen hebben met een crossing over.
          net als bij katten waar alleen maar de kater rood kan zijn maar soms ook een rode poes geboren word.
          Crossing over: Nee.
          Het probleem is dat een zwartoog pop niet het benodigde roodoog kan bijdragen. Ze heeft maar 1 geslachtschromosoom en dus geen Crossing over.

          Dat kattenvoorbeeld is een fabeltje:
          Het werkt omgekeerd. Je kunt geen (vruchtbare) schildpad katers fokken.
          Alleen de poes kan het zwarte en het rode gen (op het X chromosoom) combineren om zodoende schildpad te worden. Maar een poes kan ook 2 rode of 2 zwarte genen hebben. Dus een rode poes is heel gewoon.
          Wij hebben er ook eentje...

          Er bestaan schildpad katers maar deze hebben een X chromosoom teveel en dat is niet normaal.

          Opmerking

          Working...
          X