Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie jongen gaan dood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kanarie jongen gaan dood

    hallo allemaal
    ik kweek kanaries in een voliere van 3m op 3m 2m hoog er zit 1man en 3poppen in. de vogels beginnen goed maar eens ze eitjes of jongen hebben loopt het mis soms laten ze vroeg het nest achter (met eitjes)en maken direct een nieuw komt dit door de man die tijdens een legsel nog wilt paren??als ze dan toch jongen hebben leven ze de eerste dagen wel maar na enkele dagen gaan ze een voor een dood hoe komt dit??bloedluis?ik geef ze elke dag vers eivoer afwisselend met buffalows en pinkies en soms eens fruit en vogelmuur en natuurlijk kanariezaad .zou graag wat informatie willen over kanaries kweken want zo'n top kanariekweker ben ik nu ook niet

  • #2
    Wij verloren vorig jaar ook steeds onze jongen en de poppen maar leggen uiteindelijk 4 jongen in leven gehouden. Dit was idd bloedluis. kleine beestjes die overdag in kieren en naden zitten en s nachts de vogels leegzuigen. kijk in de nesten en zie of je iets ziet lopen. Uitschudden boven witte handdoek of papier werkt ook goed. Succes ermee
    www.flickr.com/photos/daniellewanders/

    Opmerking


    • #3
      Zitten ze buiten of binnen nu?
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        in de winter zitten ze binnen in het nachthok waar het niet kan vriezen. als ik begin met de kweek gaan ze in de voliere ,in het begin van de kweek hangt er platiek aan het gaas tegen de koude nachten later als het warmer wordt gaan deze weg.zoals elke voliere heb ik ook een hal (naar eigen zeggen) met twee deuren zodat de vogels niet gaan vliegen. daar zou ik 8 koppels kweken in kweekkooien maar zou dit wel lukken?? heb gelezen over iets van 15uur-16uur licht bij mij zou dat van de zon afgangen gaat dit dan om te kweken?en als je bloedluis hebt moet je dan kijken in het nest(zoals daantje zegt)als de jongen doodzijn of wanneer kijk je of je bloedluis hebt?

        Opmerking


        • #5
          Luizen en bloedluizen in een niet verwarmde ruimte kan in deze periode van het jaar zo goed als uitgesloten worden .
          Wat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn is de gevreesde kanarie ziekte
          met name de ZWEETZIEKTE. Daarom raad ik je aan om een veearts in te schakelen.
          grt.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              zweetziekte

              Bekijk de nest randen als de uitwerpselen geelachtig zijn is de kans groot dat de ouder vogels besmet zijn met de zweetziekte ook wel eens colli genoemd
              Zelf kweek ik al 20 jaar lipochroom rood mozaiek kanaries.
              Het beste kopen en de snelste genezing is een dierenarts te raadplegen.
              grt.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door a.schoubben
                Bekijk de nest randen als de uitwerpselen geelachtig zijn is de kans groot dat de ouder vogels besmet zijn met de zweetziekte ook wel eens colli genoemd
                Zelf kweek ik al 20 jaar lipochroom rood mozaiek kanaries.
                Het beste kopen en de snelste genezing is een dierenarts te raadplegen.
                grt.

                Hoi

                wat voor medicijnen kun je daar voor gebruiken greetz

                Opmerking


                • #9
                  hier moet je een antiebiotica voor gebruiken, verkrijgbaar bij een dierenarts
                  www.fretteren.eu

                  Opmerking


                  • #10
                    Nu wil ik toch wel eens weten wat dat is..

                    Oorspronkelijk geplaatst door kevin08
                    buffalows en pinkies
                    Na vele topics te hebben gelezen, ben ik ook vaak de woorden pinkies en buffalos tegengekomen.
                    Wat zijn dit, waar krijg ik dit en moet ik dit aan mijn broedende kanaries geven?

                    Opmerking


                    • #11
                      Pinkies zijn kleine maden toch?
                      Buffalows zijn dacht ik wormen.

                      Koop je die levend in een dierenwinkel of zoals bij het vissen?
                      Groeten,
                      Johan

                      http://johanhendriks.webklik.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Niet alle dierenwinkels hebben ze altijd op voorraad, maar ze kunnen ze vaak wel bestellen.
                        Maar kanaries eten dat, voor zover ik weet, niet, dat zijn echte zaadeters.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door kevin08
                          hallo allemaal
                          ik kweek kanaries in een voliere van 3m op 3m 2m hoog er zit 1man en 3poppen in. de vogels beginnen goed maar eens ze eitjes of jongen hebben loopt het mis soms laten ze vroeg het nest achter (met eitjes)en maken direct een nieuw komt dit door de man die tijdens een legsel nog wilt paren??als ze dan toch jongen hebben leven ze de eerste dagen wel maar na enkele dagen gaan ze een voor een dood hoe komt dit??bloedluis?ik geef ze elke dag vers eivoer afwisselend met buffalows en pinkies en soms eens fruit en vogelmuur en natuurlijk kanariezaad .zou graag wat informatie willen over kanaries kweken want zo'n top kanariekweker ben ik nu ook niet
                          Geen buffalos,pinkies e.d. voeren,Kevin. Daarvan worden de vogels te hitsig en willen eigenlijk alleen maar paren.
                          Gewoon eivoer voor kanaries. Daarin zit alles wat een kanarie nodig heeft.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking

                          Working...
                          X