Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rood mozaiek x wit dominant duitse kuif

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rood mozaiek x wit dominant duitse kuif

    Hallo, wie zou mij een duidelijk antwoord kunnen geven wat deze kruising van jongen geeft. De man is een rood mozaiek met veel rood, de pop is een dominant witte duitse kuif.
    Mvg. Emiel

  • #2
    oranje en duitswit met en zonder kuif

    frank4

    Opmerking


    • #3
      Oke dankjewel, bestaat er een beetje kans dat er duitse kuifen uit kunnen komen met een mozaiek tekening?
      Mvg. Emiel

      Opmerking


      • #4


        Je hebt een kans dat er een aantal uit komen met min of meer de mozaiek tekening maar het vergt daarna veel selectie en aantallen om weer een beetje fatsoenlijk mozaiek patroon te krijgen!

        Zelf heb ik ooit eens rode duitse kuiven overgezet naar rood mozaiek en momenteel kweek ik er hier alweer een aantal jaren mee (zie plaatje)

        daarnaast ben ik nu ook duitse kuiven aan het kweken in agaatpastel rood en zwart rood mozaiek al met al ben je minimaal 3 jaar verder wil je een beetje knappe vogel hebben.


        succes !

        maar duiste kuiven zijn prachtige Vogels !

        mvg,

        HJ de Graaf

        Opmerking


        • #5
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Hartstikke bedankt voor je antwoord en foto van die mooie vogel! Heeft inderdaad een mooi masker. Ik probeer het gewoon een keer en we zien wel wat voor moois eruit komt.
            Mvg. Emiel

            Opmerking


            • #7
              Ja masker is goed alleen de rest van de veervelden in 'Rood' zijn nog wat groot, de kleur is voor mij bij deze vogel niet van belang, dit is mijn oude kweek man destijds me enige mozaiek met kuif en heeft afgelopen 1,5 jaar geen kleurstof gehad, aangezien kleurstof de lever nogal belast ben dus extra zuinig op deze man.

              momenteel alweer jongen van hem geringd helaas geen kuiven maar er komt nog een rondje!


              mvg,

              HJ de Graaf

              Opmerking

              Working...
              X