Mededeling

Collapse
No announcement yet.

techniek of toeval ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • techniek of toeval ?



    heeft iemand deze techniek al eens uitgeprobeert ?

    een man in de babykooi om de pop hitsig te maken , maar in de kooi bij de pop een andere soort voor kruising ?

  • #2
    Dat doen wel meer mensen. Als ik ipv een kanariepop een mozambiquesijs pop ga gebruiken over enkele maanden zal ik ook een hitsig mozambiquesijs mannetje voor de kooi zetten als ze zich niet laat treden door de kanarie. Want dat is vaak het probleem als je geen kanariepop gebruikt. Die poppen zijn nl veel kritischer dan kanariepoppen Ik ga ipv mozambiqueman x kanariepop een kanarieman x mozambiquepop (gebroken vleugel gehad dus kan niet meer met een eigen man ivm jagen) gebruiken. Satinet/dominant wit. Dus dan krijg ik satinetpoppen en weet ik in het nest al welke vogel een pop en welke een man is door de robijnrode ogen. Door dat wit krijg je ook wit en bont. Als je een wildzangman gebruikt krijg je alleen wildkleurbastaarden of evt bont of blauw bij mozambiquesijzen. Maar nooit satinet ed omdat die niet in satinet voorkomen.

    Dus op deze manier hoop ik aantrekkelijke bastaarden te kweken waarvan ook de poppen mooi van kleur en tekening zijn.

    Opmerking


    • #3
      ik pas dit zelf ook toe kanarie man in ene helft met een een kanarie pop en aan de andere kant van het gazen tussenscherm een kanarie pop met putter man.

      mvg,

      HJ de Graaf

      Opmerking


      • #4
        als ik dit in een volliere zou proberen ?

        in de vollieren een kooi plaatsen met alle voorzieningen erbij , met kanarie man erin en dan de volliere met poppen en enkel distelmans , zou dit dan ook iets makkelijker gaan ?

        Opmerking


        • #5
          Ik heb het vandaag uitgetest , bij de vogels in de garage , waar ik 1 pop met 1 distelvink heb zitten , ik heb de baby kooi vast gemaakt aan de kooi , ik heb er mijn kruising putter*kanarie ingestoken , na 5 sec was die keihard aant zingen , en de pop zat na 10sec klaar om bevruvht te worden , maar tervergeefts deed de distelvink die bij haar in de kooi zat NIX

          conclusie , de distelvinkman is nog niet klaar ...

          of werd hij geimponeerd door de luidkeelse zanger ?

          Opmerking

          Working...
          X