Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag dit of is het beter van niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mag dit of is het beter van niet

    Hallo

    Ik heb een koppel met 7 jong deze vliegen binnekort uit.
    Nu is mijn vraag als de jong het nest hebben verlaten mag ik ze dan samen met de ouders naar een andere kooi over zetten waar al vogels in zitten.
    Ik heb wel eens gehoord dat ze niet overgeplaatst mogen worden.
    Ik heb nog nooit met deze vogels gekweekt vandaar mijn vraag.

    Alvast bedankt voor jullie medewerking

    gr eric

  • #2
    nee nooit verplaatsen wachten tot ze zelfstandig kunnen eten weet niet welke vogel je hebt maar meeste 2 en halve week tot 3 weken in zelfde kooi laten dan pas verplaatsen
    bij de ouders natuurlijk

    Opmerking


    • #3
      Hoi

      Sorry ik ben vergeten te melden dat het om goulds gaat

      gr eric

      Opmerking


      • #4
        2 en halve week laat ik ze zitten dan appart andere kooi of samen bij andere vogels niet de ouders mee

        Opmerking


        • #5
          Oke dank je voor je antwoord over drie weken zet ik ze over en de ouders laat ik dan nog wel evne in de broed kooi

          Opmerking


          • #6
            je kunt daarna na jongen weg gehald hebben ook nestkastje terug hangen proberen nog een rondje te kweken

            Opmerking


            • #7
              Jonge goudlamadines kun je inderdaad beter niet verplaatsen, dat heb je goed gehoord. Heel vaak komen ze extreem langzaam op kleur als ze je verplaatst. Soms duurt het dan meer dan een jaar.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Ik wil ze eigenlijk over drie weken verplaatsen naar de binnen voilere die in verbinding staat met de buiten voilere die pas open gaat als het boven de 10 graden blijft kan dit.
                Dus in de binnen kooie en over een of twee maande gaat het luik naar de buitenkooi open.
                Mag dit met goulds of krijg je dan de verschijnselen die ton zegt

                Opmerking


                • #9
                  Ik weet ook niet hoe vaak je ze mag verplaatsen, ik heb mijn blauwe goulds(Aug2009) verleden jaar een keer verplaatst naar de buitenvoliere en ze zijn nog lang niet op kleur.
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #10
                    Je kunt ze wel verplaatsen maar dan alleen horizontaal, dwz; naar een kooi op gelijke hoogte met zelfde lichtinval.
                    Je kunt het proberen maar het beste is om ze te laten zitten in de kooi waarin ze zijn geboren. Je kunt dus de ouders beter verplaatsen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oke als ik ze laat zitten in de kooi waar ze geboren zijn dan moet ik dus wachten met ze te verplaatsen als ze door de eerste rui zijn.
                      Als ik het goed begrijp

                      gr eric

                      Opmerking

                      Working...
                      X