Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roul Roul

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Roul Roul

    Ik heb een koppel Roul Rouls.
    Nu het vriest heb ik ze binnen gehaald en zitten ze verwarmd, en prompt gaat de hen eieren leggen.
    Nu is mijn vraag kan je de eieren van de roul rouls net als kwarteleieren in de broedmachine uitbroeden.
    Wie kan mij dus wat meer hierover vertellen of heeft advies.
    Alvast bedankt Ime

  • #2
    zeker kun je ze uitbroeden in de broedmachiene maar hou er wel even rekening mee dat het opfokken van de kuikens niet zo gemakelijk gaat als andere kwartels

    Opmerking


    • #3
      In mijn optiek zou ik de oudervogels het voordeel van de twijfel gunnen en ze de kans geven de eieren zelf uit te broeden, maar goed dat was de vraag natuurlijk niet.

      Hoewel Roulroulkuikens zeker nestvlieders zijn komt het tamelijk veel voor dat ze erg moeizaam zelfstandig gaan eten. Dit heeft te maken met het feit dat ze hun voedsel in de eerste levensdagen normaalgesproken van de oudervogels aangereikt krijgen.

      In geval van uitbroeden in een broedmachine en vervolgens het kunstmatig opfokken van de kuikens gebeurt dit doorgaans niet.
      Om die reden is het aan te bevelen enkele eieren van een andere soort patrijs, grote kwartel of desnoods kippeneieren gelijktijdig mee uit te broeden.
      Wanneer er -in het kader van zien eten doet eten- gemakkelijk voedsel opnemende kuikens mee opgroeien is de overlevingskans van de roulroulkuikens wat groter, maar het blijft vooralsnog toch een zaak van genetische inprenting.

      Nogmaals, Roulroul kuikens krijgen hun voedsel de eerste dagen normaalgesproken aangereikt en dat is nu eenmaal de taak van de oudervogels.
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking

      Working...
      X