Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aantal vogel komen niet goed door de rui

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • aantal vogel komen niet goed door de rui

    ik heb van meedere mensen horen zeggen dat een ui in water de rui stopt
    wie heeft hier ervaring mee .
    en hoe vaak moet je dat dan aan bieden ???
    een ui in water laten trekken of zo of in de fles >??
    hoop dat iemand me verder helpen kan
    ik geef geen vitamines ik geef alles op natuurbasis
    zeewier
    broceli
    wortel gemalen
    komkommer gemalen
    honing
    trosgier
    maagkiezel
    eivoer
    pinky,s
    gemalen meel wormen

    maar wil die uit wel eens proberen als meer mensen er ervaring mee hebben ??
    dacht aan me voeding dat er niks mee mis was maar een aantal zitten wel erg lang in de rui

  • #2
    vertellen

    vertel eens wat voor vogels het zijn, hoe ze er bij zitten, binnen of buiten ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      Gemalen meelwormen... dat moet iets heel vies zijn...

      Ui en andere looksoorten kunnen een nuttige toevoeging zijn, echter geen wondermiddel. Ik zou de oorzaak elders zoeken, kan het zijn dat de vogels op de tocht zitten? Te lang licht per dag? Misschien toch een sluimerende ziekte?
      Is het hok erg vol? Is de ontlasting normaal? Zijn ze 's nachts stil?

      Zomaar wat vraagjes om misschien te kunnen helpen.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        Gemalen meelwormen... dat moet iets heel vies zijn...

        Ui en andere looksoorten kunnen een nuttige toevoeging zijn, echter geen wondermiddel. Ik zou de oorzaak elders zoeken, kan het zijn dat de vogels op de tocht zitten? Te lang licht per dag? Misschien toch een sluimerende ziekte?
        Is het hok erg vol? Is de ontlasting normaal? Zijn ze 's nachts stil?

        Zomaar wat vraagjes om misschien te kunnen helpen.

        halootjes het zijn gouldamadines
        als ze in de trek zitten moeten meerdere vogels er last van hebben dat is niet zo .
        ze zitten in een kelder er is geen raam te vochtig is het niet vocht gehalte ligt tussen de 60-70
        ik heb eenventilatie naar buiten toe voor frisse lucht .
        zit op klok ook die slaat om uurtje even aan .
        heb een luchtreiniger met ionisater in die slaat om half uurtjes even aan
        licht van 9 uur smorgens tot 23.30 s,avonds
        lampen hangen birdlampen .
        dus ja daarom weet ik me met enkel geen raad ik heb er meerdere dus ja dan moeten die er ook zo bij zitten maar dat is niet zo .
        geluiden maken ze volop dus ja weet het niet zo wat het is
        ventilatie blaast niet de kooien in .
        heb je tips die zijn echt welkom

        Opmerking


        • #5
          een van deze vogels zit er zo al 4 maanden bij als die zo ziek was was die toch al lang om gekiept maar dat is niet zo

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door mirke
            een van deze vogels zit er zo al 4 maanden bij als die zo ziek was was die toch al lang om gekiept maar dat is niet zo
            deze vogels zitten zeker appart even erbij te zeggen

            Opmerking


            • #7
              zijn het oudere vogels of jonge vogels?
              Don't judge me. You only see what i choose to show you.

              Opmerking


              • #8
                vogels zijn minstens een jaar oud
                oja ik geef ze ook 3 keer per week een kruiden thee

                Opmerking


                • #9
                  kun je misschien een foto plaatsen van hoe ze er nu uit zien
                  Don't judge me. You only see what i choose to show you.

                  Opmerking


                  • #10
                    rui

                    welke kleur goulds komen niet door de rui ???

                    ik weet dat kwekers die ook op een tt meespelen idd een ui door het water doen tegen de rui als ze op meerdere tt's willen spelen maar het tegen gaan van de rui lijkt mij onmogelijk misschien kun je het wel vertragen .
                    temperatuur en licht spelen bij de rui van mijn goulds een belangrijke rol dit is tevens ook het geval met het op kleur komen.
                    ze zitten bij mij op 12-18 graden en 14 uur licht ( ik kweek nu )

                    Opmerking


                    • #11
                      foto van de gould die niet goed door de rui komt
                      gaat om de middelste gould wat uiteraard zeker wel goed te zien is
                      de pop kijkt helder uit de oogjes dus dat vald ook niet op ze zit nooit op de bodem niks heb enkel het idee dat rui in de weg zit me anders kan ik me niet bedenken ,
                      zeewier vordert ook de rui ook dit geef ik al zeker 2 maanden ook dat helpt bij deze vogel niet

                      Opmerking


                      • #12
                        Hm... dan weet ik het helaas ook niet.
                        Het enige dat ik kan bedenken is, ze een maand of twee op maximaal 12 uur licht zetten en het dan weer opvoeren. Gewoon een idee, geen weten.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          ja wil het best proberen maar ja hoe ga ik dat doen ???
                          heb maar een kweekruimte verplaatsen ja lijkt niet verstandig ik kan niet paar uurtjes eerder het licht laten uitgaan voor de andere vogels

                          Opmerking


                          • #14
                            Is het mogelijk om ze in een aparte broedkooi te zetten en die af te schermen met een plaat of doek?

                            Verplaatsen schijnt niet goed te zijn voor glould die aan de rui zijn (omdat de rui dan tijdelijk kan stoppen), maar aangezien de pop nu ook al niet goed aan het ruien is lijkt het mij verstandiger om wel apart te zetten.

                            Ik blijf het topic goed volgen, we hebben zelf net goulds dus wie weet krijgen wij er ook nog mee te maken
                            Mijn Site

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door mirke
                              ja wil het best proberen maar ja hoe ga ik dat doen ???
                              heb maar een kweekruimte verplaatsen ja lijkt niet verstandig ik kan niet paar uurtjes eerder het licht laten uitgaan voor de andere vogels
                              Hallo,
                              heb je misschien je vogels verplaatst op het moment dat ze aan het ruien waren ,dan krijg je namelijk dit probleem de vogels stoppen dan met ruien
                              en gaan pas weer verder met ruien na een maand of 5.

                              een ander probleem kan zijn dat je vogels verdermijt hebben ,het lijkt er dan op dat ze in de rui zijn .even vogel uitvangen en vleugels in het licht houden dan kun je zien of er verdermijt aanwezig is zoja de vogels bad geven met badzout voor duiven willen ze niet baden dan besproeien met de plantespuit.
                              succes m.vr.gr. Harry
                              m.vr.gr. Harry

                              Opmerking

                              Working...
                              X