Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rietvoliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Rietvoliere

    Hallo mensen, daar ben ik weer

    Ik heb onlangs een koppel Baardmannetjes gekregen, en ik wil nu mijn voliere aanpassen met riet, hoge grassen, waterplanten, water enz. En ik heb nu ook een koppel Rietgorzen op het oog. Nu is mijn vraag: Kunnen Rietgorzen samen met Baardmannetjes?

    alvast bedankt voor de hulp,

    Wiene
    Een flierefluiter met een vogelhart.

  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      baardmannetjes kunnen met veel vogels samen. Momenteel heb ik ze samen met een koppel gele kwikstaarten. Gaat prima. Gorzen kunnen in het broedseizoen erg vervelend zijn naar andere vogels. Je kunt het treffen maar ik denk dat het lastig samen gaat. Hoor natuurlijk graag andere meningen.

      Opmerking


      • #4
        Riet

        Ik heb begrepen dat riet behoorlijk veel woekert; sommigen vergelijken het met bepaalde bamboesoorten. Hoe je het in toom kan houden is mij niet bekend.
        Groeten,


        -J.J.-

        Opmerking


        • #5
          m.vr.gr. Harry

          Opmerking


          • #6
            Terugkomend op je vraag: een tijdje geleden heeft een kweek-artikel in onze vogels gestaan en volgens mij stond daarin dat rietgorzen zeer agressief zijn, zelfs tegenover elkaar.
            Lijkt me geen gelukkige situatie
            Groeten,


            -J.J.-

            Opmerking


            • #7
              @ JJ welk nummer/jaar was dat, dan kan ik het teruglezen
              Een flierefluiter met een vogelhart.

              Opmerking


              • #8
                Ik heb even gezocht op internet, en hier is de link van het verslag dat in onze vogels gestaan heeft. Scheelt weer enkele decembernummers nazoeken ;-)

                Groeten,


                -J.J.-

                Opmerking


                • #9
                  baardmannetjes en rietgorzen samen

                  hallo

                  ik heb mijn baardmannetjes 2-3 gewoon in een vluchje met een koppel rietgorzen en beide zijkanten met riet bekleed en heb nog geen ruzie gezien dus moet zelf ook hopen dat ze geen ruzie maken met de kweek

                  mvg martin

                  Opmerking


                  • #10
                    Hartstikke bedankt allemaal! Ik ben door jullie hulp heel wat opgestoken over het samen houden van deze vogels! Ik ga er nog even over denken, en maar eens de voliere klaarmaken, en ik hoop dat Rudie(een vriend van mij die hier nieuw is) ook een handje zal helpen.

                    Groetjes Wiene
                    Een flierefluiter met een vogelhart.

                    Opmerking


                    • #11
                      Sorry voor de dubbelpost, maar zal een rietgorsman ook zingen als hij zonder pop in de voliere zit? en zal hij dan ook agressief doen tegen de andere vogels?

                      alvast bedankt, Wiene
                      Een flierefluiter met een vogelhart.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Wiene
                        Hallo mensen, daar ben ik weer

                        Ik heb onlangs een koppel Baardmannetjes gekregen, en ik wil nu mijn voliere aanpassen met riet, hoge grassen, waterplanten, water enz. En ik heb nu ook een koppel Rietgorzen op het oog. Nu is mijn vraag: Kunnen Rietgorzen samen met Baardmannetjes?

                        alvast bedankt voor de hulp,

                        Wiene
                        hallo , rietgorzen zijn de minst agressief gorzen ik heb 9 jongen gehad in 2009 en geen enkel probleem ook niet met baardmannen ik heb dan ook wel een voliere van 30meter met 2 vijvers en riet aangeplant uit ervaring is voor mij de geelgors een van de agressiefste gorzen niet samen steken met cini en sijs enz... nu je moet gewoon geluk hebben dat is van naar vogel natuurlijk...gr uit wesl flanders.

                        Opmerking

                        Working...
                        X