Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zandlades of niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zandlades of niet

    hoeveel procent van jullie gebruikt er zandlades in zijn broedkoien of vluchten.
    ik heb het idee als ik zo eens op het web rondkijk dat veel mensen voortaan overgaan op een vaste bodem en daar bedekking op te strooien.

  • #2
    ik heb wel lades in mijn broedkooien, maar daar heb ik geen zand, maar beukensnippers op liggen.

    alleen bij zebravinken kan dit lastig zijn, want die gebruiken echt ALLES als nestmateriaal

    Kris
    Groet'n uut Drenthe

    Opmerking


    • #3
      Ik maak ook geen gebruik van lades , dus weer wat naden minder waar eventuele luizen zich kunnen verschuilen. Als bodembedekking gebruik ik corbo en dat bevalt prima alleen is de prijs wat aan de hoge kant .

      Opmerking


      • #4
        korrels

        ik gebruik anticoccidiosekorrels van natural in mijn binnenhok, bevalt mij prima. de ontlasting droogt op, en 1 x per week haal ik het bovenste weg. zodat je lang er mee kan doen.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          okee 1 met en twee zonder lades dus.
          ik wil mischien ook overgaan van schelpenzand naar iets anders iets van beukensnippers of zo iets dergelijks.

          ton die anticociodose korrels zijn die relatief duur of niet.

          ja wat is corbo?

          Opmerking


          • #6
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              ik gebruikte de anticoxidose korrels , maar dit was te duur , ik ben nu over gegaan op hennepvezels , en dit is echt een goeie bodem bedekker ...

              Opmerking


              • #8
                ik had altijd beukensnippers maar gebruik nu kattebakvulling(nog geen 5 euro per 30 literzak) werkt prima geeft wel wat meer stof dan beukensnippers maar absorbeert beter en is een stuk lichter .Heb ook kippegrit nr 4 gebruikt werkt op zich ook goed maar als je de container aan de weg wilt zetten en hebt dan ruim 50 kilo grit er in zitten buiten de rest van het afval ben je blij dat ze hem iedere keer van de vuilophaaldienst nog weer meenemen .

                m.vr.gr. Harry
                m.vr.gr. Harry

                Opmerking


                • #9
                  relatief duur

                  ik vind van niet, aangezien je er lang mee doet. een zak van 20 liter kost rond de 7,5 euro. het neemt heel veel vocht op, de ontlasting is daardoor ook makkelijk te verwijderen. en kan je er lang mee doen, aangezien je er steeds maar een heel klein beetje van weg haalt.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik gebruik ook lades, maar als ik nieuwe kooien maak dan ga ik bodemroosters maken.
                    In de lades gebruik ik hennepvezel.
                    Dit absorbeerd heel veel.
                    http://michelsfotosite.weebly.com

                    Opmerking


                    • #11
                      zandlades of niet

                      Geachte,

                      Ik gebruik zeoliet en neemt ook veel vocht op maar ik weet niet of dat produkt in nederland te verkrijgen is anders moet je eens zien op

                      M.V.G
                      Jef

                      Opmerking


                      • #12
                        Binnenkort ga ik weer een kooi bij bouwen, hier ga ik toch weer voor de lade, met als bodembedekker houtsnippers.

                        Ik kies voor een lade aangezien deze eenvoudig te verwijderen zijn uit de kooi zonder dat de vogels daar veel last van hebben.
                        Maar ditmaal ga ik wel voor hoge lades, 10cm hoog, om zo voorkomen dat ze gaan klemmen.

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            ik ben ook bezig met een broedkooi voor baardmannen.
                            130 x60x 80 cm.
                            heb tot nu toe altijd een lade gebruikt maar zou er wel van af willen.
                            zit er aan te denken om een vlakke bodem met een opening van 1 cm waar ik iedere dag een krant in schuif.
                            lijkt mij heel hygienisch.
                            alleen moeten ze de krant niet gaan slopen.
                            zijn hier ervaringen mee?
                            http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000678.html

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door peterkx
                              ik ben ook bezig met een broedkooi voor baardmannen.
                              130 x60x 80 cm.
                              heb tot nu toe altijd een lade gebruikt maar zou er wel van af willen.
                              zit er aan te denken om een vlakke bodem met een opening van 1 cm waar ik iedere dag een krant in schuif.
                              lijkt mij heel hygienisch.
                              alleen moeten ze de krant niet gaan slopen.
                              zijn hier ervaringen mee?
                              Dat ziet er niet uit ,en het stinkt.
                              Gun je vogels toch een bodem waar nog wat te scharrelen valt.

                              Opmerking

                              Working...
                              X