Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help vogel dood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Help vogel dood

    ik had een agepponis van een paar weken oud zo uit het nest blok, ik heb hem met de hand groot gebracht ging harstike goed!! hij kreeg netjes veren en begon te vliegen, maar toen...'s ochtens was hij nog helemaal in orden niet verkouden kern gezond, toen ben ik boodschappen wezen doen en toen ik terug kwam was hij dood!ik vraag me nu af hoe dit nu tog kan, hij is niet in de kou geweest, ook het verzuren van eten in de krop kan niet het geval geweest zijn want was hem aan het afbouwen met de pap zodat hij op zaatjes over kon gaan, mischien is het daar soms mis gegaan?? een bakje vers water en zaad was wel aanwezig in het hok.ik snap er niks van kan iemand mij vertellen wat er gebeurt kan zijn voor ik weer een nieuwe vogel neem, zou het niet op mijn geweten willen hebben om weer een klein vogeltje te nemen die na een maand weer dood gaat.
    en mischien hebben jullie zo i zo goeie tips voor groot brengen van vogels en waar ik het beste weer een nieuwe vogel aan kan kopen.

    hoop gauw op reactie, gr sanne

  • #2
    Een paar weken oud.... tja, dat is helaas erg risicovol. Babydieren zijn zeer kwetsbaar. Het is onmogelijk hiervandaan te zeggen wat de doodsoorzaak was.

    Als je een nieuwe wil, neem er een die al zelfstandig eet, dat is een stuk veiliger.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ja handopfok brengt inderdaad risico's met zich mee, ik verkoop dan ook alleen maar zellfstandige vogels.

      Opmerking

      Working...
      X