Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekkooien zelfmaken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweekkooien zelfmaken

    hallo,
    ik zou mss zelf mijn kweekkooien maken,maar voor dit misschien gebeurt wil ik wel wat tips en info over het maken van kweekkooien.wat heel belangrijk is dat de kweekkooien buiten moeten staan onder een afdak ,ze zijn ook wel goed afgeschermd tegen de regen.Het materiaal is waarschijnlijk kunststof omdat hout snel rot.de afmetingen per kweekkooien zou 80cmx40cmx40/50cm zijn(l,b,h).dus alle tips zijn welkom!
    greetz

  • #2
    kweekkooien

    hoi Ik heb kweekkooien niet zelf gemaakt maar de goedkope houten kweekooien je kent ze wel, deze gekocht en toen zelf verbetert en geschilderd, het resultaat mooie witte kweekkooien.
    zo is het goedkoper dan ze helemaal uit hout op te bouwen.

    of hele dure kunstof kooien.

    groetjes wil

    Opmerking


    • #3
      Eigen Kooien

      Er zijn op internet bouwtekeningen te vinden waarbij ze gebruik maken van IKEA Keukenkasten.

      Enige wat je dan moet doen is een schuiflade maken en de roosters (naar keuze) monteren.

      Opmerking


      • #4
        is dit materiaal dan wel weerbestendig?

        Opmerking


        • #5
          Nee ,,het is een soort spaanplaat ,en als het nat wordt zwelt het op.
          Het is totaal ongeschikt om buiten te gebruiken.

          Gewoon hout ,planken ,latten ,en watervast multiplex is wel geschikt om buiten kooien van te maken.

          Opmerking


          • #6
            er zijn ook plannen te vinden van volledige gaaskooien
            makkelijk zelf te plooien en weervast

            frank4

            Opmerking


            • #7
              dan raak je aan rvs (roest vast staal) als je ze weerbestendig wilt hebben! Of je moet elk jaar de kooien een verfbeurt geven.

              Opmerking

              Working...
              X