Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geeloog diamantduif of niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • geeloog diamantduif of niet

    hier een paar foto,s van mijn diamantduiven met een gele ipv rode oogring
    bij de 2,e foto is de linkse een wildkleur met een gele oogring en de rechtse foto is een gezoomde met een rode oogring kleur.
    bij een gezoomde zie je er niks van als de vogel in rust is maar wel als deze opvliegt.
    ik kweek maar heel af en toe een gezoomde,de gele oogring is geen split kenmerk wat ook wel gedacht word,ik kweekt ze uit 2 wildkleuren en ook wel uit een wildkleur keer bruin of witstuit bruin.
    mvg wim
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    heel apart, dus het is gewoon een verschijnsel dat zo nu en dan de kop opsteekt? net als halfsiders?

    Groeten,

    Kris
    Groet'n uut Drenthe

    Opmerking


    • #3
      Kan me vergissen maar op de 2e foto is de linkse een duivin en de rechtse een doffer?
      De ene oogring is mijns inziens wat bleek maar geel,sorry beetje vergezocht of de foto geeft een vertekend beeld op mijn scherm.
      Mvg,
      Kingfisher
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        geeloog of niet

        nu dan heb je toch een brilletje nodig denk ik hoor,het is een jonge doffer van 09 en het is niet het verschil tussen man en pop.
        bij de eerste foto is het wel een duivin en toch duidelijk anders van kleur.
        mvg wim

        Opmerking


        • #5
          Wat de geslachten betrof was dat een vraag, geen conclusie omdat ik de leeftijden niet ken van deze vogels .
          Brilletje heb ik niet wel lenzen en als jij dit geel vindt prima wie ben ik en waarschijnlijk zien de vogels in je kooi er anders uit dan op de foto, wat wel degelijk kan, zal ik niet betwisten.
          Mvg,
          kingfisher
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            je zegt zelf een jonge doffer

            dus dit kan nog verkleuren en dat gebeurt ook wel

            dit wordt wel rood de oogring is ook nog niet opgrote als dit een doffer zou moeten zijn

            op de 2de foto is het rood en die andere iets lichter maar dat wordt ook rood
            mvg roy (vogelfreak)
            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

            Opmerking


            • #7
              rood of geel

              hallo,nu neem van mij aan het word niet rood maar geel,oranje.
              had ze ook al in bruin,witstuit bruin en wildkleur.
              bij jonge doffers kan het even duren voor de oogring breder word,soms kun je alleen aan het koeren zien of het een doffer is of niet
              mvg wim
              Bijgevoegde Bestanden

              Opmerking


              • #8
                maak over een maand nog maar eens een foto en zet hem der dan maar ook bij ik weet zeker dat het geen geel oog is of wordt ik denk dat het een oranje oog wordt(dat is hetzelfde als rood)
                mvg roy (vogelfreak)
                kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  Zitten die vogels altijd binnen? De oogring is nl gewoon vlees. Als jouw vogels een gele huid hebben dan zal dat aan de kleur van de veren of de vogel zelf liggen. Mijn duiven hebben allemaal een lichtbruine huid en hun oogringen zijn nooit knalrood. Ik zie hier gewoon diamantduiven in maar ik zal wel iets over het hoofd zien.

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik denk dat dit een gewone duif is, hoor Bij mijn duivinnen is nu de kleur ook zo. Het echte rood is voor de broedperiode. Mijn doffer heeft nog altijd een fluorode oogring. Hij is nog steeds in broedstemming en bespringt elke duivin die hij tegenkomt Daarom zit hij apart van de duivinnen
                    Matsje <3

                    Opmerking


                    • #11
                      haha okej

                      ik heb vroeger ook diamantduiven gekweekt en ik zag het altijd bij de jonge duifjes die hadden altijd wat lichtere oogring en als ze ouder werden werd dit donkerder
                      mvg roy (vogelfreak)
                      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        geel of rood????????????????

                        deze vogel is een duivin en is bijna 9 maanden oud en verkleurd echt niet meer.
                        zal nog eens een foto maken met een gewone en met deze en dan de ogen naast elkaar.
                        zal nog wat laten zien moeten jullie maar zeggen wat het is mvg wim
                        de bovenste is een opgebleekte de onderste een wildkleur.
                        de 2,e foto is een foto van de vleugel kleur
                        de 3,e is een foto van een witstuit pastel wildkleur,voordat iedereen gaat roepen dat het gewoon een pastel is.
                        mvg wim
                        Bijgevoegde Bestanden

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoi Wim, die oogringen verkleuren elk seizoen. In de lente tijdens de broedtijd worden ze veel roder en krijgen de doffertjes ook echt hun dikkere rode oogringen. Dat kan ook wel in een ander seizoen als ze binnen zitten maar een duivin van nu 9 maanden heeft echt dezelfde oogringen niet als een duivin van 12 maanden en dan in mei/juni.

                          Opmerking


                          • #14
                            op deze foto`s zie ik ook geen gele oogringen maar oranje rood
                            mvg roy (vogelfreak)
                            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Wim, tracht er eens met verder te keken, dan zien wat het resultaat is.

                              Opmerking

                              Working...
                              X