Mededeling

Collapse
No announcement yet.

keep/botvink ... putter/sijs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • keep/botvink ... putter/sijs

    hallo , ik heb plots in de volliere een mooie verschijning gezien , 1 probleem
    ik heb koppel botvinken en koppel keeps , nu is er plots een jong tevoorschijn gekomen die op eerste zicht vleugels botvink heeft en hoofd borst rug van de vrouwtjes keep , dit jong is ongeveer 5 weken oud , heeft een luide roep , iets keeps achtig , hoe zou ik nu kunnen weten of dit jong man of pop is ?
    ps= het is een beperkte roep maar tich luid

    heb dan nog zo een voorval , ik heb een jong met vleugels van putter en kop / borst beetje sijs achtig , hoe kan ik weten of dit man zal zijn of pop ? ben ik verplicht om alleen te steken ? of zullen er bepaalde kleuren tevoorschijn komen

    maar voor beide gevallen , weet ik niet zeker wat vader en moeder zijn en heb hun nesten ook niet gezien in volliere ...

    dank bij voorbaat

  • #2
    Dat zijn vogels die je wettelijk gezien moet ringen. Heb je foto's? En wat vreemd dat jij geen nest heb gezien, geen pop hebt gemist en geen vogeljongen hebt gehoord. Dus feitelijk ploppen er zo nu en dan wat vogels op in je voliere die je nog nooit gezien hebt? Haha.

    Ik zou als ik cultuurvogels had toch iets netter en zorgvuldiger met de dieren omgaan. Heb je alles ongeringd zitten dan? Als kruisingen zomaar geboren en grootgebracht worden dan neem ik aan dat je ook andere wel zuivere jongen hebt die er "ineens" zijn en dan dus geen ring hebben.

    Met een foto kan men wat meer dus. Die kruisingen kunnen makkelijk bestaan. Ik vind het wonderlijk dat een koppel kepen en een koppel vinken samen zit en dat ze ook nog kweken en zelfs even bastaarden tussendoor. Of heb je een vink man en een keep pop? Dan lijkt me dit te verwachten.

    Waarom zou je hem apart moeten zetten? Hoe weet je dat hij 5 weken is?

    Opmerking


    • #3
      de jongen moeten wettelijk geringd zijn...
      daar is nu waarschijnelijk niets meer aan te veranderen,
      aan foto's zouden we meer hebben, maar het zullen wel bastaarden zijn

      Opmerking


      • #4
        niet

        Opmerking


        • #5
          [QUOTE=barmsijscabaret;64352]niet voorzien zijn van een ring. Dit is in Nederland anders, maar woestijnvink is uit West-Vlaanderen.

          ik ben ook uit west-vlaanderen, en volgens mij moeten ze wel geringd zijn,
          het zou me verbazen van niet

          Opmerking


          • #6
            Zover ik weet hoeven kanarie-hybriden met Europese niet geringd te zijn in West-Vlaanderen maar hybriden tussen Europese wel. Maargoed, ik kan er naast zitten hoor

            Opmerking


            • #7
              ringen kan nooit kwaad

              Opmerking


              • #8
                hmhm.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door kevin
                  het zou me verbazen van niet
                  lijst opgesomd met de beschermde soorten welke moeten voorzien zijn van een gesloten voetring.

                  En weet je wat nu? Er staat geen enkele hybride in deze lijst.

                  Er is een hemelsbreed verschil tussen moeten ringen en liefst ringen.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret
                    lijst opgesomd met de beschermde soorten welke moeten voorzien zijn van een gesloten voetring.

                    En weet je wat nu? Er staat geen enkele hybride in deze lijst.

                    Er is een hemelsbreed verschil tussen moeten ringen en liefst ringen.
                    ook weer wat bijgeleerd

                    Opmerking


                    • #11
                      oo

                      wet is wet.

                      Opmerking


                      • #12
                        nieuwe Belgische wet

                        Nieuwe Belgische
                        Zover ik weet hoeven kanarie-hybriden met Europese niet geringd te zijn in West-Vlaanderen maar hybriden tussen Europese wel.
                        Moedige Belgische poging, maar we sluiten niet over alles compromissen of zoeken niet altijd halfslachtige oplossingen, maar je denkt al als een Belg Je gaat er wel komen

                        Opmerking


                        • #13
                          ik heb in 2012 een koppel vinken en een koppel kepen van de vinken kreeg ik nog geen jongen van mijn kepen wel toen de man keep de pop bevloog toen zag mijn vink man zijn kans schoon en bevloog ook de keep pop er kwamen 4
                          jongen in zag dat daar ook een bastaard bij zat en dat bleek een pop te zijn nu in 2013
                          heb ik twee jongen vinken en nog een nest van 3 jongen en die zijn van mijn bastaard pop en vink man en nu heeft mijn keep pop 6 eieren dat is nu wachten of ze bevrucht zijn.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door h.zwart
                            ik heb in 2012 een koppel vinken en een koppel kepen van de vinken kreeg ik nog geen jongen van mijn kepen wel toen de man keep de pop bevloog toen zag mijn vink man zijn kans schoon en bevloog ook de keep pop er kwamen 4
                            jongen in zag dat daar ook een bastaard bij zat en dat bleek een pop te zijn nu in 2013
                            heb ik twee jongen vinken en nog een nest van 3 jongen en die zijn van mijn bastaard pop en vink man en nu heeft mijn keep pop 6 eieren dat is nu wachten of ze bevrucht zijn.
                            en hoe is het onder tussen met je bastaarden?. heb je foto's van deze vogels?.

                            Opmerking

                            Working...
                            X