Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse nachtegaal broeden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse nachtegaal broeden.

    nu zitten mijn nachtegalen voor de 2,e keer te broeden op 3 eieren,de eerste keer gooide de man de jonge vogels eruit.
    nu zodra de laatste paar dagen aanbreken van de broedtijd zet ik hem apart.
    mvg wim

  • #2
    Pas maar op. Straks verlaat de pop dan het nest.

    Opmerking


    • #3
      Hallo,

      Heb precies hetzelfde gehad.
      eerste keer drie eieren en drie jongen een dag later alles weg'.
      2e ronde 4 eieren waarvan woensdag 2 uit moesten komen,kom s'avonds thuis en je raad het al 2jongen verdwenen, heb de man uitgevangen en in een TT kooi geplaatst en die in de voliere gezet vlak bij het nest,na 5 minuten hevige protesten ging de pop gelukkig weer op het nest zitten.
      Gisteren is een ei uitgekomen en vandaag weer. tot nu toe gaat het goed en voert en beschermt de pop de jongen goed.Zou zeker de gok wagen en de man uitvangen dn heb je in ieder geval de kans dat er wat jongen overblijven

      succes
      gr henk

      Opmerking


      • #4
        Die gok zou ik ook wagen hoor, maar je moet wel zorgen dat hij in het zicht is en niet te gestressed gaat lopen doen. Dan heb je meer kans dat de pop er kalm onder blijft.
        Succes met de nachtegaaltjes, jullie zijn al een stuk verder dan ik hier want hier doen ze niks

        Opmerking


        • #5
          Ik heb de man inderdaad binnen het gezichtsveld geplaatst en heb hem inmiddels in een broedkooi geplaatst(vond het toch wel zielig in een tt kooitje)
          Kooi staat ongeveer op 3 meter van het nest en af en toe gaat de pop even bij hem kijken. Gelukkig is de man nu rustiger en zingt z'n hoogste lied.
          Ik durf de gok niet te wagen om hem er later weer bij te laten. misschien bij een volgende ronde.Heb trouwens het voer wat dichter bij het nest geplaatst zodat ze niet zo ver hoeft te vliegen en wat sneller heen en weer kan. Staat ongeveer op 4 meter .Hij staat nu inderdaad op rantsoen Winterkoning bedankt voor de tip
          Marx gewoon volhouden de aanhouder wint heb er ook lang op moeten wachten.
          Groeten
          henk

          Opmerking


          • #6
            Leuk ! Die rakkers verstoten heel vaak eieren en ook van andere dat heb ik wel gemerkt. Maar ik geef Marx gelijk die 2 JPN zijn vaak bij elkaar en als je ze uit elkaar haalt kan er verwarring komen.
            Groetjes Benjamin!

            Opmerking


            • #7
              2,e ronde

              helaas helaas,bij dwe 2e ronde was de man me weer voor en heeft voordat de jongen uitkwamen de eieren opgegeten,jammer opstaan en 1 uur boos en weer verder gaan.
              ik heb nog een 2,e paar ze kunnen mekaar niet zien alleen horen.
              maar dit paar zit alleen maar een beetje mooi te wezen ze zijn prima in conditie en onafscheidelijk maar zitten mekaar alleen maar aan te kijken.
              mvg wim

              Opmerking

              Working...
              X