Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eindelijk (mager)resultaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eindelijk (mager)resultaat


  • #2
    De pop zal wat onregelmatig gebroed hebben. Dat kan allerlei oorzaken hebben.
    Onrust,lastig gevallen door de man of anderszins.De eerste 24 uur hebben de jongen nog geen eivoer nodig. Ze hebben het benodigde uit het ei meegekregen.
    Altijd de eitjes laten liggen. Soms komt er zelfs na 2 dagen na het kiepen van het eerste jong nog een eitje uit. Let op de luchtvochtigheid.
    Momenteel is het vrij droog. Zorg dat er een badje is,zodat er gebaad kan worden en de pop vochtig op het nest komt.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Dat is het probleem, ik hang elke dag een badje op, de man baddert meestal wel, maar de pop nooit. Ook daarvoor al niet. Ze heeft een poot. misschien ligt het daaraan?

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door lavendel56
        Dat is het probleem, ik hang elke dag een badje op, de man baddert meestal wel, maar de pop nooit. Ook daarvoor al niet. Ze heeft een poot. misschien ligt het daaraan?
        Ik heb ook een kanarie die het vertikt om in een badje te gaan wat aan de kooi hangt. Een schaaltje wat ik op de bodem zet werkt daarentegen wel, daar wordt lustig in gebadderd !! Misschien het proberen waard ??

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door lavendel56
          Dat is het probleem, ik hang elke dag een badje op, de man baddert meestal wel, maar de pop nooit. Ook daarvoor al niet. Ze heeft een poot. misschien ligt het daaraan?

          Het is al mooi,dat je een jong hebt van de pop met 1 pootje.
          Dus gewoon tevreden zijn. Wat ik wel weet is dat minder valide popjes dikwijls heel goede moeders zijn.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
            Het is al mooi,dat je een jong hebt van de pop met 1 pootje.
            Dus gewoon tevreden zijn. Wat ik wel weet is dat minder valide popjes dikwijls heel goede moeders zijn.
            Dat ben ik zeker Antoni. Maar moet ik nu, als het ei vandaag niet uit is het weghalen, zodat moeders met haar luie lijf eens van het nest afkomt
            (Eieren teruggelegd na rapen precies twee weken terug, maar zondag de eerste uitgekomen.)

            Opmerking


            • #7
              ik zou het eitje gewoon laten liggen als er maar 1 jong in het nestje ligt, totdat het groot genoeg is dat het niet meer platgedrukt wordt of in elk geval tegen een stootje kan.
              Het kan geen kwaad en het is ook niet de reden dat het popje op het nest zit, die blijf ook wel op het jong zitten namelijk dus daarvoor hoef je het niet te doen.
              Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door lavendel56
                Dat ben ik zeker Antoni. Maar moet ik nu, als het ei vandaag niet uit is het weghalen, zodat moeders met haar luie lijf eens van het nest afkomt
                (Eieren teruggelegd na rapen precies twee weken terug, maar zondag de eerste uitgekomen.)
                Nee, even niets weghalen. Zorg altijd,dat het aantal 4 is. Dus 1 jong+3 eitjes.
                Die eitjes mogen natuurlijk ook kunsteitjes zijn. Als je dat niet doet,drukt
                de pop alleen op dat 1ne jong met gevolg,dat er een nestpootje kan ontstaan.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                  Nee, even niets weghalen. Zorg altijd,dat het aantal 4 is. Dus 1 jong+3 eitjes.
                  Die eitjes mogen natuurlijk ook kunsteitjes zijn. Als je dat niet doet,drukt
                  de pop alleen op dat 1ne jong met gevolg,dat er een nestpootje kan ontstaan.
                  Er ligt nu een jong en een ei. Ik ga er geen kunsteieren bijleggen, want dan blijft de pop helemaal op het nest zitten. Als het jong wat verder is, haal ik het waarschijnlijk onbevruchte ei weg. Lijkt mij wel ok, toch?
                  Wat betekent het trouwens, dat de man met nestmateriaal van de grond gaat slepen? Een nieuw nest? Hij kreeg iig een "uitbrander"van de pop, die even een drinkpauze had ingelast.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door lavendel56
                    Er ligt nu een jong en een ei. Ik ga er geen kunsteieren bijleggen, want dan blijft de pop helemaal op het nest zitten. Als het jong wat verder is, haal ik het waarschijnlijk onbevruchte ei weg. Lijkt mij wel ok, toch?
                    Wat betekent het trouwens, dat de man met nestmateriaal van de grond gaat slepen? Een nieuw nest? Hij kreeg iig een "uitbrander"van de pop, die even een drinkpauze had ingelast.
                    Ik zou er wel kunsteitjes bij leggen zo als Anton zegt
                    De pop blijft op het nest zitten om die ene jong warm te houden en niet omdat er nog eitjes liggen
                    doe je dat niet heb je kans dat je een nestmanke over houd
                    Wat is een gloster toch een leuke vogel
                    Groetjes Antoine

                    Opmerking


                    • #11
                      Ga ik doen, bedankt voor het advies.

                      Opmerking


                      • #12
                        Click image for larger version

Name:	jonge kanarie 003.JPG
Views:	1
Size:	48,2 KB
ID:	427005

                        Click image for larger version

Name:	jonge kanarie 004.JPG
Views:	1
Size:	47,6 KB
ID:	427006

                        Click image for larger version

Name:	jonge kanarie 005.JPG
Views:	1
Size:	78,5 KB
ID:	427007
                        Oorspronkelijk geplaatst door lavendel56
                        Ga ik doen, bedankt voor het advies.

                        Opmerking


                        • #13
                          Nog even een vraagje. Als ik nu binnenkort dat ene jong ga ringen, is het dan de tijd de drie kunsteitjes weg te halen, of is dat nog te vroeg?

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door lavendel56
                            Nog even een vraagje. Als ik nu binnenkort dat ene jong ga ringen, is het dan de tijd de drie kunsteitjes weg te halen, of is dat nog te vroeg?
                            Is te vroeg.Laat ze nou maar gewoon liggen. De pop gaat ook al wordt het
                            jong wat groter op het nest zitten. Als het jong ruim 10 dagen oud is en de pop zit er niet meer bovenop dan kunnen de kunsteitjes weg.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15
                              Nogmaals bedankt! Wat leer je toch een hoop van elkaar. Prima hoor

                              Opmerking

                              Working...
                              X