Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een vraag over de fok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • een vraag over de fok

    hoi een vraagje er is een babby uit het nest maar hoelang moet hij in de vogel voliere blijfen wand mijn zus van 15 jaar zit in de cavia`s en ze wil een parkietje op haar kamer maar ze heeft er eentje uit gekoose en mijn vraag was na hoelang mag je de jongen in een apart kooitje doen????????? ik hoor graag xxx vogelgekkie

  • #2
    Ongeveer een week nadat het parkietje uitgevlogen is, moet hij wel zelfstandig genoeg zijn. Let wel even op of het parkietje ook echt zelf al voer eet!

    Opmerking


    • #3
      Kan je zusje niet gewoon van jouw parkietjes genieten? Ik vind het altijd erg zielig om een jonge speelse vogel te isoleren op een slaapkamer omdat dat er leuk of gezellig uit zou zien. De vogel blijft veel liever bij zijn broers en zussen en wordt echt niet blij van een kooitje op je zus haar kamer.
      Anders kan ze er misschien twee in een hele ruime kooi zetten? Dat is al veel beter dan helemaal eenzaam en alleen zonder andere parkieten.

      Opmerking


      • #4
        7 weken. Beter 8 is weken.

        Maar ik ben 't met Marx eens. Grasparkietjes kunnen alleen gehouden worden, mits ze voldoende aandacht krijgen. In 95% van de gevallen kun je beter meerdere grasparkietjes samen houden.

        Opmerking


        • #5
          Alleen is maar alleen ook al is het een parkietje cavia's zitten ook niet graag alleen dat zal je zus zeker al gelezen hebben.

          Opmerking


          • #6
            bedankt en me zus heeft 290 cavia`s hihihihihahahaha

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door vogelgekkie
              bedankt en me zus heeft 290 cavia`s hihihihihahahaha
              Ik hoop dat dat getal een typfout was, want 290 cavias lijkt me niet gezond.

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  Ik neem deel in de bedenkingen van Marx en Max.
                  Daarom @vogelgekkie:
                  - Hoeveel uur per (school)dag is je zus op haar kamer
                  - Hoe groot is de kooi?

                  Ik hoop dat je ons gerust kan stellen, mits genoeg aandacht en een goede kooi (en natuurlijk overige verzorging etc.) is een grasparkiet een goede kooi-vogel.
                  Met vriendelijke groet, Jeroen

                  www.jeroenhubert.nl

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11

                      Precies. En dan zit dat beestje 10 jaar knetterdol en vet in een kooi weg te teren. Ik vind die kooitjes met een parkiet erin altijd op kleine isolatiecelletjes lijken en ik kan daar totaal niet tegen. Ik kan dat dus niet aan zien zelf. Ook als mensen een papegaai in een kooi hebben. Mijn maag draait er van om en ik kan daar niet eens rustig op de bank zitten zonder medelijden te hebben met die vogel

                      Opmerking


                      • #12
                        Hoeveel caven heeft je zus? Dat ze dat kan bijbenen met verzorgen.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door MaxWeijers
                          Warom dat niet? Dat hebben wij in vogels. En mij lijkt het juist niet gezond als we helemaal geen vogels meer hebben
                          Nouja, soms denk ik dat het beter zou zijn geweest als jullie geen vogels hadden.

                          290 cavia's kun je absoluut niet vergelijken met 290 vogels.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                            Precies. En dan zit dat beestje 10 jaar knetterdol en vet in een kooi weg te teren. Ik vind die kooitjes met een parkiet erin altijd op kleine isolatiecelletjes lijken en ik kan daar totaal niet tegen. Ik kan dat dus niet aan zien zelf. Ook als mensen een papegaai in een kooi hebben. Mijn maag draait er van om en ik kan daar niet eens rustig op de bank zitten zonder medelijden te hebben met die vogel
                            ja onze papagaai kan er niet altijd uit hij kan ook niet al tijd naar beneeden klimmen wand wij hebben 1 hond en die pakt zijn pootjes en als hij er uit gaat doen we de hond buiten en de pappa praad ook regelmaatig hoor hahaha hij zegt alles

                            Opmerking


                            • #15
                              Hoeveel caven heeft je zus? Dat ze dat kan bijbenen met verzorgen








                              ik heb iets van 70 vogel`s

                              Opmerking

                              Working...
                              X