Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groenling of sijsjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • groenling of sijsjes

    welke vogel is beter te houden bij 2 rijstvogels en 2 spitstaartamadine
    en hoe zit heb met broeden in de voliere
    en met zang van de vogeltjes.

    voliere is 2x1,5x2(lxbxh)
    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

  • #2
    groenlingen zijn 1 van de gemakkelijkste te kweken ec-vogels, dus als je wat jongen wilt kweken zou ik voor de groenlingen gaan.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      oke bedankt ja lijkt me toch wel leuk

      en hoe zit het met zang
      Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

      Opmerking


      • #4
        De zang van de groenling steld niet zo veel voor.De sijs heeft wel een vrolijk gekwetter,maar is moeilijker kwa kweek.

        Opmerking


        • #5
          ik heb gelezen dat groenlingen hun kinderen niet opvoeden of dat ze uit het nest vallen komt dit heel vaak voor en waarom dan
          Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

          Opmerking


          • #6
            Ik denk dat je beter de 2 rijstvogels op kunt ruimen (of in een andere kooi doen) en dan 1 van de 2 koppels nemen (of allebei).
            Rijstvogels horen niet in een gemengde voliere of ze moeten bij gras- valkparkieten zitten. Bij kleinere vogels geeft het altijd problemen!

            Opmerking


            • #7
              ik wil toch wel 3 koppels (ik heb nog geen van de vogels dus kan altijd nog veranderen) dan de spitsstaart groenling/sijsje en wat is dan nog een leuke vogel om erbij te doen waar je nog een klein beetje mee kan kweken
              Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

              Opmerking


              • #8
                Hele goede ouders

                Oorspronkelijk geplaatst door allesfreak
                ik heb gelezen dat groenlingen hun kinderen niet opvoeden of dat ze uit het nest vallen komt dit heel vaak voor en waarom dan
                Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt en ook niet eerder van gehoord.

                Het zijn in mijn ogen juist hele goede ouders, die hun kroost heel goed verzorgen en beschermen.
                Jongen die uit het nest vallen, tja dat zal vast wel eens ergens zijn gebeurd maar hier nog nooit. Ik denk dat dat iets is wat bij elke soort wel eens gebeurd.

                Maar opvoeden doen ze jonkie's heel goed zo goed zelfs dat ik zaterdag bij het ringen een pop op 20cm van mijn schoen had om haar jongen te verdedingen . Een geweldig gezicht.

                4 eieren 4 jongen 5 dagen oud

                By gerardd

                net geringd 5de dag ging nog net door het goede voeren van de ouders zijn het stevige jongen.

                By gerardd

                De groenling is gewoon een leuke en een mooie vogel die heel gemakkelijk te houden is. Met de juiste verzorging ook heel goed medicijn vrij te kweken.
                mvg Gerard 6

                Opmerking


                • #9
                  tja alles freak als dit zo was en quote:
                  ik heb gelezen dat groenlingen hun kinderen niet opvoeden of dat ze uit het nest vallen

                  dan zouden er geen groenlingen bestaan,als ouder hun jongen niet opvoeden danwel uit het nest gooien danwel ze uit het nest vallen
                  toch?
                  als vogels dit gedrag vertonen kan dat meerdere oorzaken hebben,in de natuur is er maar 1 reden voor en dat is als er 1 jong/of jongen te zwak/ziek zijn.( en is dus juist een heel positief iets ,isse survival of the fittest wat de sterkte van de populatie dus tengoede komt).

                  in de/onze voliere's/kooien heeft het diverse redenen maar het begin maar al te vaak met reden nummer 1: het baasje

                  want baasje:
                  moet zorgen dat oudervogels geen dragers zijn van ziektes
                  moet zorgen voor de juiste huisvesting
                  moet zorgen voor de juiste voeding
                  moet zorgen voor de juiste omgang met de vogels
                  moet zorgen dat het een klikkend koppel is
                  moet zorgen dat men vogels betrekt uit de juiste natuurbroed/goedvoerende kweeklijnen
                  moet zorgen voor juiste nestgelegenheid
                  moet zorgen ......................etc etc etc etc

                  m.a.w allemaal omstandigheden/factoren die in de natuur vanzelf gaan en als de vogels dat zelf verzorgen kunnen/moeten dan gaat het 99 van de 100 x goed.

                  het is net puzzelen,kweken.

                  leuk hoor gerard 6
                  ziet er gezond uit allemaal.

                  mvg
                  ps: zozo jij ben nogal wat van plan bij image hahahahaha
                  ga je af en to een "showtje" weggeven????

                  Opmerking


                  • #10
                    Bedankt en wat bedoel je

                    Goede morgen Winterkoning

                    ps: zozo jij ben nogal wat van plan bij image hahahahaha
                    ga je af en to een "showtje" weggeven????


                    Bedankt voor het compliment
                    (Ach ja medicatie vrij kweken kan toch niet met Groenlingen )
                    Het is zoals je zegt alles oke met de verzorging, dan is ook alles oke met de Groenlingen. (hier nog nooit 1 druppel medicatie gegeven) Het is maar een eenvoudige vogel maar wel een prachtige vogel om te zien.

                    Maar wat bedoel je nou eigenlijk met image? en het showtje weggeven?
                    mvg Gerard 6

                    Opmerking


                    • #11
                      hahahahaha

                      wat ik bedoel is: gerardd
                      dat je een compleet profile hebt aan gemaakt (image) met de mogelijkheid van "slide"showtjes te maken.
                      snaps?

                      verder @ allesfreak:
                      een vraagstellende suggestie:
                      in hoeverre zijn we bekend met de europese en het kweek gebeuren (m.a.w vogelervaring )?
                      ik bedoel je zou ook bv aan een zwartkopgroenling kunnen denken,net zo sterk of sterker nog dan de europese,heeft een iets mooier riedeltje en ziet er nog mooier uit ( ja ik weet is kwestie van smaak) en je hebt geen gedoe met apart ringen te moeten bestellen en op tijd te moeten ringen.wat zeg ik ,als je helemaal niet wilt ringen dan kan dat ook ( echter daarvan zeg ik,ik zou altijd ringen ,is het niet voor jezelf dan is het wel voor een ander want je kan per slot van rekening toch niet alle jongen zelf houden ,toch?)
                      zwartkop groenling is misschien wel nog gemakkelijker dan de europese groenling, je zou in het geval van de zwartkop zelfs je zaadmengel/voederwijze niet hoeven uit te breiden
                      bij bv zwartkopgroenling heb je bijna alles hetzelfde maar er zit van geen enkele kant het moeten aanvast.
                      snap je?
                      mvg

                      Opmerking


                      • #12
                        Hahahahaaaaaa

                        wat ik bedoel is: gerardd
                        dat je een compleet profile hebt aan gemaakt (image) met de mogelijkheid van "slide"showtjes te maken.
                        snaps?


                        Hahahahahaaa Dat bedoel je.
                        Ja ik moest wel anders deed ie het niet .
                        Maar concureren met jullie mooie plaatjes kan ik never nooit niet dus aan die slideshw begin ik ook maar niet.
                        mvg Gerard 6

                        Opmerking


                        • #13
                          best wel jammer dan ,zou niet misstaan hoor een slide showtje hier op cafe van de groenling zeg maar van oudervogels/ nest /ei/jong /uitgevlogen jongen\dan nog wat tekstregeltjes erbij en je hebt een mooi iets voor mensen zoals allesfreak die daar dan weer goede/voldoende info kunnen putten.
                          mvg

                          Opmerking


                          • #14
                            Op die manier is het best het overwegen waard trouwens.
                            Een foto kweekverslag Zo had ik het nog niet bekeken.
                            mvg Gerard 6

                            Opmerking


                            • #15
                              Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

                              Opmerking

                              Working...
                              X