Mededeling

Collapse
No announcement yet.

witwangaailijster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • witwangaailijster

    Hallo,

    Ik heb een koppel witwanggaailijsters de man heb ik al 2 jaar en de pop van de week gekocht maar ze jaagde steeds op elkaar maar nu gaat het wel.
    weet iemand wanneer een pop broed rijp is.
    of heeft er iemand kweek ervaring met deze vogels

  • #2
    Jongen witwangaaien

    [QUOTE=tensonman;54315]Hallo,

    Hallo,

    Kan iemand mijn vertellen wat ik bij moet voeren aub
    ik heb namelijk jongen witwanggaailijsters zitten zijn vandaag uitgekomen

    Opmerking


    • #3
      [QUOTE=tensonman;130842]
      Oorspronkelijk geplaatst door tensonman
      Hallo,

      Hallo,

      Kan iemand mijn vertellen wat ik bij moet voeren aub
      ik heb namelijk jongen witwanggaailijsters zitten zijn vandaag uitgekomen
      naast het gebruikelijke aanbod (wat is gebruikelijk bij jouw?)

      het menu (voorzover je dit al niet doet misschien) :

      diepvries pinkies ( de eendags babymuisjes dus)
      red runners ( zijn de meeste gek op)
      van de meel,buffalo en moriowormen het liefst de witte exemplaren, zeker de eerste dagen ( zowel diepvries als levende).
      wasmotten ( niet te veel (i.v.m. hoog vetgehalte) maar...................deze worden erg graag opgenomen en zijn dus de ideale kandidaten om te bepoederen of in te spuiten met vitamines).
      pinky's ( mades dus).
      sprinkhanen
      krekels
      weideplankton (wat groter spul, je hoeft geen bladluis te verstrekken bv. kan wel maar zet geen zoden aan de dijk).

      het zijn enorme eters ( een nest) en wees je gewaar van een flinke voorraad want hoe ouder ze worden hoe meer erin gaat.
      probeer je insekten te bepoederen met om het even welk merk insectenstrooipoeder.

      als het zover komt goed uitkijken met het ringen (ouders agressief en het evt. eruit willen gooien der jongen ).

      als de jongen eruit "ploffen"opletten dat ze wel van de grond afkomen, zoniet kan je ze in bv. een curverbox of emmer zetten (met iets zachts op de bodem) en hoog weghangen ,de jongen kunnen er niet uit en de ouders zullen doorvoeren. ( dus zo situeren dat er gevoerd kan worden door de oudervogels).

      jongen zijn in het begin erg vattelijk voor vocht en tocht.

      ohja en ik weet niet of jij tot het " kuurdersgilde " behoort ? is dat zo dan zal je de vogels moeten kuren anders.......................

      mvg en zeer veel succes met deze leuke soort.

      mvg

      succes

      Opmerking

      Working...
      X