Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voliere reinigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • voliere reinigen

    hallo.

    maandag of dinsdag gaan we beginnen om bij mijn schoonvader een nieuwe voliere neer te zetten.

    nu heeft hij alleen het oude nachthok nog staan . deze moet weer gebruikt worden . alleen waar kan hij deze het beste mee reinigen. is al een tijdje niet meer gebruikt namelijk.
    nieuwe website

  • #2
    Hogedrukspuit? Dat lijkt mij het makkelijkst en het veiligste voor de vogels.

    Opmerking


    • #3
      niet met een of ander goedje om bacterien ofzo te doden.

      heb wel eens gehoord van halamid om te ontsmetten
      nieuwe website

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door dave1
        hallo.

        maandag of dinsdag gaan we beginnen om bij mijn schoonvader een nieuwe voliere neer te zetten.

        nu heeft hij alleen het oude nachthok nog staan . deze moet weer gebruikt worden . alleen waar kan hij deze het beste mee reinigen. is al een tijdje niet meer gebruikt namelijk.
        Zelf reinig ik altijd eerst met soda voor het wat grove vuil en daarna met een
        sterk sop van groene zeep.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Ik zou alleen warm water gebruiken en eens goed schrobben met een sponsje. Zeep en zo is schadelijk voor de vogels. Geen risico's nemen, denk ik...
            Matsje <3

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
              Ik zou alleen warm water gebruiken en eens goed schrobben met een sponsje. Zeep en zo is schadelijk voor de vogels. Geen risico's nemen, denk ik...
              Er zitten toch geen vogels in het oude nachthok. Het nachthok is al lang niet meer gebruikt. Heet sodawater voor het grove vuil en een sop van groene zeep. Lekker schrobben met een stevige borstel. Wat is daar mis mee? Je moet het natuurlijk wel laten drogen.Maar dat lijkt me vrij normaal.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                dan gaan we morgen of overmorgen maar eens aan het schrobben
                nieuwe website

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door dave1
                  dan gaan we morgen of overmorgen maar eens aan het schrobben
                  veel plezier met het kuisen

                  en vergeet geen foto te nemen "voor" en "na"

                  suc6

                  Opmerking


                  • #10
                    de foto voor zal ik jullie denk ik maar besparen is helemaal vervallen. maar aangezien me schoonvader al 76 is en niet het geld heeft om alles opnieuw te doen wil hij graag het oude weer gebruiken. naar mijn idee kan het wel maar moet er wel veel gebeuren( heb hem nog een hoop goed hout kunnen bezorgen wat ik voor niks kon ophalen) om het goed te doen. maar ik zal foto's maken van voor en na .na wordt het wel weer mooi.

                    wat er nog goed is van de oude voliere ( het gaas) gaan we weer gebruiken in het nachthok om zo weer wat koste te besparen. de voliere is sind een maand of 2 niet meer in gebruik(alle vogels gestolen) 4 koppels kanieres en 2 koppels zebravinken en een koppel kwartels. de roodruggen zaten in een ander hok en die heb ik nu die wou hij niet meer en deze heb ik nu op eitjes dus als hij wil kan hij er wel weer eentje krijgen als hij wil.

                    als de voliere weer af is gaan we weer opzoek aar wat vogels voor hem. bij mijn vereniging zijn er wel wat mensen die hun zangkanaries weg doen die niet goed genoeg voor hun zijn. deze voldoen nog prima voor mijn schoonvader. hij wil gewoon wat jonge proberen te kweken die niet tt waardig hoeven te zijn.
                    nieuwe website

                    Opmerking


                    • #11

                      En chloor is zeker niet chemisch ??
                      Het is zelfs zo schadelijk ,dat de profesionele schoonmakers het niet meer mogen gebruiken.

                      Een hogedrukspuit ,en of stoom spuit is de veiligste oplossing.

                      Opmerking

                      Working...
                      X