Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bevestiging netten, hoe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bevestiging netten, hoe?

    Ik ben bezig met het ontwerpen en dan ook snel maken van een uitbreiding van de vlucht van mijn nachtegalen. De bedoeling is dat het eigenlijk de hele oude voliere zal omvatten en de oude voliere zal het nachthok zijn. Dus dat staat in de nieuwe voliere.
    Nu staat mijn voliere onder een stalen overkapping die ik dus zal gebruiken als frame en als dak. Dus de netten moeten bevestigd worden aan stalen balken, een deel aan een muur en een deel aan houten balken op de grond.

    Bij de muur dacht ik zelf aan goed vastzittende stalen ringen waardoor ik een dik staaldraad doe waaraan het net geregen wordt. De ringen max 1 cm doorsnede direct aan de muur zodat ontsnappen niet mogelijk is. Niet teveel afstand onderling om het mooi strak te maken. Bij de stalen balken dacht ik aan weersbestendige Tyrips van zwaar type die ook UV bestendig zijn. Zou dat werken? Of ook daar een staaldraad spannen aan 2-3 punten aan de stalen balken? Bij het hout van de bodembalken lijkt het me geen probleem, opties te over om net aan houten balken te bevestigen denk ik.

    Waar ik bang voor ben is dat als het net door de wind beweegt er ergens wrijving ontstaat wat zorgt voor slijtage?

    Wie heeft er ervaring met het bevestigen van volierenetten?

    Mocht die staaldraad rijgen geen optie zijn dan kan ik altijd een houten frame maken en dat bevestigen aan de stalen balken. Maar direct aan het staal lijkt mij mooier om het zo transparant mogelijk te houden.

    Hier is te zien hoe dit stalen frame eruit ziet rondom de voliere. Deze hele voliere wordt dus ingepakt. De voliere zelf is nu dicht met plexiglas vandaar dat dit een prachtig groot nachthok zal worden IN de voliere van net. De voliere wordt dan 4 meter hoog op het hoogste punt en er komt 2,5 meter in het vierkant aan.



    Er komen 4 grote speciekuipen in met planten en allerlei losse potten. Het wordt dus een daktuin met mijn koppel nachtegalen waar ik zo ook mee hoop te kweken. Het geheel is op het Zuid-Oosten dus de hele dag zon. De bodem is steen op betumen dat ik schoon spuit met de tuinslang en mijn terras ligt 4 meter van de grond, geen roofdieren dus.

  • #2
    Weet alleen dat je netten niet moet nieten.Als de nietmachine te diep staat afgesteld schieten de nieten door de netten.Wat een leuke zinnen .
    Wie weet er trouwens het verschil tussen een naaimachine en een nietmachine?
    groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      Zonder

      Oorspronkelijk geplaatst door girlits
      Wie weet er trouwens het verschil tussen een naaimachine en een nietmachine?
      groeten eddie
      Geen idee ik naai alleen zonder draad.
      mvg Gerard 6

      Opmerking


      • #4
        een nietmachine niet en een naaimachine niet .
        groeten eddie

        Opmerking


        • #5
          Gelijk

          Hahahahahaha
          Winterkoning je had gelijk dus op de chat. Daar twijfelde ik ook niet aan hoor.

          Hahahaha Eddie Winterkoning had me het antw. al gegeven op de chat.
          Ik dacht al veel te ver na.

          Back on Topic dan maar weer.
          mvg Gerard 6

          Opmerking


          • #6
            He kinders, weten jullie nog iets van die netten of zitten jullie lekker te spelen?

            (PS maakt me niet uit hoor, vond het leuk om er wat van te zeggen)

            Opmerking


            • #7
              Lekker gespeeld

              Hoi Marc

              Uitgespeeld hoor ik moet eten en naar binnen hahahaha
              Je hebt gelijk hoor. Back on Topic maar weer.
              Ik weet er niets van van die netten maar een ander vast wel.
              Maar ik blijf de topic wel met belangstelling volgen.
              mvg Gerard 6

              Opmerking


              • #8
                netten

                Beste Marx, er is staaldraad in de handel, die omkleed is met kunststof. Waslijn is daar een voorbeeld van. Het probleem met wrijving is dan al een eind opgelost. Wel zou ik voorzien in een mogelijkheid om de staaldraad na te spannen. Groet. Adrie Jonkers.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Adrie Jonkers
                  Beste Marx, er is staaldraad in de handel, die omkleed is met kunststof. Waslijn is daar een voorbeeld van. Het probleem met wrijving is dan al een eind opgelost. Wel zou ik voorzien in een mogelijkheid om de staaldraad na te spannen. Groet. Adrie Jonkers.
                  Daar had ik al over nagedacht. Ik zag van die spanners bij het tuincentrum. Erg duur maar die kan ik vast ergens voor minder krijgen denk ik Het moet nl erg strak gezien de anders ontstaande kieren waardoor ze evt kunnen ontsnappen. Ik heb meteen een rattenval gekocht zodat de eerste rat die het idee krijgt erdoor te moeten knagen meteen in de val loopt. Ik woon aan het water en sporadisch zit er wel eens een rat op het dak nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Misschien heb je hier wat aan?

                    mvg Gerard 6

                    Opmerking


                    • #11
                      Netten

                      Hallo \
                      ik heb mijn voliere ook met netten bekleed, (zwart)
                      ik heb dit bevestigd met spijker band (is een ijzeren band met veel gaatjes)
                      heb de kleinste maat gekozen. en daarna geschilderd. je ziet het haast niet in de verte. en van dicht bij stoort het niet.
                      aan de buiten kant zit net en aan de binnen zijde zit hor gaas.

                      Opmerking


                      • #12
                        Mooie kooi!
                        Groeten van mijn duifjes

                        Opmerking

                        Working...
                        X