Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chinese dwerkwartel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • chinese dwerkwartel

    hallo beste vogelliefhebbers,

    Ik heb enkele vragen omtrend Chinese dwergkwartels.
    Ik ben in het bezit van 6 chinese dwergkwartels 2 haantjes en 4 hennetje
    er was een hennetje dat nestmateriaal rond haar poten had en ze kon dus niet meer lopen. ik heb haar uitgevangen en haar bevrijd van de touwtjes nestmateriaal om haar poot en haar laten lopen, ik heb toen alle nestmateriaal weggehaalt van de grond, maar de volgende dag had ze het terug voor; daarna terug en toen heb ik haar binnen gehuisvest. in de overwinteringskooi voor men exoten na een week heb ik haar terug buiten bij de andere gezet en de haantjes begonnen haar directte treden. de volgende ochtend was ze helemaal gepikt en lag onder het bloed. toen heb ik haar binnen gezet. daar zit ze nu nog altijd.
    1) Hoe kan ik ze terug bij de groep voegen zonder bloed?
    2) Hoe kan ik nestmateriaal verstreken aan mijn vogels zonder dat men chinese dwergkwartels verstrengeld raken hierin?
    3) ik ben van plan om de groep op te delen in 2 trio's; is dit goed of laat ik ze beter gewoon met hun zessen in de buitenvoiliere?
    4) Kan ik bij deze soort kwartels ook californische kuifkwartels huisvesten?
    5) Ik vondt vandaag een ei; ik heb dit weggenomen omdat het in het midden in de voliere lag. kan ik dit lang bewaren; gaat er nu elke dag een ei gelegd worden? moet ik ze laten liggen? er zijn geregeld paringen te zien.

    vriendelijke groet;
    kanarieke

  • #2
    Hoi kanarieke.
    Om te begginen zal ik geen 2 haantjes in een voliere houden.Dat word echt vechten in de broedperiode.Dus mijn meening is ga ze splitsen.Een haan met 2 hennen kan prima.
    De hennetje die gepikt is laat eerst goed genezen.Daarna kan je proberen een haan en nog een hen bijzetten maar lieft gelijk alle 3 in een nieuwe verblijf.Zo zijn ze niet gewend aan de ruimte en ze gaan ook niet elkaar pikken.
    Nestmateriaal kun je gewoon kort knippen(doe ik ook altijd).Ik heb nog nooit last van gehad.
    Of er andere sorten kwartels bijkunnen dat weet ik niet.
    Als je kwartels in de buitenvoliere zitten kan dat ze geen eieren meer leggen.Als ze binnen een verwarmde voliere zitten kan zijn dat ze elke dag een ei leggen.De beste is om de eieren laten liggen(als ze verwarmd zitten).Je kan de eieren ook naar een beschutte plaats leggen of ergens onder een dakpan en het is wel mogelijk dat de hen de rest van de eitjes gewoon ook netjes bijlegdt.Als zij dat doet de kans is groot dat z ook gaat broeden.Maar als ze in de buitenvoliere zitten zal ik de eieren gewoon weghalen.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

    Opmerking


    • #3
      kwartels

      er kunnen geen andere soorten kwartels bij, chinese dwergkwartels dulden, zeker in het kweekseizoen, geen andere grondbewoners in de voliere.

      groeten harm
      mvg,
      Harm

      Opmerking


      • #4
        hey

        het kan wel licht er aan hoe groot je voliere is ik ben een keer bij een man geweest die had in voliere van ongever 30 vierkante meter groot en iets van 3,5 meter hoog
        die had daar ongeveer
        10 chin dweg kwartels
        2 koppels californiese kuifkwartels
        en nog 2 andere koppels weet niet precies meer wat dat was
        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

        Opmerking


        • #5
          als je zo'n voliere hebt, zal het misschien kunnen, maar als je bv natuurbroed wil, is dat echt af te raden. het kan misschien goed gaan, maar ik zou het niet doen!

          mvg harm
          mvg,
          Harm

          Opmerking

          Working...
          X