Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat voor kleurslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat voor kleurslag

    hoi

    uit een koppel masker bruin wat ik gekocht heb kreeg ik 4 jongen.
    tot mijn verrassing bleken deze vogels split zwartwang te zijn.
    er waren namelijk 2 mannen zwartwang tussen en 2 grijse popjes.
    dat dacht ik tenmiste nu blijkt dat 1 van de popjes de flank tekening en borst streep van een man krijgt en ook al zit te oefenen op zijn zang maar van een wangvlek is niets te zien .
    wel is de zwarte oogstreep 2x zo breed als normaal en het wit naar de snavel is zoals bij elke vink.

    is dit een mislukte of een kleurslag of heb ik iets nieuws.
    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

  • #2
    Zonder foto is hier geen zinnig antwoord op te geven
    Op basis van tekst is het niet te doen om een kleurslag te benoemen / keuren.

    Zou je er een foto van kunnen plaatsen?

    gr. Rudmer
    Mijn Site

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Rudmer
      Zonder foto is hier geen zinnig antwoord op te geven
      Op basis van tekst is het niet te doen om een kleurslag te benoemen / keuren.

      Zou je er een foto van kunnen plaatsen?

      gr. Rudmer
      even geduld maar er morgen een als het lukt vogel begint nog maar net met de jeugdrui dus moet hem wel in de goede houding krijgen anders zie je nog niets
      met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
        hoi

        uit een koppel masker bruin wat ik gekocht heb kreeg ik 4 jongen.
        tot mijn verrassing bleken deze vogels split zwartwang te zijn.
        er waren namelijk 2 mannen zwartwang tussen en 2 grijse popjes.
        dat dacht ik tenmiste nu blijkt dat 1 van de popjes de flank tekening en borst streep van een man krijgt en ook al zit te oefenen op zijn zang maar van een wangvlek is niets te zien .
        wel is de zwarte oogstreep 2x zo breed als normaal en het wit naar de snavel is zoals bij elke vink.

        is dit een mislukte of een kleurslag of heb ik iets nieuws.
        Uit masker bruin X masker bruin kan zwartwang komen.
        Maar grijze poppen kan niet. Net zomin als uit bruinen grijze vogels geboren kunnen worden. Weet je zeker dat het allebei masker bruinen zijn?
        Misschien heb je een man maskergrijs/maskerbruin aan een maskerbruine pop gepaard.
        Dan kun je zowel maskerbruine als maskergrijze poppen verwachten.
        En maskerbruinemannen en maskergrijs/maskerbruin mannen.
        Anders zou ik het niet weten. Misschien dat toch een fotootje uitkomst brengt? En dan is het nog moeilijk hoor.

        Hans.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
          Uit masker bruin X masker bruin kan zwartwang komen.
          Maar grijze poppen kan niet. Net zomin als uit bruinen grijze vogels geboren kunnen worden. Weet je zeker dat het allebei masker bruinen zijn?
          Misschien heb je een man maskergrijs/maskerbruin aan een maskerbruine pop gepaard.
          Dan kun je zowel maskerbruine als maskergrijze poppen verwachten.
          En maskerbruinemannen en maskergrijs/maskerbruin mannen.
          Anders zou ik het niet weten. Misschien dat toch een fotootje uitkomst brengt? En dan is het nog moeilijk hoor.

          Hans.
          hans ik weet het niet meer kweek voor het eerst zebravinken heb er erg veel lol in .
          vroeger had ik kanarie,s, valkparkieten en wat wildzang en daar kon ik goed de weg in won ook prijsen.
          maar na 13 jaar er tussen uit te zijn geweest heb je bij die zebravinken zo veel kleurslagen er bij gekregen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

          heb maar 1 koppel waar ik de achtergrond van weet en dus kan bepalen wat er uit zou moeten komen.
          maar de rest zijn net toverballen.

          ik zal op zoek moeten naar een goede kweker die ff komt kijken en helpt een begin te maken.
          voor nu surf ik op al die sites zoals die van jan pastoor en vergelijk de foto,s met mijn vogels maar valt niet mee

          http://www.freewebs.com/zebravinken/ hier kan je een beetje zien wat ik heb.


          groet harri
          met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

          Opmerking


          • #6
            Begin volgende maand is er weer een clubavond van de regio Friesland van de NZC. Deze avond wordt gehouden in Leeuwarden en ik stel voor dat je dan met de betreffende vogels langs komt. Kunnen we er met z'n allen lekker over discussieren. Ik laat je tijdig weten welke datum het is.

            Hans.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
              Begin volgende maand is er weer een clubavond van de regio Friesland van de NZC. Deze avond wordt gehouden in Leeuwarden en ik stel voor dat je dan met de betreffende vogels langs komt. Kunnen we er met z'n allen lekker over discussieren. Ik laat je tijdig weten welke datum het is.

              Hans.
              goed plan hans.
              en ik ben als het goed is gegaan met de overboeking dan ook al lid
              met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

              Opmerking

              Working...
              X