Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tam Maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Tam Maken

    hoi iedereen ik heb sinds een 15 min een personata een blauwe met zwarte kop deze is nu bijna 2 weken van zijn moeder af van 01-01-2009

    nu is mijn vraag hoe kan ik tam maken

    mvg koen

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Bedankt

      alvast bedankt,

      maar speel de leeftijd echter ook een belang want de man zei dat bij 1 januarie van de moeder was weg gezet dus dan is deze vogel normaal 6 weken ongeveer klopt dit

      persoonlijk denk ik dat deze iets ouder is niet veel want is nog niet volgroeit dus maakt het echt uit de leeftijd

      als ik er elke dag 1 uurtje mee bezig ben is dit genoeg of is dit te veel int begin

      mvg koen

      Opmerking


      • #4
        Een uur achter elkaar is wat veel voor zo'n babyvogel, veel beter is het een paar keer per dag een paar minuten.
        Laat hem vooral heel rustig aan je wennen en hou heel goed in de gaten of hij voldoende eet.

        Veel plezier met je nieuwe vriendje.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Wat ben je van plan met de vogel te doen verder? Als je niet veel tijd in de vogel gaat stoppen kun je er beter al jong voor kiezen om hem een maatje te geven. Als je elke avond uren dat diertje los laat en bij je laat is het haalbaar en eerlijk om hem tam te maken en hem dus soortgenoten te ontzeggen. Dat is immers waar dit op neer komt. Ikzelf ben geen voorstander van alleen gehouden aga's omdat ik er zelfs gekend heb die zichzelf verminkten. Dus je moet duidelijk een keuze maken. Jij wordt zijn partner of je koopt een partner en neemt er genoegen mee dat hij iets minder tam wordt

          Opmerking


          • #6
            het lukt

            hoi iedeeen en ben deze avond een half uurtje bezig geweest met smurf dit is sinds vandaag de naam van mijn personata.ik heb deze sinds gisteren ik heb wel zijn vleugels vandaag laten knippen omwille van dat hij paniekerig rond vloog en hard tegen de kooi vloog en had schrik dat smurf zich zou kwetsen en mijn papa heeft nu zijn vleugels geknipt heb hem nu effe late wennen.

            nu heb ik heb vast gepakt en een 15 min over zijn kopje gewreven en hij beet wel even in mijn vinger maar niet hard toen ik hem wou weg zetten in zijn kot wou hij niet meer nu komt hij al op mijn hand zitten en komt met zijn kop tegen mijn duim wrijven dat ik hem moet aaien want dan geeuwt hij en slaapt hij stilletje ben op de goede weg

            ps kent iemand mss een manier om je beestje trukjes te leren

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door koenvanp
              hoi iedeeen en ben deze avond een half uurtje bezig geweest met smurf dit is sinds vandaag de naam van mijn personata.ik heb deze sinds gisteren ik heb wel zijn vleugels vandaag laten knippen omwille van dat hij paniekerig rond vloog en hard tegen de kooi vloog en had schrik dat smurf zich zou kwetsen en mijn papa heeft nu zijn vleugels geknipt heb hem nu effe late wennen.
              hoop dat je maar 1 vleugel hebt geknipt
              want als je aan beide kanten knipt helpt het niks

              Opmerking

              Working...
              X