Mededeling

Collapse
No announcement yet.

meelwormen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • meelwormen

    wat kan je op meelwormen strooien, om de vogels meer voedingswaarde te geven, als ze bijvoorbeeld jongen hebben ? de meelwormen worden graag gegeten, dus je zou wat extra`s binnen kunnen krijgen bij de vogels, en de jongen dan.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

  • #2
    Opwaarderen meelwormen

    Hallo Ton.

    Zelf laat ik de meelwormen een dagje voor het voeren rondkruipen in aves meelwormenvoer.
    Het is voer waarmee je de meelwormen in hun voedingswaarden opwaardeert.

    Dan kun je altijd nog voor het voeren de meelwormen bepoederen met aves insectenstrooipoeder waar ook weer veel vitamines en mineralen inzit.

    Ook geef ik de meelwormen veel fruit zoals sinasappel/appel/peer/wortel.



    Gekopieerd van de Kreca-site

    Aves meelwormenvoer
    Een goede manier om de voedingswaarde van meelwormen significant te verbeteren! Aves meelwormenvoer voorziet meelwormen van de benodigde hoeveelheden extra calcium en van alle vitaminen, mineralen en sporenelementen. Het product heeft een zeer laag ijzergehalte ter voorkoming van ijzerstapelingsziekte bij vruchtenetende vogels.

    De met Aves-meelwormenvoer gevoerde meelwormen bevatten de juiste hoeveelheid calcium (0,8%) en fosfor (0,3%) in de meest optimale verhouding. Daarnaast bevatten ze alle, voor vogels en reptielen, benodigde vitaminen, mineralen en sporenelementen. Aves meelwormenvoer kan het beste worden verstrekt aan meelwormen die 2 dagen hebben gevast waardoor zij een leeg spijsverteringskanaal hebben. Vervolgens wordt gedurende 1 dag Aves-meelwormenvoer verstrekt. Het restant voer, dat na uitzeven van de meelwormen wordt verkregen, bevat nauwelijks meelwormenmest en kan dus vele malen worden hergebruikt. Het voer zit in een hersluitbare ronde pot.


    En de strooipoeder

    Aves insectenstrooipoeder
    Een goede manier om de voedingswaarde van de insecten te verbeteren kan met insectenstrooipoeder! Aves insectenstrooipoeder voorziet de voederinsecten van de benodigde hoeveelheden extra calcium en van alle levensbelangrijke vitaminen, mineralen en sporenelementen. Het product heeft een zeer laag ijzergehalte ter voorkoming van ijzerstapelingsziekte bij vruchtenetende vogels.

    Aves insectenstrooipoeder wordt gebruikt om voederinsecten te bepoederen voordat ze worden gevoederd. De voedingswaarde van het poeder is zodanig dat rekening is gehouden met voedingsstoffen, die te weinig in voederinsectenen aanwezig zijn. De dosering is 4 gram poeder per 100 gram te voeren insecten. Het poeder heeft een ultrafijne structuur om een maximale hechting aan de insecten te bewerkstelligen. Voor het bepoederen moeten de insecten iets bevochtigd worden. Dit kan onder andere door een plantenspuit te gebruiken. Het strooipoeder zit in een goed hersluitbare pot.
    mvg Gerard 6

    Opmerking


    • #3
      bedankt

      bedankt voor je duidelijke antwoord Gerard. ik ga dat maar eens kopen denk ik.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        aangeschaft

        vanmiddag was ik in apeldoorn, en bij de stand van aves, het meelwormenvoer, en het insectenstrooipoeder gekocht. gister al had ik wat meelwormen gehaald, en die ga ik dan van de week eens "lekker vetmesten"
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Moet je ze wel warm zetten omdat ze anders niet eten.
          groeten eddie

          Opmerking


          • #6
            binnen

            ze staan binnen, in de keuken. de meiden hier vinden het maar niks.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              Ook binnen

              Hallo Ton

              Hier staan ze ook binnen voor de cv en hier vind de kleine meid ze geweldig.
              mvg Gerard 6

              Opmerking


              • #8
                Bij mij staan ze in de kamer.
                groeten eddie

                Opmerking


                • #9
                  kijk wel uit dat ze niet ontsnappen, voor je het weet heb je dan een aantal van die mooie zwarte meeltorren door je huis kruipen....en daar houdt moeders de vrouw vaak niet zo van....
                  Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                  Opmerking

                  Working...
                  X