Mededeling

Collapse
No announcement yet.

personata ziet er niet fijn uit.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • personata ziet er niet fijn uit.

    ik heb een pop personata 2 jaar oud. heeft dit jaar 2 keer gezonde jongen groot gebracht. volgend jaar mag ze weer van mij eieren leggen alleen zei denkt er anders over. de man en pop en 1 jong van dit jaar slapen altijd in een nesthok. dus die hangt er nog in maar het vrouwtje blijft maar eieren leggen. ik haal er binnen een week altijd wel 2 tot 3 eieren uit. maar ze had een wondje aan de poot en die heb ik even schoongemaakt en wat zalf opgesmeert en zag dat ze ook vies in de veren zat dons veren kun je er zo afvegen en achterkant is wat kaal. de vogel is verder fit en goed gezond, en niet mager.
    ik dacht zelf het nestkast er maar eens uit. maar nu is mijn ma bang dat het te koud voor ze word maar wat te doen tegen de kale plekken en het verenverlies?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door diaantjuh
    ik heb een pop personata 2 jaar oud. heeft dit jaar 2 keer gezonde jongen groot gebracht. volgend jaar mag ze weer van mij eieren leggen alleen zei denkt er anders over. de man en pop en 1 jong van dit jaar slapen altijd in een nesthok. dus die hangt er nog in maar het vrouwtje blijft maar eieren leggen. ik haal er binnen een week altijd wel 2 tot 3 eieren uit. maar ze had een wondje aan de poot en die heb ik even schoongemaakt en wat zalf opgesmeert en zag dat ze ook vies in de veren zat dons veren kun je er zo afvegen en achterkant is wat kaal. de vogel is verder fit en goed gezond, en niet mager.
    ik dacht zelf het nestkast er maar eens uit. maar nu is mijn ma bang dat het te koud voor ze word maar wat te doen tegen de kale plekken en het verenverlies?
    normaal zou een personata binnen moeten zitten nu swinters zouden de poten aan ijzere bedrading kunnen blijven hangen en bijten ze hun poot gewoon af of trekken (hun poten is zo lijk onze tong) maar ik heb zelf ook nog een koppel buiten zitten en deze maken het alle bij goed ik denk zelf dat dit niet zo veel uit maakt ze passen zich er wel aan aan
    groetjes bouwknecht

    Opmerking


    • #3
      hallo aan de kou kan het volgens mij niet liggen. de personata s heb ik altijd buiten evenals mijn andere vogels: parkieten goulds amadines zebravinken en kanaries.
      ik dacht zelf dat het misschien kon liggen dat de personata steeds eieren legde? maar ik wil het nestkast er wel uithalen alleen slapen ze daar steeds in...?

      Opmerking


      • #4
        Hallo,

        Kan je er mischien geen nep eieren in leggen. Dan haal je de echte eieren weg.

        gr roy

        Opmerking

        Working...
        X