Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke verwarming in de kweekruimte?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Welke verwarming in de kweekruimte?

    Volgende week beginnen we met de verbouwing van mijn kweekruimte.Maar omdat ik geen winterharde vogels heb moet ik ze verwarmen. Het hok waar mijn kweekruimte en binnenhok zit heeft stenen muren.De dak is van golfplaten.De dak wordt van binnen geisoleerd.(Weet nog niet procies welke materiaal).Mijn vragen zijn dan:Welke is de beste isolatiemateriaal?De schuur is bloed heet in de zomer en ijs koud in de winter.Ik wil natuurlijk geen honderden euris betaalen voor de stoom dus zal ik ook graag willen weten welke verwarming is de goedkopste?De vogels zitten nu op 18-20 graden dus ik kan ze niet zomaar zonder verwarming laten zitten.Het gaat om de goulds,binsen en driekleuren.Ik wil volgende jaar winter niet meer verwarmen maar wanneer kan ik dan de verwarming uitzetten??
    Zijn alle goede tips en ideeen zijn welkom.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

  • #2
    In het schuurtje heb ik altijd een olie-radiator met thermostaat gebruikt.
    Viel me reusachtig mee qua kosten.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      ik heb zo'n kacheltje bij de gamma gekocht, wat net de vorst uit het hok houdt, heb hem nu nog niet eens voluit staan en ik heb het nu 22 graden
      binnen, en dan is het invlieggat voor de vogels gewoon open he.

      en ik heb ook een stenen schuur met puntdak wat mijn man wel heeft geisoleerd, met van die platen van een soort schuim ook bij de gamma
      en mijn schuur is toch wel ongeveer 3 bij 3 meter.

      het bevalt me uitsteken, en de kosten val wel mee.

      groetjes petra.

      Opmerking


      • #4
        Hallo
        Ik stook sinds ongeveer oktober.Met een kacheltje van 2 KW.Daar wordt alleen maar oxion blij mee maar ik niet.Daarom wil ik graag weten hoe jullie het doen.
        Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

        Opmerking


        • #5
          zal morgen even kijken hoe dat kacheltje van mij heet, kan nu niet meer het hok in bij de vogels.

          gr.petra

          Opmerking


          • #6
            verwarming

            Isoleren is een eerste vereiste, (pur isolatieplaten) Makkelijk aan te brengen en isoleren erg goed. Even aftimmeren en klaar. Wel zorgen voor voldoende luchttoevoer.

            Kachel: Denk eens aan een gevelkacheltje. Werkt prima.

            Nadeel van een electisch kacheltje met ventilater vind ik het opdwarrelende stof wat dit veroorzaakt.

            Als het hok niet al te groot is kan het ook wel met een olieradiator op een losse thermostaat. Maar dat heb ik vroeger ook gedaan in een hok van 4 x 6 meter en dan wordt het wel pittig op de afrekening.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Nou afgelopen vrijdag de medewerkers van essent bij ons de slimme meter geplaatst.Dus ik vroeg de manneke wat is de beste oplossing voor de hok.Hij zij de beste is gas want het is niet zo duur als stroom.Maar ja dan moet ik eerst een gasleiding naar de schuur laten brengen.Ik heb het uitgerekend en ik gebruik ongeveer 1400 euro per jaar voor de verwarming.Dat is een beetje te veel toch?
              Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

              Opmerking


              • #8
                niet heel weinig als dat alleen voor je vogels is.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

                  Opmerking


                  • #10
                    de moeite waard

                    Je kan denk ik veel beter nu isoleren en aftimmeren.

                    Anders is het niet te verwarmen zonder dat het je een flinke duit kost. Zonde van je centen.

                    Je bespaart in het eerste jaar al flink.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Relatief

                        Robk
                        ongeveer 70 euro op de jaarrekening bijbetalen
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          ik heb een nachthok van 2,5 bij 3 en het wordt verwarmt door een gevelkachel.
                          Als de waakvlam aan is dan is dit al genoeg om het nachthok op themperatuur te houden.

                          Opmerking


                          • #14
                            schommelingen

                            Zeker is zo'n gasrekening afhankelijk van vele zaken. Buitentemperatuur vanzelfsprekend, maar ook de gewenste binnentemperatuur. Wil je putje winter met Goulds (of dergelijke soorten) kweken dan zul je dieper in de buidel moeten tasten dan als je de temperatuur op een graad of 10 houdt omdat de kanaries toch nog in rust zijn.

                            Ventilatie is inderdaad zeer belangrijk. Om die ventilatie te waarborgen blaast een ventilator 24 uur per dag verse lucht binnen en zuigt een andere ventilator 24 uur per dag vuile lucht naar buiten. Weliswaar draaien ze natuurlijk niet op volle kracht (geregeld door snelheidsregelaars) maar wel continu.

                            Groet,

                            Rob.

                            Opmerking


                            • #15
                              europees

                              ben wel blij met mijn europese vogeltjes, die hoef je niet of nauwelijks bij te warmen.
                              groeten Ton
                              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                              Opmerking

                              Working...
                              X