Mededeling

Collapse
No announcement yet.

esb3 voorbij gestreeft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • esb3 voorbij gestreeft

    Heden avond was de dierenarts bij mij thuis voor de raskatten van vrouwtje.
    Ik vroeg toen om een voorschrift voor ESB3 om mijn wildzang eens te kuren.
    De dierenarts maakte de opmerking dat dit al meer dan 20 jaar voorbij gestreeft was en dat er nu heel en veel betere produkten op de markt zijn om cocidiose te bestrijden. Volgens hem zijn die ziekten resistent aan ESB3.
    Nu is mijn vraag wat is daarvan aan en wat zijn die nieuwe produkten ik ben een beetje wantrouwig. Wie weet er meer over ?????

  • #2
    Had je hem gelijk moeten vragen hij was er toch.
    groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      mijn vogels zullen er niet resistent voor zijn, want ze krijgen het niet!!!

      Opmerking


      • #4
        Vogels op roosters en alles veelvuldig goed schoonmaken met soda en groene zeep?
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Zelf kuur ik niet maar ik hoor positieve geluiden over baycox. Hoeft maar 2 dagen gegeven te worden en tast de darmflora verder niet aan; wat ESB3 wel doet.

          Vr. gr.

          Wim

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door tropic
            mijn vogels zullen er niet resistent voor zijn, want ze krijgen het niet!!!
            Het zijn niet de vogels die resistent zijn maar de ziektes. Dus als je vogels nooit esb3 krijgen maar wel besmet worden met cocidiose dan gaat het erom dat de ziekte dus eerder bestreden is met esb3 bij een ander en nu resistent op jouw vogels zit. Jij kan dan niet meer kuren met esb3 ondanks dat je dat nooit eerder aan je vogels gegeven hebt De ziekte is dan resisten tegen esb3 nl.

            Dus als jij een nieuwe vogel krijgt uit een stam waar eerder flink gekuurd is, of een niet gekuurde vogels besmet door een vogel met de resistente cocidiose en die draagt de resistente cocidiose mee, dan zijn jouw vogels niet te helpen met esb3.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Marx
              Het zijn niet de vogels die resistent zijn maar de ziektes. Dus als je vogels nooit esb3 krijgen maar wel besmet worden met cocidiose dan gaat het erom dat de ziekte dus eerder bestreden is met esb3 bij een ander en nu resistent op jouw vogels zit. Jij kan dan niet meer kuren met esb3 ondanks dat je dat nooit eerder aan je vogels gegeven hebt De ziekte is dan resisten tegen esb3 nl.

              Dus als jij een nieuwe vogel krijgt uit een stam waar eerder flink gekuurd is, of een niet gekuurde vogels besmet door een vogel met de resistente cocidiose en die draagt de resistente cocidiose mee, dan zijn jouw vogels niet te helpen met esb3.
              volgens mij bedoelt tropic, dat hij vruchten en-insecteneters heeft, en die krijgen geen cocidiose

              Opmerking


              • #8
                Om zeker te zijn van wat er nu eigenlijk van aan is wat die veearts tegen mij vertelde over ESB3 30% heb ik maar 2 andere veeartsen gekontakteerd.
                En inderdaad beiden vertelden mij zeker het product niet meer te verschaffen aan mijn vogels omdat dit eigenlijk al lang achterhaald is.
                Tevens zijn er nu betere geneesmiddelen op de markt die geen schade toebrengt aan de darmflora van het pluimvee.
                Er is ook geen ESB3 meer te verkrijgen in kleine verpakking omdat het eigenlijk niet meer bij duiven en vogelliefhebbers wordt toegepast of heel weinig toch.

                Ik bedank ook de mensen die mij hier op het forum geprobeerd hebben mij te helpen.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Rissotto
                  volgens mij bedoelt tropic, dat hij vruchten en-insecteneters heeft, en die krijgen geen cocidiose

                  Dat is dan jammer want ook die kunnen het krijgen.
                  vr gr Wil

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door mercury
                    Om zeker te zijn van wat er nu eigenlijk van aan is wat die veearts tegen mij vertelde over ESB3 30% heb ik maar 2 andere veeartsen gekontakteerd.
                    En inderdaad beiden vertelden mij zeker het product niet meer te verschaffen aan mijn vogels omdat dit eigenlijk al lang achterhaald is.
                    Tevens zijn er nu betere geneesmiddelen op de markt die geen schade toebrengt aan de darmflora van het pluimvee.
                    Er is ook geen ESB3 meer te verkrijgen in kleine verpakking omdat het eigenlijk niet meer bij duiven en vogelliefhebbers wordt toegepast of heel weinig toch.

                    Ik bedank ook de mensen die mij hier op het forum geprobeerd hebben mij te helpen.

                    Dan ben ik toch benieuwd welk alternatief de veeartsen aanraadden. Hebben ze een merknaam of product genoemd dat we beter kunnen gebruiken? Lijkt me leerzaam om dat te weten.

                    Vr. gr.

                    Wim

                    Opmerking


                    • #11
                      Inderdaad, ik ben ook erg benieuwd naar de goed werkende alternatieven. Wanneer die er zijn begin ik misschien ook wel weer met goudvinken!
                      Ik zie wel wat in het verhaal verder, ik heb ook nooit het idee gehad dat esb 3mijn vogels echt heeft geholpen.
                      Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Akosua
                        Dat is dan jammer want ook die kunnen het krijgen.
                        sorry had het verkeerd begrepen, ze kunnen het inderdaad wel krijgen.

                        ik ben ook blij dat er betere medicijnen zijn dan esb3, vind ik een goede ontwikkeling.

                        Opmerking


                        • #13
                          Maar wat zijn dan die betere alternatieven.
                          Daarover heb ik nog niets gelezen. Ook die andere dierenartsen
                          noemen kennelijk niets.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Linkje

                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

                            Mijn website:

                            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Voor de medicijngebruikers dus niets nieuws.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X