Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vorst!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vorst!

    Hallo,

    Alweer een vraag van mij.

    Ik heb dus 2 lieve lachduifjes. Het word weer kouder buiten en mijn vraag was dus of ze tegen de vorst kunnen.

    Ik ben namelijk ook van plan om diamantduifjes te gaan kopen en ik weet ook niet of ze tegen de vorst kunnen.


    Graag antwoord!
    GR. Nele

  • #2
    Vorst is geen probleem voor ze zolang ze maar echt droog en uit de wind kunnen zitten.
    Duiven zijn wel wat gewend.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Vorst is geen probleem voor ze zolang ze maar echt droog en uit de wind kunnen zitten.
      Duiven zijn wel wat gewend.
      Dank je! In het nachthok zitten ze dan wel goed

      Opmerking


      • #4
        Ik heb ook diamantduifjes en hoe hard het ook vriest, ze lijden er niet onder.
        Ze gaan zelfs niet het nachthok in. Dus ze kunnen best wel tegen een stootje

        Opmerking


        • #5
          Dat pootjes op het ijs zouden beschadigen is ook erge onzin.
          Je moet alleen zorgen dat ze bij vriezend weer geen open water hebben ,zodat ze niet in bad kunnen gaan ,want dan kan de vogel zelf bevriezen .Maar is het water eenmaal bevroren dan zal een vogel daar echt zijn poten niet aan beschadigen.
          Anders zouden alle vogels die in nederland in het wild leven beschadigde pootjes moeten hebben.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Animal
            Dat pootjes op het ijs zouden beschadigen is ook erge onzin.
            Je moet alleen zorgen dat ze bij vriezend weer geen open water hebben ,zodat ze niet in bad kunnen gaan ,want dan kan de vogel zelf bevriezen .Maar is het water eenmaal bevroren dan zal een vogel daar echt zijn poten niet aan beschadigen.
            Anders zouden alle vogels die in nederland in het wild leven beschadigde pootjes moeten hebben.
            Dwergpapegaaien en sommige exotische duiven en vogels hebben daar wel last van, de teentjes worden zwart en het nageltje valt af. Ik het ooit mee gemaakt met roseicollies. Europese vogels hebben daar weinig of geen last van.

            Cis;

            Opmerking

            Working...
            X