Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke soorten bij grasparkieten en kakariki's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke soorten bij grasparkieten en kakariki's

    ik heb een voliere met grasparkieten en een koppel kakariki's.
    ik zou daar graag nog een koppel van een andere soort bijzetten.
    maar ik weet niet wat ik er allemaal bij kan doen.
    valksparkieten wil ik niet.

    weet er iemand welke soorten er bij kunnen, wat ook tijdens broedseizoen goed gaat?

  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik meen altijd begrepen te hebben dat kakariki's tijdens de broed sowieso apart moeten zitten omdat ze niemand dulden?

      En wij hebben de grasparkieten ook een aparte vlucht gegeven omdat zij tijdens de broed ook erg aggressief kunnen worden. We zijn verscheidene zebravinken verloren ,maar ook de valkparkieten werden aangevallen.

      Heb je dit jaar in deze setting al gebroed? Ben benieuwd hoe jij de aggressiviteit heb ervaren.
      Mijn Site

      Opmerking


      • #4
        de voliere is ongeveer 1,80 bij 1,80 bij 1,80.

        er zit nu 1 koppel kakarikie's in en 7 grasparkieten.
        ook lopen er nog 2 kwartels in

        ik heb de voliere pas staan, dus broedblokken hang ik er pas volgend jaar in.

        zover ik heb begrepen kunnen de kakarikie's en grasparkieten tijdens broedseizoen gewoon bij elkaar blijven.
        ik weet in elk geval dat de kakarikie's die ik heb altijd al bij grasparkieten hebben gezeten, ook tijdens broedseizoen.

        Opmerking


        • #5
          Dan hoop ik dan een ander lid van dit forum je een beter antwoord kan geven Kakarikies heb ik niet, dus heb ik geen ervaring mee.

          Wat betreft de grasparkieten kan ik alleen meegeven dat je ze even in de gaten moet houden. Bij ons is het fout gegaan, maar er zijn ook genoeg gevallen waar het wel goed gaat. (Maar is dat niet bij alles zo )
          Mijn Site

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door susan_opel
            de voliere is ongeveer 1,80 bij 1,80 bij 1,80.

            er zit nu 1 koppel kakarikie's in en 7 grasparkieten.
            ook lopen er nog 2 kwartels in
            .
            dat is genoeg hoor voor in die ruimte

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door kevin
              dat is genoeg hoor voor in die ruimte
              Dat denk ik ook. Als je het dubbele aantal blokken op hangt zou je een koppel bourken kunnen proberen. Niemand kan echter zeggen dat de grasjes niet je bourkenkuikens gaan scalperen op een kwade dag of de kuikens van de kakeriken.

              Ik haat grasparkieten om die reden. Als ze elkaars kuikens niet mollen dan mollen ze wel de kuikens van andere vogels. Ik heb valken gehad met bebloede kopjes door 1 grasparkieten pop. Die heeft daarvoor al een ander nest grasjes volledig de huis afgetrokken op de kop.

              Wel allemaal overleeft maar ik denk toch veel leed en veel pijn voor die jongen. Later zag je er niks meer van overigens terwijl je de schedel zag hier en daar

              Opmerking


              • #8
                dan ga ik het proberen met een koppel bourkes erbij.

                zodra ik ook maar iets merk van agressie van de grasparkieten gaan ze weg.

                uiteindelijk is het waarschijnlijk toch de bedoeling dat alle grasparkieten eruit gaan.
                heb de vogels gekocht voor mijn zoontje , die graag vogels wil kweken.
                en aangezien hij net 7 jaar is, begin je dan maar met de vogels die hij leuk vindt
                en niet al te duur zijn.

                Opmerking


                • #9
                  sorry hoor, maar ik vind amper 4 vierkante meter wel weinig voor 9 vogels (+ er komen natuurlijk ook jongen bij!) Op zich is de stelregel van een koppel per vierkante meter een goede.

                  Ik zou (omdat je toch je eigenlijk geen grasparkieten wilt) nu al je grasparkieten verkopen. Misschien 1 "goedaardig" koppeltje houden...
                  En dan een koppel bourkes en/of misschien turquoisine's of splendids erbij. Deze zijn ook niet enorm duur. Zo heb/houdt je 3 koppels van verschillende soorten wat ook nog een beetje leuk oogt.

                  Houdt ook je kakariki's goed in de gaten als ze in broedstemming komen.

                  Eveneens wil ik vermelden dat bourkes+turquoisine's echte vliegers zijn die een vluchtlengte van een meter of 3 zeer op prijs stellen.

                  Opmerking


                  • #10
                    zou er niks bij indoen mijn gvh kakariekies slopen elke vogel als ze in broedstemming komen

                    Opmerking

                    Working...
                    X