Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn er valkparkiet kwekers aanwezig ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zijn er valkparkiet kwekers aanwezig ?

    Iemand aanwezig ?

  • #2
    Ja die zijn er.
    Ik zei de gek
    Mijn Site

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Rudmer
      Ja die zijn er.
      Ik zei de gek
      en verkoop jij die ook ? en voor hoeveel dan eigenlijk als ik vragen mag ?

      Opmerking


      • #4
        Ja ik verkoop ook valken. Ik kan je geen prijs noemen, want dat is geheel afhankelijk van de vogel zelf.

        Een 'standaard' valkparkiet gaat voor 2 a 3 tientjes weg, maar een forse bonte cinnamon opaline met een grote kuif mag heel wat meer gaan kosten (als hij het op de TT net zo goed gaat doen als wij hopen)

        Op dit moment hebben alleen een witmasker pop te koop staan (geen eigen kweek), Onze jongen gaan nu eerst een TT draaien, dan gaan we bepalen welke we willen houden en dan bepalen we ook wat ze moeten gaan kosten.

        Zie ook:http://kwekerij.apekoppie.nl
        Mijn Site

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Rudmer
          Ja ik verkoop ook valken. Ik kan je geen prijs noemen, want dat is geheel afhankelijk van de vogel zelf.

          Een 'standaard' valkparkiet gaat voor 2 a 3 tientjes weg, maar een forse bonte cinnamon opaline met een grote kuif mag heel wat meer gaan kosten (als hij het op de TT net zo goed gaat doen als wij hopen)

          Op dit moment hebben alleen een witmasker pop te koop staan (geen eigen kweek), Onze jongen gaan nu eerst een TT draaien, dan gaan we bepalen welke we willen houden en dan bepalen we ook wat ze moeten gaan kosten.

          Zie ook:http://kwekerij.apekoppie.nl
          Mijn voorkeur zit toch bij de Cinnamon Opaline of bonte witmasker, en wat houd TT in eigenlijk ?:$

          Opmerking


          • #6
            Dat zijn ook de kleuren waar wij mee bezig zijn . Mogelijk gaan we nog albino's (witmasker lutino) proberen te kweken, maar dat is even afhankelijk van de man die wij hebben.

            TT is tentoonstelling.

            Na de tentoonstelling gaan we kijken welke de beste vogels zijn en hoe we er verder mee willen.
            Mijn Site

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Rudmer
              Dat zijn ook de kleuren waar wij mee bezig zijn . Mogelijk gaan we nog albino's (witmasker lutino) proberen te kweken, maar dat is even afhankelijk van de man die wij hebben.

              TT is tentoonstelling.

              Na de tentoonstelling gaan we kijken welke de beste vogels zijn en hoe we er verder mee willen.
              oww sorry haha, ik lette ffkes niet op.. maargoed dan hoop ik wat van jullie te vernemen, als jullie al wat meer weten..
              groetjesss

              Opmerking


              • #8
                Hoi,

                Ik kweek vanalles en heb momenteel ook nog wel wat jongen EK van de eerste en tweede ronde zitten.

                Je kan op mijn site kijken www.valkcity.nl
                maar de te koop pagina heb ik nog niet bijgewerkt.
                Bij interesse kan je altijd later nog eens kijken.

                Groetjes
                Kirsten

                Opmerking


                • #9
                  ook ik ben kweker van valkparkieten.
                  al weer een jaar of 15 met bijna alle mogelijke mutatie waaronder de allernieuwste bleekmasker en dominant pastel maar ook gewoon bont en opaline.
                  ook vogels die zeer zeker meer dan tt waardig zijn (lees uit die bekende duitse lijn gecombineerd met nl kampioen 2008).
                  zo blijf je van de straat he .

                  Opmerking


                  • #10
                    ja natuurlijk ik bijvoorbeeld haha
                    laters

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Filipe
                      Iemand aanwezig ?
                      ik heb 2 valkparkieten maar ze kweken niet
                      t zijn 2 mannetjes

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik kweek ook met valkparkieten

                        Ik kweek met verschillende mutaties
                        wildkleur
                        lutino
                        cinnamon
                        opaline

                        witmasker
                        cinnamon witmasker
                        opaline witmasker

                        Bont
                        split bont

                        ook nog plannen voor een geelwang.

                        Opmerking


                        • #13
                          mag ik je afraden om met geelwang te beginnen.
                          ik heb met in totaal 8 koppels gebroed waarvan er minimaal 1 geelwang was , 1 doffe ellende.
                          ze hebben die mutatie zo "verkracht" in het begin daar heb je nu nog de naweeen van.

                          slecht broeden , niet broeden , niet voeren , jongen in de steek laten enz.
                          zou nog maar een jaartje of wat wachten tot dat er goed uit is gekweekt.
                          of een andere mutatie uitkiezen.
                          bleekmasker en dominant pastel zijn hele leuke nieuwe mutaties , voor t oog zeer aantrekkelijk.
                          bleekmasker ziet er bijna hetzelfde uit als geelwang maar veel beter mee te kweken.

                          Opmerking


                          • #14
                            Waarom meteen afraden om met geelwang te beginnen? Ik ben het eens met de stelling van het feit dat ze slecht broeden dat dat niet goed is voor de mutatie, maar mijn mening is dan juist om te zeggen dat er meer liefhebbers moeten komen die juist de natuurbroed willen stimuleren.

                            Wij hebben nu een split geelwang man zitten. Ik hoop dat er een geelwang pop uit komt en dat zij wel zelf wil broeden. Zo niet, dan haal ik de niet-broedende pop uit de kweek. Met een wel-broedende zal ik dan wel doorkweken.

                            Als we nu allemaal de makkelijke mutaties gaan kweken dan zijn de moeilijke helemaal niet meer te redden. Mijn 'voorstel': zoek een liefhebber met deze mutatie en probeer (samen?) om goed kwekende geelwangen te krijgen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
                            Mijn Site

                            Opmerking


                            • #15
                              die niet-broedende pop haal je uit de kweek maar wat doe je er dan mee? (niet alleen t broeden is het probleem , veel geelwangen stoppen na de 8ste-10de dag met voeren)
                              die wordt verkocht en iemand anders zit er weer mee.

                              ik zei ook misschien een optie om te wachten tot die mutatie wat verbeterd is.
                              anders loop je misschien tegen een hoop teleurstellingen aan.

                              moeilijke mutaties lijken me er verder niet te zijn.
                              alles kweekt wel , en er zijn er al een hoop bezig om de geelwang te verbeteren.
                              ik hou me met andere dingen bezig dan de geelwang , komend seizoen ga ik voor formaat (ook steeds minder te vinden) en een hopelijk nieuwe mutatie.

                              ieder zijn ding natuurlijk , maar geelwang vind ik persoonlijk een vervelende mutatie.

                              Opmerking

                              Working...
                              X