Mededeling

Collapse
No announcement yet.

paardebloem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • paardebloem

    ik heb eens gelezen dat paardebloem goed is voor de vogels, nu wil ik de mijne dat wel eens geven. Maar nu weet ik niet welke vogels en wat van de plant ik mag geven.

    Groetjes kevin

  • #2
    Ja,dat is zeker goed voor de vogels.
    Zelf geef ik alleen het blad. Zo mals mogelijk.Ze moeten er wel even aan wennen,want het is vrij stug.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Hallo,

      Dan missen de vogels van Antoni misschien wel het beste van de plant, namelijk de zaadjes.....

      Groeten, Serinus.
      The proof of the pudding is in the eating

      Opmerking


      • #4
        De zaadjes zijn natuurlijk ook prima,maar in mijn tuin zie ik alleen nog blad.
        Daarbij kunnen de Spaanse Timbrado's niet alles eten. De hoofdzaak blijft een 1ste klas zaadmengeling voor zangkanaries.Daarbij gemengd onkruidzaad ,wat eivoer,wortel,broccolie,ui,appel en.enz.
        Ik vind het weer mooi zo.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Ook de wortel van de paardebloem bevat zeer gezonde stoffen. Ik snij die heel fijn en dan wordt het ook prima gegeten.
          Zelfs de bloemen vinden ze hier lekker, de hele plant dus.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
            Hallo,

            Dan missen de vogels van Antoni misschien wel het beste van de plant, namelijk de zaadjes.....

            Groeten, Serinus.
            Juist! Alleen, ze zijn er momenteel niet zo veel..... Antoni zei het al, hij ziet alleen maar blad.
            Maar daar kan iets aan gedaan worden. Verzamel in de voorjaarsmaanden de uitgebloeide bloemen van de paardebloem, voordat deze de bekende pluisjes laat zien. De knop is nog gesloten en laat een wit puntje (de pluisjes) zien.
            Knip deze puntjes eraf (niet vergeten anders heb je het hele huis vol pluisjes) en voer de knop dan aan de vogels, een bron van gezondheid; halfrijp paardenbloemzaad bevat o.a. 38% plantaardige eiwitten....
            Maar als je de de knoppen in de vriezer gooit heb je ook een voorraad voor die maanden waarin de paardebloem niet bloeit. Een absolute aanrader!

            Hans.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              Paardenbloem

              Ha Hans heeft het helemaal uitgeplozen
              Met een plantaardig eiwit van 38% dus maar met mate verstrekken.
              De gemiddelde goede kanariezaadmengeling heeft een plantaardig eiwitgehalte van 15 a 16% en dat is ruim voldoende.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                mogen de zaadjes met de pluisjes erbij gegeven worden of is het het best de pluisjes eraf doen?

                Opmerking


                • #9
                  beter de pluisjes eraf, je hele hok komt onder te zitten.

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      Aan wat voor soort vogels wil je dan mais geven? Duiven of zo?
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        parkieten of gaat dit niet?

                        Opmerking


                        • #13
                          Je kunt gerust een bijna rijpe maiskolf in de kooi hangen ,en kijken of ze er wat mee doen.
                          Er zijn ook mini maiskolfje's in de handel ,speciaal voor parkieten of knaagdieren. Je kunt ze ook eventueel even in de magnetron laten poffen ,en ze zo geven.

                          Opmerking


                          • #14
                            Maiskolf

                            Jazeker!
                            Al zou je het alleen maar doen om ze bezig te houden.
                            Zo geef ik de Spaanse Timbrado's altijd een wortel. Lekker gezond en ze hebben wat te knagen.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15
                              Heb mijn vogels altijd volop mais gegeven<kanarie,s en cultuur>vanaf dat de kolf de eerste haartjes liet zien totdat het zo hard werd dat de vogels het niet meer kapot kregen,gewoon de maiskolf pellen en in de voliere gooien.
                              groeten eddie

                              Opmerking

                              Working...
                              X