Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eitje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eitje

    dag ik heb een eitje van mijn chinese dwergkwartels
    bij een broedende pop gelegt nu is de vraag kan mijn grasparkiet dat jong groot brengen
    alvast mercie

  • #2
    Als de grasparkiet pop al doorgaat met broeden, misschien accepteert ze het andere ei niet.

    Maar terug te komen op je vraag:
    Ik denk dat dat moeilijk gaat worden. Kwartelkuikens worden heel anders groot dan grasparkietenjongen.
    Grasparkieten verblijven eerst meer dan 20 dagen in een nest, terwijl een kwartelkuiken meteen buiten rond kan lopen.
    Kwartelkuikens zoeken ook hun eigen voedsel, grasparkieten worden gevoerd.

    En ik verwacht niet dat het kwarteljong zal uitvliegen

    Veel succes, Jeroen
    Met vriendelijke groet, Jeroen

    www.jeroenhubert.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen H
      Als de grasparkiet pop al doorgaat met broeden, misschien accepteert ze het andere ei niet.

      Maar terug te komen op je vraag:
      Ik denk dat dat moeilijk gaat worden. Kwartelkuikens worden heel anders groot dan grasparkietenjongen.
      Grasparkieten verblijven eerst meer dan 20 dagen in een nest, terwijl een kwartelkuiken meteen buiten rond kan lopen.
      Kwartelkuikens zoeken ook hun eigen voedsel, grasparkieten worden gevoerd.

      En ik verwacht niet dat het kwarteljong zal uitvliegen

      Veel succes, Jeroen
      ja ze is door gegaan met broeden

      alvast mercie

      Opmerking


      • #4
        ik denk dat bouwknecht bedoeld om het te laten uitbroeden door een grasparkiet en het dan op tijd weg te halen zodat hij een kwartelkuikentje heeft of denk ik dat verkeerd?

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door kevin
          ik denk dat bouwknecht bedoeld om het te laten uitbroeden door een grasparkiet en het dan op tijd weg te halen zodat hij een kwartelkuikentje heeft of denk ik dat verkeerd?
          neen echt door de grasparkiet groot te laten brengen
          of kan ik het er beter uit hallen , maar kan het dan alleen overleven

          Opmerking


          • #6
            Uit laten broeden zou misschien lukken, maar ik zie het echt niet gebeuren dat de grasparkiet een goede pleegmoeder wordt.

            Ik zou (als het ei uitkomt) het jong zo snel mogelijk weer bij de kwartels zetten en hopen dat hij daar genoeg voedsel zelf kan vinden (of misschien zelfs toch door zijn echte mammie geholpen wordt)

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
              Uit laten broeden zou misschien lukken, maar ik zie het echt niet gebeuren dat de grasparkiet een goede pleegmoeder wordt.

              Ik zou (als het ei uitkomt) het jong zo snel mogelijk weer bij de kwartels zetten en hopen dat hij daar genoeg voedsel zelf kan vinden (of misschien zelfs toch door zijn echte mammie geholpen wordt)
              mercie

              Opmerking


              • #8
                Ik denkt het niet
                Niet vergeten dat kwartels zijn nestvlieders.Dat betekend dat de jongen binnen enkele uur uit de nest gaan.Dat als ze opgedroogd zijn kunnen ze gelijk lopen scharelen.Dat kan een parkiet jongen niet.
                Je moet goed opletten en de jongen gelijk weghalen bij de parkieten als ze uitkom en zelf grootbrengen.Of toch door de eigen moeder laten grootbrengen.Maar dat moet je ook in de gaten houden.Kan ook dat de moeder de jong niet acsepteerdt.EEn kwarteljong is best makkelijk.Je moet hem in een kooi of zo zetten en wat tropenvoer gewen.Meelwormpjes in kleine stukjes.Mijn kwartels eten ook eivoer.Gekiemde zaad(niet te veel).En natuurlijk maagkiezels.Maar goed dit was de vraag niet.Gewoon goed in de gaten houden en als de kleine geboren is gelijk weghalen.
                sigpic
                Excuses voor de tipefouten.

                Opmerking


                • #9
                  Als het al lukt op deze manier,

                  dan gewoon onder de warmtelamp verder groot brengen. Leg steentjes in het waterbakje, een pvc einddopje van een 4 centimeter dikke buis voldoet prima hiervoor. Opfokvoer is wel in de dierenspeciaalzaak te koop. Strooi wat zemelen of kuikenopfokvoer op de grond, als het kuiken dan wat van de grond pikt is het in iedergeval voer.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Dan heb ik ook een vraag.
                    Kan een kip van de buren een jong goudbuikje uitbroeden en opvoeden?

                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      opeten wel Ton, hihihi.

                      Opmerking


                      • #12
                        Kip van de buren

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                        Dan heb ik ook een vraag.
                        Kan een kip van de buren een jong goudbuikje uitbroeden en opvoeden?

                        Ja hoor, geen enkel probleem. Als het jong uit het ei is, dan wat klein levend voer verstrekken e.d. Wel de kip opsluiten want anders laat ze het kuiken misschien aan het lot over.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Weer iemand die denkt of vind dat ieder ei een vogeltje moet worden.

                          Opmerking


                          • #14
                            De kip is erg lief, die zal het kuikentje toch niet opeten?
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              jaren kippen onder mijn volliere gehad, ze bleken gek te zijn op vogels die vreemd fladderden, ook dus jonge vogels die net uitvlogen, daarom nu geen kippen meer in mijn vollieres

                              Opmerking

                              Working...
                              X