Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jongen kanarie's geslacht bepalen???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jongen kanarie's geslacht bepalen???

    hallo allenmaal,

    een vraagje hebben jullie tips om het geslacht van jongen kanarie's gloster te kunnen bepalen?
    want dat valt toch niet mee om dat te kunnen zien!

    graag wat tips hier over

    mvg sander

  • #2
    hoi ik heb ook wat glosters. En heb ook zo,n 20 jongen op stok nu. Hoe je het aan het uiterlijk moet zien weet ik ook niet. Maar de mannen gaan al erg vlot al wat fluiten. (NA de 2 a 3 maanden beginnen ze voorzichtig)

    Opmerking


    • #3
      Linkje

      Hier een mooie uitleg

      mvg Gerard 6

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door sanderbouthy
        hallo allenmaal,

        een vraagje hebben jullie tips om het geslacht van jongen kanarie's gloster te kunnen bepalen?
        want dat valt toch niet mee om dat te kunnen zien!

        graag wat tips hier over

        mvg sander
        je moet naar de cloaka kijken als het een hooge heuvel is is het een mannentje is het bijna plat is het een pop
        heb ik zo toch op school geleerd

        Opmerking


        • #5
          Aan de stand van de cloaca kun je wel selecteren op man en pop,maar ik geef iemand die niet ervaren is weinig kans op een geslaagde selectie bij jonge vogels.

          De mannen zullen bij de gloster in de meeste gevallen intensiever zijn van kleur dan de poppen, ook zijn deze meestal iets voller en groter.
          Van een ervaren kweker kreeg ik eens de volgende tip:
          Wanneer de vogel bij het in de hand pakken de staart omhoog doet dan is het met grote waarschijnlijkheid een man.
          In de meeste gevallen blijkt dit te kloppen is mijn ervaring.

          Gr,
          Alex

          Opmerking


          • #6
            aan de cloaca ja maar hebben jullie hier geen tekening of foto van want ik zie niet zo goed het verschil?

            Opmerking


            • #7
              Op dit moment is het verschil tussen jonge mannen en poppen aan de stand van de cloaca nog moeilijk onderscheid te maken.
              Wanneer de vogels ouder worden wordt dit duidelijker.
              Bij de man komt de cloaca omhoog en bij de pop blijft die in lijn met het onderlichaam.
              Foto's heb ik niet voor je.

              Gr.
              Alex

              Opmerking


              • #8
                de ouders

                Oorspronkelijk geplaatst door sanderbouthy
                aan de cloaca ja maar hebben jullie hier geen tekening of foto van want ik zie niet zo goed het verschil?
                kijk eens voor een voorbeeld naar je oudervogels als je die hebt
                als de ouders van de jonge glosters in kweekconditie zijn is het verschil
                overduidelijk
                *de man zie je een tap (geen effe buik)
                *de pop een egale ronde buik die eindigt tot aan de cloaca

                als ik begon met kanaries had ik er ook moeite mee tot ik op het idee kwam om de oudervogels eens te bekijken en dan ging het vanzelf

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alex Bos
                  Op dit moment is het verschil tussen jonge mannen en poppen aan de stand van de cloaca nog moeilijk onderscheid te maken.
                  Wanneer de vogels ouder worden wordt dit duidelijker.
                  Bij de man komt de cloaca omhoog en bij de pop blijft die in lijn met het onderlichaam.
                  Foto's heb ik niet voor je.

                  Gr.
                  Alex
                  Foto's heb je totaal niet nodig. Gewoon even kijken bij het ouderpaar en
                  je weet alles.
                  Zoals Alex terecht opmerkt is het verschil tussen man en pop bij de jonge vogels nauwelijks te onderscheiden.
                  Later in het jaar haal je de zingende vogels er tussenuit en dat zijn de mannen.
                  Er wordt wel eens over zingende poppen gesproken,maar dat is niet meer dan een soort kleine strofe zal ik maar zeggen.Mannen zingen een heel lied.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking

                  Working...
                  X