Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ionisator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ionisator

    wie gebruikt er een IONISATOR en kan het iedereen aan raden.
    ik wil er ook een gaan kopen, maar ik weet niet of het wel of geen goed effect heeft bij vogels, ik heb een kweekruimte van 3,50x3,50x2,30 meter en ik kweek goudvinken,putters,en kanarie's.
    zou het een goede zet zijn om zo'n IONISATOR aan te schaffen.
    ik heb een ventilator en een gat met rooster in de deur van 30x30 cm,
    maar ik vindt het er nog niet erg fris ik denk teminste dat het nog net iets beter kan (met een IONISATOR)

    graag wat tips van mensen die zo'n apparaatje gebruiken!!
    alvast bedankt vogelvrienden..

  • #2
    Linkje

    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      De verhalen die over een ionisator de ronde doen spreken elkaar wat tegen. Zoals je op Wikipedia inmiddels hebt kunnen lezen wordt door de werking van het apparaat ook ozon gevormd. Bij oude apparatuur was dat duidelijk waar te nemen, bij de ionisatoren van de laatste jaren is dat een stuk verbeterd.
      En dat klopt. Ik heb een luchtreiniger met een ingebouwde ionisator - los schakelbaar - en van de karakteristieke 'berglucht' is niets meer te werken.
      Of een ionisator helpt de lucht schoon te houden? Ik weet het eigenlijk niet.
      Ik heb een vogelhok van 6 x 3.50 m., de luchtreiniger is van het merk De Longhi en draait van 06.00 tot 22.00 uur, een half uur aan, een half uur uit. Het apparaat is voorzien van verschillende filters, o.a een koolstof en een pollenfilter. Twee dagen per week laat ik de ionisator meedraaien. Het apparaat doet z'n werk uitstekend maar ik kan eerlijk gezegd geen verschil ontdekken als het nu wel of niet met ionisator werkt...
      Ik heb overigens ik nog een raamventilator welke af en toe ook nog gebruikt wordt. Niet als ik de verwarming heb ingeschakeld want dan stook je in feite voor de buren. En als de buitentemperatuur boven de 16 graden is staat de deur overdag open, de beste verfrisser mijns inziens.
      Mijn mening? Ik denk dat een luchtreiniger op zich belangrijker is om de zaak wat stofvrij en fris te houden.

      Hans.
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

      Opmerking


      • #4
        GR:RAY

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ray
          Zelf heb ik voor de luchtvoorziening gekozen voor de langste weg.
          Voor in de schuur kan er lucht naar binnen, en dan via de kweekruimte achter mijn vluchten langs wordt het weer aan het einde van de gang naar buiten gezogen.
          Geen last van tocht?

          Opmerking


          • #6
            andere mogelijkheid !!

            Een zg slakkenhuis is vaak 2e hands te koop waarop je een lichtgewicht koolstoffilter kan aansluiten met eventuele dimmer,haalt zeker alle nare luchtjes weg en filtert de aanwezige lucht.
            Slakkenhuis(aanzuig/uitblaas apparaat) meestal gebruikt door,,Wietkwekers,, dus ook gewoon in een Growshop te koop.
            Capaciteit(en grootte) afhankelijk van de te filteren ruimte /kubieke meters.
            Ik gebruik het in mijn woonkamer vanwege het roken(geen drugs) en omdat ik er verschillende vogels voor de zang heb hangen.
            Filter hoeft meestal pas na 1 a 2 jaar vervangen te worden bij normaal gebruik.

            groet,Michael

            Opmerking


            • #7
              rook

              Gewoon stoppen met roken dan, simpel en doeltreffend.

              Zo'n reiniginsapparaat is leuk maar voordat de rook door dat apparaat geabsorbeerd is, heb jij - je eventuele gasten en je gevederde vriendjes het allang door de longen gehad.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Niet alleen rook ook stof reuk e.d
                En of ik al dan niet rook is mijn zaak !!
                Geef hier een beproefde methode/suggestie,vraag niet om jouw commentaar.
                En overigens zitten mijn vele andere vogels in een aparte ruimte.

                Opmerking


                • #9
                  Sjongejonge

                  1956keanu zei;

                  Geef hier een beproefde methode/suggestie,vraag niet om jouw commentaar.

                  Opmerking


                  • #10

                    >>De positieve effecten van negatieve ionen op de gezondheid kunnen niet wetenschappelijk onderbouwd worden>>
                    - - -

                    Opmerking


                    • #11
                      moderator

                      Wordt gemeten met 2 maatstaven,kijk ff naar commentaar van Animal op een vraag over bastaarden zie jouw commentaar er niet bij Rob !
                      Is ook niet vriendelijk

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door 1956keanu
                        Wordt gemeten met 2 maatstaven,kijk ff naar commentaar van Animal op een vraag over bastaarden zie jouw commentaar er niet bij Rob !
                        Is ook niet vriendelijk

                        Jouw antwoord heeft hier ook helemaal niks met een ionisator te maken ,,je gebruikt gewoon een filter wat stof uit de lucht haalt.
                        En wat mijn naam en de bastaarden hier mee te maken hebben snap ik al helemaal niet.

                        Opmerking


                        • #13
                          koolstoffilter haalt rook,stofdelen en stank weg,vandaar koolstof als absorberend medium.
                          Jouw antwoord over,,werken,, vindt ik kwetsend en heb daarnaar verwezen omdat door de moderator erop gewezen wordt vriendelijker te moeten zijn.
                          Vind ik ook,maar ieder op het forum is om antwoorden te vinden of info te geven en niet meer dan dat,dus niet iemand anders je mening opdringen.
                          Goed advies op een andere toon is beter.
                          Het kleuter stadium zijn we toch ontgroeid of niet.

                          groet,Michael/IJsselstein

                          ps:buitenzijde is soort stofdoek voor inderdaad stof en stofdeeltjes binnenzijde gevuld met koolstofkorrels,absorberend voor luchtjes(stank)

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door 1956keanu
                            koolstoffilter haalt rook,stofdelen en stank weg,vandaar koolstof als absorberend medium.
                            Jouw antwoord over,,werken,, vindt ik kwetsend en heb daarnaar verwezen omdat door de moderator erop gewezen wordt vriendelijker te moeten zijn.
                            Vind ik ook,maar ieder op het forum is om antwoorden te vinden of info te geven en niet meer dan dat,dus niet iemand anders je mening opdringen.
                            Goed advies op een andere toon is beter.
                            Het kleuter stadium zijn we toch ontgroeid of niet.

                            groet,Michael/IJsselstein

                            ps:buitenzijde is soort stofdoek voor inderdaad stof en stofdeeltjes binnenzijde gevuld met koolstofkorrels,absorberend voor luchtjes(stank)

                            Heeft nog steeds NIKS met een ionisator te maken ,,en de berichten over bastaarden moet je eerst nog maar eens beter lezen (en begrijpen) voordat je je daar mee gaat bemoeien.

                            Opmerking


                            • #15
                              vermoeiend,oke dan er zijn ook ionisatoren met koolstoffilters,neem ik aan en zo niet,allebei kopen.
                              Alles voor onze hobby toch !!


                              Quote:als het geld moet opleveren ga dan gewoon werken !! niet verkeerdbegrepen/geinterpreteerd.

                              Opmerking

                              Working...
                              X