Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cercomela melanura

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Cercomela melanura

    wie kan/wil mij wat meer vertellen over dit vogeltje?

    hoe te houden?
    hoe te kweken?
    welke ringmaat?
    etc etc.
    mvg

    foto geleend van internet

    sorry ik zie nu dat ik deze topic in het verkeerde forum hebt geplaatst zou eigenlijk bij de v.i moeten staan.
    dus moderator/webmaster ,van mij mag (hoeft niet) het verplaatst worden.

  • #2
    Zou niet bij de v.i moeten staan omdat zijn hele familie behoort tot de spekvreters daar is nog geen forum voor.
    groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      Echt niets van te vinden

      Hallo Winterkoning

      Daar is echt bij niets van te vinden zeg. Wel een klein filmpje

      Great domain names provide SEO, branding, and a memorable experience for your users. Get a premium domain today.


      En dit stukje maar verder eigenlijk niets. Behalve heel veel lijsten op alfabetisch volgorde. En een reis verslag waar ie gespot is. maar ik neem aan dat je daar niets aan hebt. Tenzij je daar hun biotoop uit kunt halen.(landschap)

      Wat betreft de Blauwstaart (Tarsiger cyanurus) en de Zwartstaart (Cercomela melanura), daar bestaan enkele kwekers van die goed hun best doen en met succes. Die vogels waren nog te weinig bekend toen de wet werd aangepast. Zo iets kan nog gebeuren door de positief en negatief lijsten met wat boosheid toe te passen. Het jeugdkleed van de blauwstaart gelijkt sterk op het juveniele kleed van de roodborst. De blauwstaarten zijn al in hun jeugdkleed begiftigd met de opvallende blauwe stuit en staart. Dat wijst erop dat de blauwe stuit en staart als soortkenmerk dienst doen juist zoals de roodbruine stuit en staart bij de nachtegalen. Hetzelfde systeem van soortkenmerk wijst erop dat nachtegalen en blauwstaarten nauw verwant zijn aan elkaar. Bij de eveneens verwante zwartstaart bezit de man een zwarte stuit en staart. Het wijfje en de jongen in jeugdkleed zouden een roodbruine stuit en staart bezitten zoals hun voorouders de nachtegalen. Maar daarvan heb ik nooit een tekening of foto gezien.

      mvg Gerard 6

      Opmerking


      • #4
        Hallo Winterkoning,

        waar komen deze vogeltjes vandaan(ik bedoel verspreidingsgebied)?
        mvrgr

        Piet

        Opmerking

        Working...
        X