Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eigenaarverklaring parkieten, papegaaien enz.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eigenaarverklaring parkieten, papegaaien enz.

    NIEUWSBRIEF COM NEDERLAND

    Aan Vogelbonden, vogelverenigingen, exporteurs, handelaren, en liefhebbers van parkiet en papegaaiachtigen.


    Betreft eigenaarverklaring bij de handel in papegaaiachtigen volgens EU regelgeving 92/65/EEGContactpersonen:
    Voor exporteurs en handelaren Rinus Borgstein 0653641890
    Voor vogelverenigingen Bart Braam C.O.M. Nederland 0481-462507
    Voor liefhebbers, raadpleeg uw vogelvereniging(en) in de buurt.

  • #2
    tja en we zijn er nog lang niet,zoals ik wel eens eerder aangaf.(her en der en in menige topic).

    het "strotje"van de vogelhobby word steeds meer dicht geknepen,dichter en dichter tot dat.......................
    maargoed ik ben gek,gelukkig.
    en gelukkig zijn er mensen die het nog steeds allemaal het niet zo'n vaart zien lopen (omdat ze denken dat het hun niet zal raken)
    ik maak me wel zorgen en vooral over de snelheid waarmee het elkaar opvolgt:
    import is er al af,vervoer word nu dus aan banden,positieflijst nadert zijn afronding ,at dus inhoud dat het aantal vogelsoorten aan banden word gelegd en dus verboden worden om te houden,wat zit er nog aan te komen...........heb ik wel een paar ideetjes over,maarja ..........ik ben gek.

    maw kwalijke ontwikkeling weer in de hobby
    mvg

    Opmerking


    • #3
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #4
        schud!

        en dan nog even dit:

        Des te meer de Haagse- en Europese moraalridders van alles verder en verder aan banden gaan leggen, hoe meer allerlei zaken in de illegaliteit zullen gaan verdwijnen.

        De voormalige Wereldvermaarde Nederlandse tolerantiespiegel is in veel opzichten sterk gedaald, maar het is en blijft eigenlijk verbazingwekkend hoeveel wij ons nog allemaal ongelimiteerd laten opleggen!
        Amigo de los Psittacidos

        Look deep into nature and you will understand everything better

        Opmerking


        • #5
          kan wel blijven schudden geloof ik,hier zo ongeveer de zelfde gedachtengang over het bovengestelde.
          import stop/verbod,super hoor echt waar ,ik kan nu aan soorten komen die voorheen nog nooit in nederland waren geweest.(althans voor zover ik dat weet).

          m.a.w. de importstop/verbod heeft het juist aantrekkelijk gemaakt voor bepaalde lieden om te gaan "smokkelen".levert iig een goeie zakcent op voor die mannen.
          en zal het welzijn van de vogel (want dat staat bij mij voorop) dan beter zijn op de geregulierde manier of in de smokkel?
          en zullen de evt gezondheidsrisico's beter gecontroleerd kunnen worden in de geregulierde sector of in de smokkel?
          etc.etc. etc.

          dat er wat moest gebeuren aan de massa/grote van import zou ik het nog wel helemaal mee eens kunnen zijn geweest als men toen was overgegaan op beperkte goed gecontroleerde invoer (zou het wel duurder hebben gemaakt maar dat is nu ook het geval),maar toen met dit algehele verbod werd afgekondigd kreeg ik spontaan hoofdpijn.
          mvg

          Opmerking


          • #6
            Hier ook maar dan:
            Vogels die niet vergezeld gaan van deze eigenaarverklaring komen niet in aanmerking voor de export. Let wel, veruit het grootste deel van de gekweekte vogels gaat op export. Het voortbestaan van de liefhebberij is voor een groot deel van de export afhankelijk.
            Een belachelijke stelling. Hoezo afhankelijk? De vogelhobby is toch niet afhankelijk van de broodkwekers?
            Door een extra hindernis op export zullen de prijzen hier weer wat normaler worden, wat kan daar tegen zijn?
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              hier onder staat een gedeelte van de eigenaarsverklaring
              Gr Marcel Levers

              Opmerking


              • #8
                eigen verklaring

                Beste Marc,

                Je hebt gelijk die verklaring is een papieren tijger.
                Het is papier, maar je voorkomt en verhelpt er niets mee.

                Groet,
                Henk

                Opmerking


                • #9
                  dat zij niet in contact zijn geweest met vogels uit een bedrijf waar de laatste 60 dagen Psittakos (Chlamydia psittaci) is vastgesteld.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    ton maar als ik een nieuwe vogel koop van jantje en deze heeft toch die ziekte ik heb hem bij mij altijd 20 dagen in quarantene. en dan komt hij bij de rest in het hok en als ik dan weer een andere vogel van mij verkoop die ik wel ruim 60 dagen heb en deze is in aanraking geweest met de vogel van jantje en ik weet niet dat deze ziek is kan ik een verklaring invullen zonder dat ik mij van kwaad bewust ben.
                    Gr Marcel Levers

                    Opmerking


                    • #11
                      Zolang je niet zeker weet dat je vrij bent van de ziekte, kun je de verklaring niet naar alle eerlijkheid invullen.
                      Quarantainne wordt dus inderdaad nog belangrijker.

                      Overigens niet alleen voor de handel, ook voor je eigen vogels en niet te vergeten voor jezelf. Het kan ook gevaarlijk zijn voor de mens.
                      Regeltjes worden echt niet gemaakt alleen om mensen te pesten.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                        Zolang je niet zeker weet dat je vrij bent van de ziekte, kun je de verklaring niet naar alle eerlijkheid invullen.
                        Quarantainne wordt dus inderdaad nog belangrijker.
                        ja dan moet je aan gekochte vogels 61 dagen ik quarantainne moet houden om helemaal zeker te zijn.
                        en kun je op geen enkele beurs meer een vogelkopen want dan kun je er geen papieren bij krijgen omdat deze net op de beurs wel besmet kan worden en kan de eigenaar dus niet naar waarheid de papieren in vullen. als je de vogel koop je wil toch papieren bij.
                        dit geld ook voor de TT in apeldoorn kun je geen eigenaars verklaring naar waarheid krijgen.
                        Gr Marcel Levers

                        Opmerking


                        • #13
                          overdenking

                          Op het moment dat ik dit bericht schrijf is dit onderwerp ongeveer 400 x bekeken.

                          Tot mijn toch wel aanzienlijk verbazing constateer ik relatief bijzonder weinig respons!

                          Ik hoop niet dat daaruit valt te concluderen dat we dit soort zaken allemaal wel OK vinden en dat we vervolgens als makke schaapjes keurig dit soort oncontroleerbare verklarinkjes gaan zitten tekenen.

                          In de praktijk zal het overbekende systeem van afschuiven van verantwoordelijkheden in werking treden, waarbij men in geval van een eventuele uitbraak simpelweg het spoor terug zal voeren naar de basis.

                          De bijwijsvoering komt daarmee bij de juridisch zwakste schakel te liggen.
                          Amigo de los Psittacidos

                          Look deep into nature and you will understand everything better

                          Opmerking


                          • #14
                            Zwakste schakel?

                            Op de site van huisdieren.nu zie ik nergens de vertegenwoordigers van onze vogelhobby.
                            Of mis ik iets?

                            Raad van Toezicht

                            Dhr. A.C. Ebben namens de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie (NPO)
                            Dhr. Drs. W. Wilhelm namens de Samenwerkende Aquarium en Terrarium Organisaties (SATO)
                            Mevr. C. Brandt namens de Kattenorganisaties

                            Bestuur:

                            Voorzitter Dhr. A. Doedee
                            Secretaris Ir. Ed.J.Gubbels; info@huisdieren.nu
                            Penningmeester mevr. A. de Kogel; penningmeester@huisdieren.nu
                            Leden:
                            Voorzitter Werkgroep Honden Dhr. A. Schmal; voorzitterhonden@huisdieren.nu
                            Voorzitter Werkgroep Katten Dhr. A. van der Baars
                            Voorzitter Werkgroep Kleine Zoogdieren Dhr. drs. A.P. van der Kolk; akolk@xs4all.nljan3.boonstra@planet.nlwww.archaeopteryx-online.nl)
                            - Aviornis International Nederland (www.aviornis.nl)
                            - Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde (KNMVD) (www.knmvd.nl)
                            - Nederlandse Postduivenhouders Organisatie (NPO) (www.npo.nl)
                            - Pakara (www.pakara.nl)
                            - Stichting Papegaai (www.stichtingpapegaai.nl)
                            - Tinley Adviesbureau (www.tinley.nl)
                            - Vereniging Landelijke Organisatie Dibevo (www.dibevo.nl)
                            - Vereniging van Beoefenaars van Complementaire en Natuurlijke geneeswijzen voor Dieren (BCND) (www.bcnd.nl)
                            In een tijd waarin mensen elkaar als object (veelal voor materieel gewin of machtsuitoefening) zijn gaan zien en dieren hun leven moeten ervaren “als de moeite van het leven waard” / als een goed leven en er vanuit het dier moet worden gekeken (lees als individu zouden moeten worden benaderd) zou het volgens mij:
                            Zeer wenselijk zijn dat ook vertegenwoordigers van onze hobby als volwaardige partners deelnemen aan dit soort van ontwikkelingen.


                            mvg. Eelke

                            Opmerking


                            • #15
                              mee eens!

                              Gezien de omvang van de 2 toonaangevende Nederlandse vogelbonden en het daarmee samengaande belangenpakket zouden deze bonden in deze geen verstek mogen laten gaan.
                              Amigo de los Psittacidos

                              Look deep into nature and you will understand everything better

                              Opmerking

                              Working...
                              X