Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mus+?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mus+?

    nu heb ik vanmiddag een mussenpopje gekregen van een vriend die ze heeft gekweekt..
    Nu zou ik daar graag iets bijzetten om eens een kruising te maken, maar wat?
    of is het gewoon niet aan te raden

  • #2
    Hallo Kevin

    Je zal toch enigzins wat in de familie moeten blijven. Ik heb ooit eens een verslag gelezen van een gelukte kweek van oranjewever x huismus. Misschien best de richting van de wevervogels uitgaan.

    En laat zeker iets weten mocht het gelukt zijn!

    mvg

    Opmerking


    • #3
      ik dacht eigenlijk meer aan een kanarie ofzo..

      Opmerking


      • #4
        Klopt wat barmsijscabaret zegt; wevers komen hiervoor het meest in aanmerking. En natuurlijk de goudmus! Heb ik al eens een fraaie bastaard van gezien.
        En mocht het niet lukken kun je altijd nog een kleurmutant nemen. Mussen worden volop gekweekt en er zijn genoeg mutanten verkrijgbaar, bijvoorbeeld de phaeo, een erg fraaie kleurslag.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          van wevers heb ik niet veel verstand en weet niet wat dat zijn
          kan me iemand dan wat uitleg geven=p

          Opmerking


          • #6
            Eventjes simpel voorgesteld:

            Een papegaai kruisen met een egel zal nooit lukken. Een papegaai met een kip ook niet. Je zal in de dezelfde familie/groep moeten blijven. Een mus zal ook nooit met een kanarie te kruisen zijn, ze zijn te verschillend.

            Nu moet je niet steeds verder gaan op Wikipedia, maar hier zitten ze er toch dichtbij. Wevers en mussen zijn nauwverwante soorten en kunnen dus met elkaar gekruist worden.

            Opmerking


            • #7
              wat kan op de mus?

              Misschien een mu(i)sparkiet? (is grapje)

              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Een musduif dan?
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  een musvis :P ahah


                  ik denk ook dat de wever er het beste voor is veel succes ermee
                  mvg roy (vogelfreak)
                  kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    ik denk zelf meer aan een muskaatvink

                    Ik heb geen verstand van bastaarden, maar dat zie je vast wel aan mijn antwoord.....ik zou er gewoon een mooie man bij zoeken.....maarja mijn mening...
                    Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb geen verstand van bastaarden, maar dat zie je vast wel aan mijn antwoord.....ik zou er gewoon een mooie man bij zoeken.....maarja mijn mening...[/QUOTE]

                      wou ik ook,maar ik heb gehoord dat het nogal aggresieve mannetjes zijn, en ik wil geen doden

                      Opmerking

                      Working...
                      X