Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hout of kunststof?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hout of kunststof?

    Ik zit te denken om te beginnen met 3 kweekkooien bij mij in de garage. Nu zit ik te denken aan 80 x 40 x 40 bakken. Ben het meest geinteresseerd in de tropische vinken. Ik zit te denken aan papegaai amadines, vuurvinken, kortom mooie gekleurde tropische vinken die niet boven de 100 euro koppelwaarde komen.

    Alleen de bakken is mijn dubio... Ik ben natuurlijk beginner, dus het is even kijken of het mij lukt en of ik het een leuke hobby vind om er bij te doen. Nu zie ik bakken van hout en van kunststof en bakken die je kunt delen. Wat is nou het meest geschikt voor mijn situatie... De kunststof bakken zijn 3 x zo duur als de houten bakken. Houten bakken zijn natuurlijk lastiger om goed schoon te houden en verslijten sneller.

    Gelukkig wil ik nog niet morgen beginnen. Dit is meer planning voor in de zomervakantie, maar als ik nu al een beetje een beeld krijg wat ik wil en wat ik dan moet. is het dan makkelijker beginnen.

    Bram

  • #2
    als beginner zou ikop internet zoeken of je misschien 2e hands wat kooien kan aanschaffen van kunststof
    anders houten kooien en dan wel schilderen van binnen

    ik hoop dat je plezier in de hobby vind

    Piet

    Opmerking


    • #3
      Beginner

      En als beginner zou ik mij goed inlezen over de vogels die je aan wil schaffen. En misschien eerst maar eens wat eenvoudige soorten als zebravinken of japanse meeuwen uitproberen.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        En als beginner zou ik mij goed inlezen over de vogels die je aan wil schaffen. En misschien eerst maar eens wat eenvoudige soorten als zebravinken of japanse meeuwen uitproberen.
        Dat is niet meer dan logisch dat ik me inlees. Heb al een kweker in de buurt met tropen die mij interesseren waar ik mag komen kijken dat is ook handig. En heb al wat ervaring met de Gouldamadine. Ik geloof er zelf alleen niet in om te beginnen met vogels die mijn minder interesseren. Als ik me goed inlees en begeleiding krijg van een goede kweker, dan moet het geen probleem te om met een soort naar keuze te beginnen.

        Bram

        Opmerking

        Working...
        X