Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer op kleur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wanneer op kleur?

    Hallo,

    Ik heb voor het eerst een nestje van Zebravinken. De jongen, 4 in totaal, zijn inmiddels 5 weken. Pa en ma hebben inmiddels al een nieuw nest met eieren.

    Mijn vraag is, wanneer krijgen de jongen hun uiteindelijke kleur, zodat je ook kunt bepalen wat het geslacht is.

    Enne.. weet iemand misschien wat voor kleur het gaat worden? Moeder is wit en vader is een grijze wildkleur.

    Vriendelijke groeten,
    Claudia

  • #2
    http://coussens.dommel.be/prachtvinken

    Opmerking


    • #3
      Hallo Kenny,

      Dank weer voor de info. Is het echt nodig dat ik ze apart zet. De kleintjes zijn zelfstandig en bemoeien zich niet met Pa en Ma. En andersom ook niet. Ik vind het eigenlijk wel zo gezellig om ze nog even bij elkaar te houden.

      En dan natuurlijk nog een vraag
      Kan ik het geslacht van die grijze Zebravinkjes zometeen herkennen aan de snavelkleur?, want ik neem aan dat ze geen wangvlekken krijgen.

      Fijne avond verder!
      Claudia

      Opmerking


      • #4
        Dag Claudia

        Ik laat mijn jongen nooit bij de ouders. Zodra ze zelfstandig zijn gaan ze apart. Maar als de ruimte groot genoeg is, en ze storen de ouders niet, dan denk ik ook niet dat het kwaad kan.

        Het geslacht zul je inderdaad herkennen aan de snavelkleur, maar de mannen zullen ook de wangvlekken krijgen hoor. Geslachtsbepaling zal dus lekker makkelijk worden voor jou

        Vriendelijke groeten
        Kenny
        http://coussens.dommel.be/prachtvinken

        Opmerking


        • #5
          Hallo Kenny,

          Wat leuk dat de mannen toch wangvlekken krijgen. Zo zie je maar, elke keer leer ik weer een beetje bij van vogelcafe.

          Overigens vond ik je uitleg in de eerdere mail over de kleurverhoudingen zeer duidelijk. Ik had dat nog niet bevestigd. Voor je het weet wordt ik nog een echte vogelkenner

          Ik laat de kleintjes nog lekker bij de ouders. Wat ik wel ga doen is morgen nieuwe broedhokjes kopen, omdat de Japanse meeuwtjes zin in nestjes krijgen. Oh jee...

          Fijne groeten,
          Claudia

          Opmerking


          • #6
            hey

            zijn jou jonkies nu allemal grijs dan worden het grijze en krijgen de mannen wangen maar zijn ze wit dan krijgen de mannen geen wangen dan zie je het alleen aan de snavel
            mvg roy (vogelfreak)
            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Bij grijze mannen zie je ook al redelijk snel de flank en stippen doorkomen. Ook de zebratekening op de borst zie je vrij snel.
              Wat een leuke hobby hebben wij toch!

              Opmerking


              • #8
                Inderdaad, zie ik nu bij twee de oranje gloed op de wangen en aan de zijkant verkleuren de veertjes ook al donkerder. De snavel worden bij allemaal nu al lichter en krijgen een rode gloed. Waanzinnig, om dit allemaal van zo dichtbij te volgen.

                Super hoor het houden van vogels. Wist niet dat het zo leuk was.

                Groeten,
                Claudia

                Opmerking

                Working...
                X