Mededeling

Collapse
No announcement yet.

man of pop?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • man of pop?

    ik heb twee keer een nest gehad uit een stel valkparkieten ,
    lutino pop *wildkleur man,hier zijn uit gekomen wildkleur jongen, drie zeer duidelijk te zien poppen ,vale kop lichte wangen streepjes onder de staart leggen eieren en fluiten niet,
    er zij ook twee duidelijk mannen uitgekomen donkere staart fel gele kop rode wangen en ze fluiten
    bij een ander jong twijfel ik sinds het lezen van een bericht hier op de site of ik wel echt een man in mijn hok heb,er werd gezegt dat alleen poppen streepjes onder de staart kunnen hebben??
    Dan denk ik dat het een man is die binnen nu en 2 maanden door de jeugdrui gaat. Ziet hij er over 2 of 3 maanden nog zo uit aan de onderkant van de staart dan is het een pop. Je weet het dus voor de zomer pas echt zeker
    titel bericht valkparkieten vraagje,
    bestaan hier geen uitzonderingen op de regel??ik heb dus een man die alle kenmerken heeft van een man maar met streepjes op de staart!! hij paart ook met een popje.heeft een felgele kop rode wangen hij fluit ed.hij is nu twee jaar oud en heeft nog nooit een ei gelegt !
    ik zou het in iedergeval vreemd vinden als hij een zij zou zijn!!
    groetjes flyingdebs

  • #2
    ik loop met dezelfde vraag want ik heb ook een grijze valk (man) die ook iets geel onder zn staart heeft maar hij heeft wel eieren gehad met een 100% pop. ik denk dat dat gewoon altijd een raadsel blijft.. als je ervaren ben zou je het ook kunnen voelen aan de afstand tussen de bekkebeentjes..(ik kan het ook niet).
    als je op de zang en omgang met de andere vogels let kun je zien dat mannen veel achter vrouwen aanzitten..
    verder kan ik j niet helpen

    mvg. Arno

    Opmerking


    • #3
      man - pop

      Afgelopen dinsdag een spreker annex keurmeester op de verenigingsavond gehad. Hij had een foto van de onderkant van de staart bij zich van de valkparkiet.
      De onderkant van de staartveren bij de man zijn zwart.
      De onderkant van de staartveren van de pop zijn gestreept.
      Uitzonderingen zullen altijd de regel bevestigen denk ik.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        hoi

        je had ook een foto kunnen plaatsen

        groetjes rolf wauben
        dekromsnavelkweeker.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, dekromsnavelkweeker.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

        Opmerking


        • #5
          hier is hij dan de foto

          hier is de foto van mijn valkparkiet stitch ik ben benieuwt,

          de volgende keer plaats ik er direct een foto bij
          groetjes flyingdebs

          Opmerking


          • #6
            Man

            Dit is een duidelijke man, mooi zwart onder de staart, maar er is tijdens de rui waarschijnlijk 1 jeugdige staartpen blijven zitten.

            Greetzzz

            Opmerking


            • #7
              bedankt

              bedankt birdfarm!!
              dat je mijn vermoeden bevestigt en dat je hiermee ook arno hebt geholpen ,
              wat me wel opvalt is sinds ik twijfel aan zijn geslacht hij geen fluit meer laat horen,
              haha zeker op zijn staart getrapt!!
              groetjes flyingdeb

              Opmerking

              Working...
              X