Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beetje vreemd?valk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • beetje vreemd?valk?

    ik fietste net naar huis vanuit mijn werk en toen zat er midden in een bebouwde wijk in een tuin langs de straat, een valk op de grond,
    zoeen mooie grijze met wittige buik met streepjes,
    wat doet zoeen dier in hemelsnaam tussen de drukte???
    groetjes flyingdebs

  • #2
    Denk dat je dan een havik of sperwer gezien heb
    Henk
    vriendelijke groet
    Henk

    Opmerking


    • #3
      Ga er maar van uit dat het een sperwer was.Omdat s,winters veel vogels uit de bossen de bewoonde wereld opzoeken ivm het voeren door de mensen moet deze vogel van nood mee de stad in ,je zult hem in de winter vaker zien dan zomer,s. groeten eddie

      Opmerking


      • #4
        ja inderdaad

        nou dat zou best eens kunnen ja,
        ik heb even gegoogelt en ze lijken wel erg op elkaar zeg!!
        hij was niet zo groot mischien een cm of 25,
        is dat dan evengoed nog normaal dat hij daar zat??
        er komen daar vlaklangs echt veel mensen!
        ja hij zal wel op de mussen zijn afgekomen er zit daar een hele kolonie!
        ik dacht dat ze wel drukteschuw zouden zijn,
        groetjes flyingdebs

        Opmerking


        • #5
          Sperwers in bebouwde kom

          Sperwers komen vaker voor in de bebouwde kom,die jij hebt zien zitten had niet toevallig een prooi geslagen?Heb het hier bij mij achter thuis al gezien dat ze een postduif van de buurman zo van het dak afplukte.Het was of deze valk zo uit het niets te voorschijn kwam de duif had geen schijn van kans.Over het algemeen vliegt de sperwer zo laag over de opstakels en zo snel dat we ze niet opmerken het is een vrij normale verschijning in de bewoonde wereld groeten Rob.

          Opmerking


          • #6
            bedankt

            ja rob weer wat geleerd,
            ik ben altijd erg blij om zulke mooie dieren van zo dichtbij te kunnen zien het is dan net of je word betovert ben ik helemaal in mijn nopjes ik zit de heleweg op de fiets op vogeltjes en andere dieren te letten,dan zie je zoveel moois!!
            ganzen(waar ik gek op ben)smienten putters vinken kuifeendjes zelfs een keer een ijsvogel zo leuk!gisteren zag ik een zwerm vogels zo groot als een spreeuw op een weiland ze hupste en hielden de kop heel statig omhoog ze waren licht bruinig,heb het niet goed kunnen zien daarvoor zaten ze te ver weg jammer!

            Opmerking


            • #7
              zwermpje vogels

              Waarschijnlijk kramsvogels of koperwieken.
              Op naturetoday.com vind je dagelijks het actuele nieuws over de natuur. De berichten gaan over vogels, vlinders, libellen, reptielen, amfibieen, vissen, strand en zee, zoogdieren, planten en paddenstoelen. Ook thema's als het effect van verandering in weer en klimaat komen regelmatig aan bod.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking

              Working...
              X