Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer zijn wij aan de beurt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wanneer zijn wij aan de beurt

    Het voorstel van de partij voor de dieren, om wilde circusdieren te gaan verbieden heeft steun gekregen in de kamer. Als dit doorgaat lijkt mij dit een grote slag toe te brengen aan de circus inkomens.
    Natuurlijk doen ze over een poosje ook een voorstel om het houden van andere dieren ook aan banden te gaan leggen. Want wij houden immers ook vogels die uit de natuur komen. De politiek staat immers te trappelen om dit soort voorstellen te steunen. Ik denk dan ook dat wij op het laatst ook de grote verliezer gaan worden. Ze zullen telkens terug komen op dit voorstel, net zo lang totdat het er doorheen komt.

    Let dus goed op met stemmen waarop je de volgende keer stemt!

  • #2
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      voor het hoofdbestuur

      Ik hoop dat het hoofdbestuur eerdaags een waarschuwing richting de leden geeft in ONZE VOGELS om zo alle leden hiervan op de hoogte te brengen. Hoe we steeds meer allerlei regeltjes op gelegd krijgen vanuit de politiek. Let maar op dat de strop om onze nek steeds strakker wordt aangehaald. En wij als grote vogelorganisaties bij elkaar niet in deze discussie betrokken worden, en ook niet om advies wordt gevraagd. Daarom denk ik dat alle vogelorganisaties vlug met elkaar moeten gaan praten, hoe zich te gaan opstellen richting politiek. Als zij dit eerdaags niet doen, is het voor ons vogelliefhebbers eerdaags veel te laat. Wij zullen de eerst stappen moeten zetten, want als hun het doen zijn we te laat.

      Opmerking


      • #4
        Het willen verbieden van dieren houden is ook maar een manier om het politieke spel mee te spelen. Heel hoog inzetten en kijken wat je binnen haalt.
        Volgens mij wil niemand dat echt verbeiden, ook Marianne niet.

        Wat de partij wel wil is de misstanden aanpakken.
        Hoeveel kippen passen er in een gevouwen stuk gaas van 60x60x60 cm?
        Hoeveel nertsen mag je martelen voor een jas?
        Ik denk dat daar gigantisch veel steun voor is en dat wordt alleen maar meer.

        Dat doortrekkend naar onze hobby:
        hoeveel kanaries mag je in een hamsterkooitje proppen omdat je zogenaamd een bekende kweker bent?
        Hoeveel "waardeloze" grasparkietjes pers je in een loper om naar de markt in bv boskoop te gaan?

        Dan kom je al snel op: hoeveel ruimte moet je kunnen bieden voor je een ara in huis mag houden?
        Wat moet je eerst leren voor je bv insectenetende vogels wil gaan houden?

        Ik zie daar niet zoveel negatiefs in.
        Vraag je eens af hoeveel dierenleed er voorkomen zal worden als de partij voor de dieren een paar jaar mag meeregeren.
        De menaliteit van een flink deel van ons vogelhouders mag best wat opgekrikt worden, zelfregulatie lukt niet, dan maar regels?

        Een idee als "een regeling voor een minimum kubieke centimeters voor alles wat nog in een kooi gehouden mag worden." ben ik direct voorstander van.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Aanpakken van misstanden, daar zal ook niemand iets tegen hebben. Integendeel. En dat bepaalde vogelliefhebbers de hand in eigen boezem dient te steken als het om de verzorging van hun vogels gaat, ben ik ook helemaal met je eens, Ton.
          Ik ben alleen bang dat de doelstelling van de PvdD z'n doel voorbij zal streven.
          En hierbij aangewakkerd door bepaalde bewegingen in Nederland. Het is toch bekend dat bijvoorbeeld het houden van veel soorten Europese vogels veel lieden een doorn in het oog is? Als ze er toe kunnen bijdragen e.e.a. terug te draaien zullen ze dat zeker niet laten.... Maar ik blijf voorzichtig positief.
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking


          • #6
            Het willen verbieden van dieren houden is ook maar een manier om het politieke spel mee te spelen. Heel hoog inzetten en kijken wat je binnen haalt.
            Volgens mij wil niemand dat echt verbeiden, ook Marianne niet.
            antw: dat wilt ze wel,maar ze is gewiekst genoeg om dat niet te uitdragen in het openbaar want anders bereikt ze niks bij het grote publiek,het doel is elk dier in vrijheid en mag niet gegeten worden,maar ze begrijpt dat het beetje voor beetje moet en stapje voor stapje terrein moet winnen.

            mag ik je erop wijzen dat er in "den haag" niet meer met gif of met de klem een muisje gevangen mag worden maar op een diervriendelijke manier en uitgezet dient te worden.
            mag ik je erop wijze dat de partij het al voor elkaar heeft dat er verplicht vleesvervangers geserveerd moeten gaan worden in de horeca van de politiek..
            mag ik je erop wijzen dat die "vleesvervangers"vaak soja zijn,en waar word soja verbouwt? ........en wat gaat er tengronde aan de teelt van soja???? juist ja telkens weer mega lappen aan oerwoud,maw wat willen ze nu?
            en om het dan maar klein te houden en bij ons stukje beleving de vogelsport te blijven ,waarom het importverbod? vanwege de verschrikkelijk dingen die gebeuren tijdens zo'n transport (,voor de vogelgriep hoeven ze het iig niet te verbieden),oké in het verleden zijn daar verschrikkelijke dingen mee gebeurt,maar dat ligt al ver achter ons.maar dat dan eventjes buitenbeschouwing latend,waarom dan een algeheel verbod,waarom dan geen aanscherping van de regels bv als zoveel max per kooi?? of max zoveel per soort of max zoveel keer in een periode en verplicht een "rust"periode inlassen..
            bereiken zij ook hun doel mee hoor ,want dan word het ook onbetaalbaar voor de "gewone man".
            en daarbij komend en vanuit de geheel andere kant gezien:
            en wat de gewone man betreft die in dat verre land vogeltjes vangt? die heeft weer wat geld om zijn gezin te laten eten.(= zwak excuus dat weet ik ,maar is wel de realiteit)



            Wat de partij wel wil is de misstanden aanpakken. antw: tja dat is zo ,maar ton de mens (achter de partij danwel beweging wilt meer) het is het bekende verhaal van geef ze een vinger en men wilt de hele hand,is iets wat heel menselijk is Ton ,men wilt meer en meer om dan later zichzelf vooral op de borst te kunnen kloppen van :zo kijk mij eens ,dat heb ik aardig voor elkaar.
            Hoeveel kippen passen er in een gevouwen stuk gaas van 60x60x60 cm? dat is geen vraagstuk ,dat is een feit wat voorkomt wat de mens er voor wilt betalen ,als de mens meer geld uitgeeft voor zijn kip of kippenproduct dan worden de kippen niet meer zo gehouden als de consument dit niet meer wilt.(scheelt namelijk/bv heel veel ziektes en handelingen als snavelpunten weghalen).

            Hoeveel nertsen mag je martelen voor een jas?antw: eigenlijk geen één.(maar ziet men verschil als men een nerts koopt uit een hok(voorbeeld h&#233 van een vierkante cm of een vierkante meter? en dan bedoel ik te zeggen hiermee :gooien ze dan geen verf over een bontdragend persoon.
            als een nerts wel in een hok van 100 vierkante meter zit en het beter heeft mag men dan wel een nertsenkraagje dragen,NEEEEEEEEEEEEE DUUSSSSSSSS.(weer het verhaal van de ene vinger geven en............).

            Ik denk dat daar gigantisch veel steun voor is en dat wordt alleen maar meer.antw: er is bij het grote publiek echt wel een aardige mening daarover hoor (ook ingegeven door jarenlang actie voeren en hersenspoeling via de media),men vind het erg als een dier word gekweekt voor opsmuk van de uiterlijke vertoning van de mens,maar een dier mag wel gegeten worden.(is dus erg tweeledig die publiek opninie).
            ik zal het je nog gekker vertellen : als men nerts zou eten in nederland dan zou het "bontje" geen nasmaak hebben ,want ze worden toch gegeten en zou het bontje een mooi bij product zijn en men zou blij zijn dat er niks weggegooid zou worden.
            ook ik ben ertegen hoor vergeet dat niet,het is maar een voorbeeld.

            nog zo'n voorbeeld van de geprepareerde publieke opinie (maar dan vanuit de andere kant gezien):
            misschien een ander of beter voorbeeld,sommige koeien rassen worden gefokt voor hun huiden om bankstellen te bekleden,tjaha Ton ook dat willen "ze "aan de kaak stellen,maar daar hoor je NU nog niemand over of veel over ,waarom niet????? is volgens mij hetzelfde "doel" als het nertsje wat gedood word om zijn huidje,en ook voor het bankstel is er een alternatief,skai (ook lekker goed voor het millieu,meer chemie en dan kunnen ze daar weer tegen ageren) maar en daar komt hij aan: het vlees mag niet weggegooid worden want dat is zonde/verspilling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            Dat doortrekkend naar onze hobby:
            hoeveel kanaries mag je in een hamsterkooitje proppen omdat je zogenaamd een bekende kweker bent?
            antw: hiervoor kan ik alleen maar zeggen dat de koper dit kan regelen,als men de mentaliteit kan veranderen en zeggen tegen zo'n kweker ik koop niet omdat.... nou dan verander die kweker wel,als hij tenminste van zijn handel afwilt.
            Hoeveel "waardeloze" grasparkietjes pers je in een loper om naar de markt in bv boskoop te gaan?
            voor dit kan ik alleen maar zeggen zelf regulering en de opmerking dat de organisatie van een beurs ditr zelf in de hand heeft (men kan lopers etc weigeren)

            Dan kom je al snel op: hoeveel ruimte moet je kunnen bieden voor je een ara in huis mag houden?antw: tja daar stellen we dan regels voorop en wie gaat dat controleren? en wat gaat er gebeuren als zo'n vogel misschien wat klein behuist is maar wel de gehele dag de aandacht krijgt? dan word zo'n vogel in beslag genomen en in een grotere kooi alleen gezet,heb je het dan voor elkaar en gehandelt in het belang van het beest?
            Wat moet je eerst leren voor je bv insectenetende vogels wil gaan houden?antw: wat wil je dan een toelatings examen gaan organiseren om mensen een examen van bekwaamheid te laten afleggen,maw nog meer regels waaraan men moet voldoen en nog meer geld voor allerlij dingen MOETEN betalen.
            Ton het is de sport van de "gewone"man en die gewone man kan dat dadelijk allemaal niet betalen en tja dan komen we weer op het genoemde "uitsterf beleid".

            Ik zie daar niet zoveel negatiefs in.antw: oppervlakkig gezien ,idd niet maar iets verder kijken kan geen kwaad.
            Vraag je eens af hoeveel dierenleed er voorkomen zal worden als de partij voor de dieren een paar jaar mag meeregeren.
            De menaliteit van een flink deel van ons vogelhouders mag best wat opgekrikt worden, zelfregulatie lukt niet, dan maar regels?
            antw: tja regels als afschaffen die import en beperkingen zetten aan alles wat men wilt houden.
            diezelfde regeltjes van te kleine ringen voor wettelijkeverplichte te ringen vogelsoorten,waardoor de ek jongen nog rapper uit het nest gegooid worden dan dat ik ze kan ringen,maarnee volhouden aan die ringmaten,liever een goed geringd jong dood op de grond dan een vogel die 1 of 2 tiende van een mm te groot geringd is,ondanks dat men zou kunnen bewijzen dmv foto/film dat ze echt gekweekt zijn,komen we toch weer op dat "uitsterfbeleid"uit.

            als ik kijk naar mijn eigen hokken en verzorging dan denk ik nog steeds dat ze het nergens beter kunnen hebben dan bij mij (heb ik het over GEKWEEKTE vogels en ook misschien wel van soortjes in vrijheid die met nest en al omver gehakt worden omdat er een weg door het oerwoud moet komen ofdat men het hout wilt voor kozijnen in europa,en men de jongen dan liever doodmaakt omdat dat een boete op kan leveren of de vogels niet meer in de handel mag doen of kan doen omdat er geen handel meer is,neem als voorbeeld de toekan of dat er weer een zoveelste burgeroorlog woed en heel oerwouden worden afgebrand om de rebellen uit te roken wat dus inhoud nestplaatsen weg en evt jongen,of dat ze bejaagt worden omdat men honger lijdt),maar ik moet wel onder het juk leven van het importverbod omdat andere het verkloten of omdat andere iets minder bekwaam of begaan zijn met de vogels.
            ook moet ik dan constateren dat er een paar andere kwekers zijn die hetzelfde voor ogen hebben als ik,maw het is een te klein bestand om levensvatbaar te zijn en door de regeltjes kunnen we de vogels niet meer kwijt/uitzetten naar andere liefhebbers omdat zij niet geheel aan de "eisen/regeltjes "zouden voldoen,maw weer een voorbeeld van uitsterfbeleid.

            Een idee als "een regeling voor een minimum kubieke centimeters voor alles wat nog in een kooi gehouden mag worden." ben ik direct voorstander van.

            antw: ik niet ,ieder zelfrespecterende kweker weet heel goed wat wel en wat niet kan.
            voorbeeldje een vogel als een grijze roodstaart kweekt beter in een kuubkooi dan in een grote vlucht waarom? omdat deze zich schijnbaar toch prettiger voelt in zo'n kooi dan in een andere.
            en "wij"gaan dan zeggen: een grijze roodstaart is zo groot en die moet minimaal zo'n vlucht hebben,en dan zijn de papegaaien ............juist ja niet geheel in hun nopjes.
            of is dat juist de bedoeling,niet kwekende grijze roodstaarten betekend einde soort in de vogel hobby??????(voorbeeld h&#233.

            nog een weer geheel andere kwestie en vanuit een andere hoek gekeken:
            men is zo op regeltjes en men wilt zo graag alles zelf bepalen en alles in de hand houden (regeringen en andere partijen) voorbeeld:

            wat een regering wilt of andere partijen doet wilt niet altijd zeggen dat dat de enigste en juiste manier is,er zou ook naar de vogeliefhebber geluisterd kunnen worden,en DAT is nu juist het punt gebleken bij alle beprekingen,WIJ worden niet serieus genomen,men knikt ja en doet nee.
            ik vraag me af(bv) hoe lang het nog gaat duren met bv die nieuwe/aangepaste ringlijst etc.

            OOK IK BEN DIERENLIEFHEBBER vergeet dat niet en heb het beste voor met mijn gevleugelde vriendjes
            enja er zullen veranderingen moeten komen op bepaalde vlakken,maar waarom moet er op alles een WET /VERBODof REGEL gemaakt worden?
            mvg

            Opmerking


            • #7
              Sportvisserij

              Ook daar mogen we niet alles meer. Vroeger mocht je gewoon een levende aasvis aan de haak doen maar dat mag ook al een tijdje niet meer. Tja als je goed nadenkt lijkt het mij ook niet zo prettig om met een haak in de "bek" en aan een lijntje te moeten zitten en dan maar in spanning afwachten totdat die grote snoek(baars) me zal grijpen. Tijden veranderen. Maar het ving vaak wel aardig goed op die oude manier van toen.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Roomser dan de Paus

                Wij willen (de politiek) altijd roomser zijn dan de paus. Overal in de wereld mag je met levend aas vissen. Behalve in dit steeds debieler wordende land.
                Alles is zielig, moeten ze maar eerst de jappen van de wavisvaart zien af te houden. Tot nu toe nog geen natie gelukt!

                Juffrouw vd partij voor de dieren, laat zich zelf nu wel kietelen door een jager, alleen gebruikt hij nu een ander pistool, die heeft ook wel twee kogels, maar hebben alleen een andere dienst.

                Opmerking


                • #9
                  't is net,

                  of ik hier in een café zit, ik schiet er mooi van in de lach en dat is ook wel eens een keer gezond!
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    nou dan moet die jager wel iets harder gaan kietelen bij die Juffrouw vd partij voor de dieren alias de engel alias de dierenbeschermster van het jaar,mischien dat ze dan van haar standpunt/uitspraak afziet om alle dolfijnen uit research en dierentuinen te halen zoals dolfinarium harderwijk (te willen laten sluiten)omdat er één dolfijn aan de andere kant van de wereld het in de kop kreeg (of vermoeid was).
                    en dat men gelijk in twijfel moet trekken ofdat het wel enig therapeutisch effect heeft,het laten mee zwemmen met dolfijnen van autistische of met down syndroom kindjes.
                    vaak het enige of een van de weinige lichtpuntjes in het leven van zo'n kindje.
                    dezelfde "engel" die al glimlachend zei tegen een verslaggever :het idee achter dit soort acties kijk hier (en klik ook eens de gerelateerde ondewerpen aan)
                    Elsevier is a global information analytics company that helps institutions and professionals progress science, advance healthcare and improve performance

                    wel kan begrijpen maar niet goedkeurde.
                    maar er is nog steeds niks aan de hand hoor,zie het als wilders HIJ is niet gevaarlijk zijn ideeën en zijn achterban wel.
                    maarja ik schrijf wel vaker onzin. het zal wel aan de drank liggen die geschonken word,DRANK MAAKT MEER KAPOT DAN JE LIEF IS.(en ik heb alweer spijt van mijn rechtdoorzeese mening/uitspraken).
                    mvg

                    Opmerking


                    • #11
                      Zo Zo,

                      En dat met die ene cel? tjonge, waar haal je het vandaan. Heb je wel goed geslapen vannacht? Ha, ha. Petje af!!!
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik heb ook goed geslapen maar als ik dan op de nuchtere maag jouw brief aan de inspecteur lees dan wist ik wel wat ik zou doen als ik wat jonger was: emigreren!
                        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                        Opmerking


                        • #13
                          Zijn je klompen wel van groen onbespoten fdc hout gemaakt? groeten eddioe

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door girlits
                              Zijn je klompen wel van groen onbespoten fdc hout gemaakt? groeten eddioe
                              Als je mijn klompen bedoeld:

                              Maat 46, gemaakt van Fries wilgenhout en ze stinken naar mest....
                              Verder sta ik er erg stevig in en mag er van m'n vrouw niemand mee schoppen anders moet ik ze inleveren..... Wat bedoel je eigenlijk, Eddie?

                              gr
                              Hans
                              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                              Opmerking

                              Working...
                              X