Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gele glosters?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gele glosters?

    Hallo,

    een vriend van me had ik meegenomen naar apeldoorn, hij gaat graag
    mee naar tentoonstellingen dus ik probeer hem telkens te kietele en te
    helpen met de aanschaf van vogels,

    hij is niet veel eisend maar wel goed wat hij wil haha zo komt hij met opmerkingen als ik wil graag gele kanarie's geen bonte, die met kuif vind hij
    ook mooi, dit zijn glosters, nu mijn vraag

    zijn er gele glosters?
    hoe gaat dat met kuif kweken? ik weet echt niks van hoe kweek je een kuif
    bij een kanarie en kan je dit eruit kweken door de verkeerde tegen elkaar te
    zetten? ik hoor graag van u

    alvast bedankt!

    mvg Ben
    Groeten, Ben

  • #2
    gele glosters

    Hallo ben

    Ik weet niet of er helemaal gele glostres zijn maar er zijn er wel die bijna geel zijn met alleen de kuif een andere kleur hebben.

    verparing is altijd als je kuiven wilt kweken kuif maal gladkop, kuif x kuif geeft dode jonge in het ei

    maar misschien zijn er nog andere liefhebbers die je verder kunnen helpen.
    groeten
    wilfred coljee

    Opmerking


    • #3
      kan je gladkop X gladkop kweken of is dit ook niet goed

      Opmerking


      • #4
        Gladkop x gladkop

        ja dat kan ook
        groeten
        wilfred coljee

        Opmerking


        • #5
          Hallo Ben,

          er zullen best gele glosters te vinden zijn, maar de gloster wordt bij een TT niet op kleur beoordeeld. Deze valt onder de postuurkanaries en niet onder de kleurkanaries.
          Wilfred heeft gelijk. Als je gekuifd kruist met ongekuifd kun je zowel gekuifde als ongekuifde jongen verwachten. Het maakt in principe niet uit of de man of de pop (on)gekuifd is.
          Als je twee ongekuifden kruist krijg je ook alleen maar ongekuifde jongen.
          Wil je echter een mooie stam glosters opbouwen zul je naar mijn mening altijd beide soorten in je hok moeten hebben.
          Hopelijk kun je hier wat mee

          Groeten John

          Opmerking


          • #6
            Beste John,

            het is niet voor mij, het is voor een vriend, het is ook allemaal vreemd voor mij
            dus ik probeer er ook zoveel mogelijk informatie uittehalen omdat ik dat gewoon
            leuk vind.
            hij vertelde me dat hij weg is van de gekuifde soorten en alleen hele gele kanarie's
            wil hebben in zijn hok.
            dus mijn eerste vraag is zijn dit glosters dan? en hoe zit dat met de kuif,
            stammen en dergelijke zijn van latere zorg hoewel ik denk dat het alleen
            een mooie buitenvlucht word met 4 kanarie's en verder niet aan een tentoons
            stelling of iets word gedaan.
            hij zei ik vind intensief mooier dus ik zei dan zou je intensieve poppen kunnen nemen
            en schimmel man, dus ik zou als strekking kunnen aanhouden dat de poppen
            een kuif moeten hebben en als man een gladkop toch?
            mvg Ben
            Groeten, Ben

            Opmerking


            • #7
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking


              • #8
                Hallo Ben,

                als je vriend alleen gele kanaries in zijn hok wil, dan zal het mi moeilijk worden met de glosters. Ik sluit mij in dit geval aan bij Serinus.
                misschien dat de duitse kuifkanarie dan wat is.
                Ik denk dat Henk3 nog wel een goede link heeft om info te verzamelen hierover

                Groeten John

                Opmerking


                • #9
                  Gele Glosters

                  Hallo iedereen,

                  Gele gloster zijn er wel ook helemaal geel! maar om goede te kopen moet je redelijk in de buidel tasten of de juiste mensen kennen.

                  er zijn zelfs kwekers die proberen gele gloster te kweken of gele glosters met een zwarte of groene kuif.

                  Altijd opletten met glosters dat ze geen lumps hebben komt steeds meer voor omdat sommige kwekers 2x geel bont op elkaar kweken of 2x wit bond altijd geel x wit bont kweken. om dit te voorkomen!!!

                  vriendelijke groet,

                  Vincent Sulmann

                  Opmerking


                  • #10
                    Je vriend kan ook eens bellen met de speciaalclub Vorm-en postuurkanaries,
                    Mevr. J. Schrumpf, Purmerend, tel. 0299-648727

                    Daar krijgt hij vast heel veel informatie en misschien wil hij zelfs meteen lid worden.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      linkje

                      John Besseling:
                      Ik denk dat Henk3 nog wel een goede link heeft om info te verzamelen hierover






                      Nou succes!
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        oke mensen heel erg bedankt voor jullie reactie's ik zal eens google en ik kijk wel even wat ik tegenkom bij jullie reactie's,

                        @Ton, bedankt voor het telefoonnummer en die jongen is niet zo vereniging achtig en informatie zoeken doet hij ook niet, ik vind het gewoon heel leuk, om mijn vogelkennis te verbreden en hoop dan hem dat ik hem een goed advies kan geven wat het beste en dichte bij komt bij wat hij graag wil.

                        maar allemaal heel erg bedankt,

                        met vriendelijke groet Ben
                        Groeten, Ben

                        Opmerking


                        • #13
                          closter

                          beste ben.
                          er bestaan gele closters dat weet ik zeker.
                          (ik heb er een koppel van in me hok zitten)
                          alleen die zijn aan de prijzige kant.
                          geel met een weinig zwart zijn er veel meer van en ook betaalbaar.
                          zoals vorige forum bezoekers hebben aangegeven,
                          zet alleen een kuif op een gladkop.
                          geen twee kuiven op mekaar dat geeft absoluut problemen.
                          als je nog meer wil weten moet je me maar even mailen.
                          succes

                          Opmerking


                          • #14
                            Hoi Rene

                            Je maakt me nieuwsgierig naar je gele glosters
                            kun je hier een foto plaatsen van je koppel of anders een foto mailen naar
                            mijn adres: j.besseling1@chello.nl
                            Alvast bedankt

                            Groeten John

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnie 83
                              Altijd opletten met glosters dat ze geen lumps hebben komt steeds meer voor omdat sommige kwekers 2x geel bont op elkaar kweken of 2x wit bond altijd geel x wit bont kweken. om dit te voorkomen!!!
                              geelbont is toch groen en witbont is blauw?!

                              groen x groen is dan toch geen probleem, geelbont x geelbont zou dat dan toch ook niet zijn? Volgens mij kweekt de halve glosterwereld geelbont x geelbont.

                              Opmerking

                              Working...
                              X