Mededeling

Collapse
No announcement yet.

snachts?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • snachts?

    kan iemand op dit forum mij vertellen hoe valkparkieten of andere vogels
    de jongen verzorgen als ze snacht in het broedblok verblijven?
    ze komen naar mijn weten het blok niet uit als het donker is hoe doen ze dat dan met het voeren van de jongen???krijgen die dan in die tijd niets?tot het weer licht is?of mischien hebben de ouders en vooraadje in de krop
    hoe zit dat?
    groetjes flyingdeb

  • #2
    Ik denk dat je vragen voor meer soorten opgaan dan alleen de valkparkiet.
    Van zebravinken weet ik dat de kroppen 's avond altijd behoorlijk gevuld zijn en bijvoeren voor de nacht heeft dan weinig zin, ze nemen toch niets meer op.
    Toen ik nog onregelmatige dienst had kregen de vogels hun eerste eivoer al om 5 uur (onchristelijke tijd, trouwens) en de ouden begonnen vrijwel onmiddellijk te voeren. Hoe dat met kromsnavels gaat weet ik niet, daar heb ik ze te kort voor. Maar bij mijn weten zijn er weinig vogels die bij donker hun jongen voeren.

    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      lange nachten??

      hans bedankt voor je visie op deze vraag mischien zijn er nog anderen die het weten hoe dat zit ???
      want de nacht kan best lang zijn vooral voor de hele kleintjes die continu gevoert worden
      groeten flyingdebs

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door flyingdebs
        hans bedankt voor je visie op deze vraag mischien zijn er nog anderen die het weten hoe dat zit ???
        want de nacht kan best lang zijn vooral voor de hele kleintjes die continu gevoert worden
        groeten flyingdebs
        Ja precies, maar hoe lang zijn jouw nachten? Ik bedoel dus van je vogels
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          te lange nachten?

          mijn licht gaat om acht uur savonds uit en omhalf zes smorgens weer aan
          dus negen en een half uur!! is dit te lang??
          smorgens moet het wel om die tijd vawege mijn werk!!
          maar ik kan savonds de tijd mischien veranderen!
          groeten flyingdeb

          Opmerking


          • #6
            dat is zowie zo niet te lang ik denk eerder een beetje te kort ik weet niet hoelang het bij valkparkieten is maar bij mij zitten ze van half 8 s`ochtends tot 9 uur in het licht dusz 13 uur licht
            mvg roy (vogelfreak)
            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

            Opmerking


            • #7
              vogelfreak

              nou dat stelt weer een beetje gerust!!!!thanks!!

              Opmerking

              Working...
              X