Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse kwartel haan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse kwartel haan

    hallo

    mijn japanse kwartel haan heb 1 hen bijna af gemaakt en hij zat ook al achter het andere hennetje aan ik heb dat hennetje ook maar bij hem weg gehaald!
    eerst zaten ze in een klein kooitje met z'n 3en heb ik een nieuw heel groot hok gemaakt en maakt hij de hennen alle bij bijna af wat zou dat kunnen zijn?
    zou ik beter een andere haan kunnen kopen?

    groeten gijsbert

  • #2
    Je zou kunnen proberen om de haan er eerst bij weg te halen en de hennen eerst te laten wennen aan het nieuwe verblijf. Als ze goed gewend zijn kan je proberen om de haan weer terug te plaatsen.
    Groeten,

    Arjan

    Opmerking


    • #3
      of je voert teveel levend voer?
      of ander voer waardoor de haan vel kan worden?

      mvg Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        hoi hoe groot is het verblijf waar ze in zitten en het slopen is dat echt vechten of treden wat hij overactief doet en er ook aardig heftig kan uitzien...Ik merk namelijk dat als je een haan een tijdje alleen hebt gehad ze heer erg actief tot agresief kunnen worden omdat ze zo gezegt zo graag willen treden ...vaak lukt het ze dan ook 9 van de 10 keer gewoon niet omdat ze te wild zijn ...als je ruimte genoeg hebt zou ik zoals hiervoor gezegt is de haan tijdelijk apart zettenen evtueel nog 1 of 2 hennen bijhalen verder veel schuilmogelijkheden maken ..kan doormiddel van planten stronken hout maar ook bv een grote bloempot met doorgang en een dakpan tegen de wand zetten (wel zorgen dat het stevig staat en niet om kan vallen...verder meerdere voer en water plekken creeren zodat de hennen altijd wel ergens voor voer en water terecht kunnen ...

        Als je alles hebt zoals je wilt zet je de hennen (evt. ook de nieuwe) in het hok zodat ze kunnen wennen en alle schuilplaatsen en voer/water kunnen vinden ...als het weer helemaal vertrouwt is voor de hennen en ze rustig zijn zet je het haantje erbij op deze manier zouden de hennen goed voor de haan weg kunnen komen en toch eten en drinken voldoende kunnen vinden ...langzaam zou het haantje en de hennen dan aan elkaar gaan wennen en zou theoretisch gezien het uiteindelijk goed moeten komen ....

        Nu weet ik uit ervaring dat het ook sporadisch voorkomt dat een haantje gewoon agresief is en dit ook niet helpt dan is een ander haantje idd de oplossing ...

        zit trouwens nog even verder te denken ik weet niet of je de mogelijkheid enzo hebt maar anders kan je doen zoals hiervoor omschreven maar het haantje als je hem bij de hennen plaatst ook eerst nog in bv de bovenkant van een konijnenhok ik de ren plaatsen met voer en water ...op die manier kan hij niet bij de hennen komen en toch vast wennen en als het lijkt of hij het acepteerd de kooi weghalen cq openzetten ...en geduld is erg belangrijk

        Ik hanteer zelf vaak dat vechten en jagen de eerste dagen mag mits er geen bloed vloeit (is natuurlijk wel naar inzicht want voledige paniek schiet ook niet op)Zodra een hen bloed moet ze eruitgehaalt worden zodat het eerst kan genezen dan moet de haan dus ook weer tijdelijk apart ...

        nou heel verhaal als je er niet uit komt hoor ik het wel hoop dat je er iets aan hebt

        Opmerking


        • #5
          driftig

          hoi gijsbert ik heb het zelfde probleem bij mijn jappen ik had de man een tijdje bij de pop weggehaald om dat ze niet meer onder de boomstronk vandaan mocht komen!! zodra ze dat wel deed vloog hij haar aan ze vermagerde daardoor en ze was helemaal kaal op de rug,maar als ik hem nu bij mijn andere jappen wil zetten is hij ook vreselijk driftig hij wil paren maar hij stopt ook niet meer daarmee!!de veren vliegen in het rond!!dus ik ga het advies ook maar opvolgen hopenlijk lukt het bij jou ook succes !!
          groeten flyingdeb

          Opmerking

          Working...
          X