Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bloedluis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bloedluis

    Hallo vogelvrienden/dinnen.
    Ik had dit weekend een gesprek met een vogel liefhebber, en we kregen het over onze grote vijand de bloed luis. Als de jongen er zijn moet je het nestje goed controleren op bloedluis. Wanneer je het ondekt moet je het volgende proberen. Maak een noodnestje daar leg je tijdelijk de jongen in en hangt ze terug.
    Wanneer je een stenen nestkometje hebt doe het hele zaakje in een plastic zak en zet het in de magnetron en zet de magnetron op 4 of 5 minuten na deze tijd laten afkoelen. De luizen zijn abseluud DOOD ook de aanwezige eitjes.Plastic nestjes zou ook kunnen geen metaal natuurlijk
    Graag hoor ik reacties over als er iemand resultaten mee heeft bereikt
    Groetjes Jacob.

  • #2
    bloedluis

    Voor dat je de vogels in de broedkooien plaats geef je ze een druppel in de nek tegen luis.Alle broedkooien uit wassen met een middel tegen luis(ocepou).Daarna inspuiten tegen die nare beesjes.En naar een week de vogels er in plaatsen.Je kweekvogels in de ren laten badderen in water gemengd met spul tegen die nare beestjes.En tussen de kweek door ook alles schoon houden en ontsmetten.
    grt teunis

    Opmerking


    • #3
      voor je de vogels in de broedkooien zet deze schoon maken met halimad, deze daarna goed afspoelen, laten drogen.

      daarna steek ik een blok droogontsmetter aan van koudijs, volg de aanwijzingen op in de info, er staat dat de vogels/duiven op het hok mogen blijven, die doe ik niet.

      daarna spuit ik poeder van het merk rosasect ( tegen kruipend ongedierte) onder de kooien en lades, als de vogels gaan nestelen doe ik ok iets in het half afgemaakt nest en laat ze dan verder het nest afmaken.

      dit poeder is op biologiese bases en breekt de oilieachtige beschermlaag van de boedluis af en deze droogt binnen een dag uit( er is nog een product die het zefde doet, maar dit is vele malen duurder en speciaal voor vogels, daarom ook zo duur)

      deze methode gebruik ik nu 4 jaar en al 4 jaar geen,bloedluis, op een enkel nestje na, dan even opnieuw het nest van onder bepoederen en na een dag geen luis(mijt) meer te bekennen.

      ik zeg niet dat dit de beste methode is, maar ik heb geen last meer van bloedluis(mijt) en ander ongedierte(insecten) in mijn kweekhok, en dat is voor mij genoeg om het op deze manier te blijven doen.

      succes met het bestijden van deze kleine, maar irritante en gevaarlijke beestjes op het kweekhok.

      in de magnetron heb ik ook gedaan, maar dat stinkt behoorlijk, je zult dus een eigen magnetron moeten aanschaffen als je dit doet, het werkt wel, de mijten en eitjes zijn dood, alleen werkt het niet prefentief.
      www.fretteren.eu

      Opmerking


      • #4
        hoi teunis
        ocepuo word toch niet meer verkocht
        of heb je een adres waar ik het kan kopen
        groetjes raymon

        Opmerking


        • #5
          yep ouwe wonder middelen blijven het beste.
          ik heb halamid van een kweker gekregen.
          praat ik over 20 jaar terug man was al 84 toen.
          reneetje (zo noemde hij me toen)
          voor je gaat kweken broedkoooi schoon maken met dit spul.
          en dan koppelen.
          ik heb er jaren plezier van gehad en met de rest van zijn tips.
          geloof mijn het werkt.
          groetjes

          Opmerking


          • #6

            lees de bijsluiter eens als je medicijnen moet slikken, dan wordt je pas echt bang ,wat je daar allemaal van kan krijgen.

            maar inderdaad Ocepuo zal niet voor niets uit de handel zijn genomen, niet te min als je voorzorgsmaatregelen neemt zal het wel mee vallen,(spuitoveral,spuitmasker en handschoenen) want eenmaal opgedroogd is het alleen schadelijk voor de bloedluis en andere insecten.
            www.fretteren.eu

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                Klinkt gezond, gif in de nestjes, gif in het badwater en gif in de nekjes.

                Dan klinkt de magnetron veiliger, alhoewel bloedluis heel vaak in kieren en onder de zandlade zit en niet alleen in de nestjes.

                Preventief werken tabak, knoflook, kamillle en boerenwormkruid ook prima.
                Hallo Ton, je geeft aan dat deze middelen preventief werken.
                kun je wat meer vertellen over dosering, werking enz?
                alvast bedankt

                Groeten John

                Opmerking

                Working...
                X