Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ringen goudvink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ringen goudvink

    Ik zat een stukje te lezen op de icc site en daar hadden ze het erover om jonge goudvinken pas te ringen als de uitwerpselen op de rand van het nest gedeponeerd worden omdat de ouders dan het nest niet zo grondig meer schoon houden.
    Wie heeft daar een idee over?
    mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

  • #2
    Heb geen goudvinken meer maar weet nog wel dat bij mij na het uitvliegen de nesten net zo schoon waren als in het begin dus geen ontlasting op de rand.De ICC is een duitse vereniging die iets andere ringmaten heeft dan de nederlandse wet voorschrijft en ze hebben de mogelijkheid om open ringen aan te vragen.Bij jonge vogels moet je gewoon regelmatig kijken omdat ze soms groeien als kool en de andere keer kun je 6 dagen wachten. groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      goudvinken ring je ongeveer na 5 dagen, als je gaat wachten totdat er mest op de rand ligt bij de goudvinken, kun je nog lang wachten.

      deze houden de nesten zo schoon dat als de vogels zijn uitgevlogen, je denkt dat het nest pas is gemaakt.

      maar bij de kanarie en putter kan dit wel, ik ring iets eerder ook rond de 5 de dag, gewoon naar de pootjes kijken ben je ook nooit telaat met ringen.
      www.fretteren.eu

      Opmerking

      Working...
      X