Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Putters Kweken In Kweekkooien!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Putters Kweken In Kweekkooien!

    Hoi hoi,

    ik heb een koppel elzen/bloem putters zitten en wil er graag mee kweken.

    Heeft iemand ervaring met het kweken van putters in kweekkooien? en wat moeten de minimale afmetingen zijn? enz... enz...


    hoop voldoende reactie's te krijgen zodat ik voldoende info heb om te kweken.

    alvast bedankt..

  • #2
    Ik heb er zelf geen ervaring mee. Begin nu als leek aan putters en wil ze zelf kweken in een voliere/kweekbox.
    Wat ik in ieder geval begrepen heb is dat het belangrijk is dat je kweekvogels zelf in broedkooien geboren zijn. Een putter die in een ruime voliere geboren is schijnt moeilijker over te gaan tot broeden in een kooi.
    Wat ik ook begrepen heb is dat de nesten tegen de voorkant gehangen moeten worden en niet achter een schotje. Een putter broed graag in het licht en met overzicht op zijn omgeving.

    Verder moet de kooi dacht ik ongeveer 120 cm lang zijn en moet je de man scheiden van de pop en pas weer toelaten als de jongen uitvliegen. Hij moet al die tijd alles goed kunnen zien. Anders kan hij de pop gaan jagen. Haal je de man helemaal weg dan wordt de pop weer broedrijp en dan worden de jongen niet doorgevoerd eenmaal uit het nest.

    Maargoed, ik denk dat de ervaren mensen je meer kunnen vertellen. Ik heb dit allemaal van kwekers die ik om raad heb gevraagd omdat ik net sinds een week zelf 3 putters heb aangeschaft

    Opmerking


    • #3
      www.fretteren.eu

      Opmerking


      • #4
        sorry, je hebt gelijk. en bedankt voor julie reactie.

        maar met enz.. enz.. bedoel ik alle punten waar ik moet letten met kweek van putters. zoals:

        -nestmateriaal
        -afmeting
        -of het belangrijk is dat de vogels uit een kooi komen
        -wat te gebruiken als eivoer
        -en trucjes om beter te kweken.

        Opmerking


        • #5
          Wat info



          __________________
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Putters kweeken in kweekkooien

            Oorspronkelijk geplaatst door cihan
            Hoi hoi,

            ik heb een koppel elzen/bloem putters zitten en wil er graag mee kweken.

            Heeft iemand ervaring met het kweken van putters in kweekkooien? en wat moeten de minimale afmetingen zijn? enz... enz...


            hoop voldoende reactie's te krijgen zodat ik voldoende info heb om te kweken.

            alvast bedankt..
            Dag,

            Ik heb elzen putter gekweekt in de kweekkooi van 40x40x60.
            Dus het kan wel...

            Grt,

            Neco

            Opmerking


            • #7
              erg klein

              wel erg klein, voor zo een beweeglijke vogel. maar dat zal alleen lukken als de oudervogels ook uit een kleine kooi komen, denk ik. en een beetje mazzel is ook niet weg.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                wel erg klein, voor zo een beweeglijke vogel. maar dat zal alleen lukken als de oudervogels ook uit een kleine kooi komen, denk ik. en een beetje mazzel is ook niet weg.
                De oudervogels kwamen niet uit een kleine kooi.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Neco
                  De oudervogels kwamen niet uit een kleine kooi.
                  Nou mooi, jij mazzel. Uitzonderingen bevestigen de regel. Ik heb er ook mee proberen te kweken en mijn vogels waren dus veel te wild om in dergelijk kleine kooitjes te stoppen. Moet zeggen dat ik dat ook niet helemaal ok vind voor een puttertje. Te klein en veel teveel geprop. Zeker als er jongen bij zitten.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Neco
                    Dag,
                    Ik heb elzen putter gekweekt in de kweekkooi van 40x40x60.
                    Dus het kan wel...
                    Grt,Neco
                    Heel misschien kan het ook wel, maar het gaat erom "wil" je zulke
                    beweeglijke vogels wel in zo'n klein kooitje laten kweken

                    Vele zitten bij mij in de voilere 2 koppels zitter en in kweekkooien van
                    1 mtr x 40 cm x 40cm

                    Nestmateriaal hebben ze het liefst zo wit (licht) mogelijk

                    Het mooist zou zijn als je een uitvlieg kooi had, ik doe ze hier altijd als
                    ze zelfstandig zijn in de voilere.

                    Opmerking


                    • #11
                      Kweekooie

                      Ik kweek putters in broedkooie van 1 meter lang 50cm hoog 50cm diep.
                      Mvg,
                      Maikel

                      Opmerking

                      Working...
                      X