Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Major putters

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Major putters

    Heeft iemand ervaring met Putters in een gezelschaps voliere?
    Voliere met Kroonvinken /Zwartkopsijzen/Kanarie,s/Splendid en eventueel Swiftparkieten.En hoe gaat het met broeden?

  • #2
    Lijkt me geen ideale situatie, tenzij de voliere enorm groot is. Het lijkt me te onrustig voor broedresultaten. Putters bastaarderen ook met kanaries. Verder kunnen kroonvinken enorm fel zijn op alles wat rood heeft, dus ook op de putter. Mijn voorkeur zal deze samenstelling niet hebben maar misschien gaat het wel goed.

    Vr. gr.

    Wim

    Opmerking


    • #3
      heb een beetje de zelfde vraag,maar dan voor Noordse goudvinken,of wordt dat ook trammelant en de voliere??
      vrg.River

      Opmerking


      • #4
        Ik blijf erbij dat alles het beste is te kweken koppelsgewijs en dat een grote vlucht prachtig kan zijn maar alles wat je kweekt is mooi meegenomen maar reken nergens op dan kunnen de kweekresultaten alleen maar meevallen groeten eddie

        Opmerking


        • #5
          goudvinken kunnen samen in 1 voliere met putters, maar dan wel een ruime voliere, wat betreft kweek resultaten, de ene keer kan het goed gaan en de andere keer mis, ligt puur aan de vogels zelf.
          www.fretteren.eu

          Opmerking


          • #6
            Putters in voliere met kroonvinken?

            Dank aan allen voor het commentaar,
            Ik kan me voorstellen dat de Rode Kroonvinken problemen gaan geven met andere vogels van gelijke grote die rood bezitten.
            Maar hoe is het dan te verklaren (ik kweek al meer dan 10 jaar Rode Kroonvinken) dat ik de jonge vogels in de voliere laat zitten terwijl de volgende alweer geboren worden. Ik haal de jonge vogels er uit als ze ca 2,5 a 3mnd oud zijn.
            Dat is niet met 1 koppel maar met alle koppels waarmee ik kweek.
            Nooit geen problemen mee gehad ook niet met agressieve kroonvinken.
            Zitten in de voliere met zwartkopsijzen Zangkanarie,s Splendid parkieten.
            Voliere is ca 2x2mtr in totaal ca 10 vogels hierin en alles broed.

            Opmerking


            • #7
              Mooi dat het altijd lukt met de vogels! Maar het kan per koppel nogal wat verschillen. Kroonvinken hebben de naam agressief te zijn, ook naar de eigen jongen.



              Maar natuurlijk kan het best goed gaan. Dus putters of goudvinken erbij is te proberen. Observeer goed. Ik vind het zelf altijd zonde als het niet lukt: heb je net mooie vogels erbij, klikt het niet met de rest van de bewoners. En die kans is gewoon aanwezig.

              Opmerking


              • #8
                Rode kroonvinken in gezelschaps voliere

                Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch
                Mooi dat het altijd lukt met de vogels! Maar het kan per koppel nogal wat verschillen. Kroonvinken hebben de naam agressief te zijn, ook naar de eigen jongen.



                Maar natuurlijk kan het best goed gaan. Dus putters of goudvinken erbij is te proberen. Observeer goed. Ik vind het zelf altijd zonde als het niet lukt: heb je net mooie vogels erbij, klikt het niet met de rest van de bewoners. En die kans is gewoon aanwezig.
                Je hebt helemaal gelijk ik observeer heel goed en zal er zeker niet vogels
                door laten verwonden of nog erger.
                Bedankt voor je reactie
                Barney

                Opmerking

                Working...
                X